Samsung Galaxy A9 släpps 26/11

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av brandten, 20 nov 2018.

  1. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kunde boka den på tex Elgiganten och få leverans på måndag såg jag. 6490kr cash utan abonnemang lät som ett bra pris. Min Galaxy S8 gick i backen idag och fick två stora sprickor.

    Tänkte egentligen springa iväg direkt och köpa en S9 istället för att laga glaset men nu väntar jag nog på A9 ändå eller vad säger ni? [​IMG]
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Köp den om du tycker den passar dig. Att Samsung i slutet av 2018 fortsätter att släppa nya lurar med Oreo imponerar inte på mig. Men säkert en ok telefon om man tycker om Samsungs version av Android.
     
    brandten och bernard gillar detta.
  3. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Är du nöjd med din s8 ? Det är väl det du ska fråga dig själv. Om svaret är ja fixa telefonen, om svaret är nej så se efter alternativ.

    Personligen var jag missnöjd med S8, köpte p20 pro. Aldrig varit så här nöjd, lagom till BF. Kanske blir något bra på s9 och p20 pro ? :)
     
    brandten och bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    A9:an kan iofs vara lite trevlig då Samsung börjat fläska till specifikationerna för A-seriens toppmodeller, men den kostar ju som en S9+: Produktjämförelse hos Prisjakt


    A-serien har alltid släpat efter S-serien med uppdateringarna dock, så är det viktigt att ha senaste Android kanske det är bättre att satsa på S eller Note-serien. Ingen Samsung-telefon har fått Android 9.0/Pie ännu, och det kommer dröja till nästa år innan utrullninigen för S9/Note 9 startar.


    Det bästa med A9:an är att den har en plan display, framför den kurvade panelen Samsnug använder i S-serien.
     
    mul och brandten gillar detta.
  5. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för input alla! Har kört Samsung i 10 år och försökt byta men aldrig kommit i mål.
    Har Samsung TV hemma och kan använda mobilen som fjärrkontroll + annat vilket är smutt.
    Har varit så nöjd med att det alltid bara funkar med Samsung. Sitter jag och frugan och vill visa bildspel så tar det 2 sekunder så har jag speglat över mobilen (antingen direkt till TV eller via Chromecast).

    Har nu köpt en DJI Osmo Mobile 2 och insåg att klämman/fästet på den går över kanten på S8an, som ju har välvd skärm, och därmed döljer vissa menyer i DJI appen vilket var sjukt störigt! Därför kikar jag på A9an just nu. Fotar en del (ca 2000 bilder i månaden) och reser en hel del (videoreportage etc) så kamera + batteri är viktigt.

    Det tar emot att lägga 3000kr på ny skärm på en "gammal" lur när man kan köpa en ny för en slant till men vi får se hur jag gör. Ska resa i helgen så behöver en fungerande kamera (telefon.. :) ) så därför extra surt att A9an kommer på måndag!
     
    bernard gillar detta.
  6. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Har du inte drulle?

    Allt det du nämner där har du i Huawei förutom speglingen. Vet inte om den stödjer Samsung screen sharing. Däremot har du en IR-läsare i P20 pro. Tror t.o.m du kan lösa screen sharing så hade definitivt kollat på annat. Men det du nämner, klarade s8 det? Min s8 var värdelös så om batteri och kamera är viktig tycker jag definitivt du ska kolla på p20 pro. För det är på dem två fronterna du bara kommer bli amazed. Allt annat är helt okej men du kommer bli förvånad över hur långt efter s8 är. Jag talar från erfarenhet ! haha gick från s8 till P20 pro. Dens AOD är sådär, visar bara tiden så jag använder inte den men ändå. Den finns liksom.
     
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 705
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    P20 Pro har inte heller samma problem som Mate 20 Pro har med skärmen, och den lär ju gå att hitta till hyggligt pris på fredag. Tror CDON redan hade P20 Pro för 4990, eller om det kanske var 5990. Kika i Black Friday-trådarna :)
     
    mul gillar detta.
  8. inact_0044

    inact_0044 Guest

    Något jag funderar på och har svårt att bestämma mig över är om man ska skaffa A9 eller P20 Pro. Har någon här ett bra svar på vilken jag borde införskaffa och varför? Tacksam för svar :)
     
  9. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Vad är du ute efter? Kamera o batteri så är valet p20 pro. Kameran e faaaantastisk. Du får nog snabbare o längre uppdateringar med p20 pro. Processorn duger men inte mer. Svårt att ge svar på en fråga man inte vet vilken fråga. P20 pro lär kosta mindre med. Jag älskar min mer än jag gjort med andra telefoner. Vad vill du ha svar på? :)
     
  10. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    6490kr kostar A9 på måndag när den kommer.
     
    bernard gillar detta.
  11. inact_0044

    inact_0044 Guest

    Det är helt enkelt kameran i första taget men givetvis vill jag ha en telefon som håller länge och det är väl där P20 Pro gör ett bättre jobb kan jag tänka mig. Samsung's sega uppdateringar är bara frustrerande, speciellt när man haft både S6 samt S8+ så.. prioriteras även snabba uppdateringar för mig.
     
    bernard gillar detta.
  12. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dum fråga säkert men har ju en massa appar i Samsung luren... Följer dessa med till en P20 om det skulle vara så att jag byter? [emoji849]
     
  13. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag är inne på min första Huawei. Hade s7 o s8. Denna uppdateras oftare än båda dem två. Vet inte om den kommer få större majors uppdateringar men det är sant med oftare uppdateringar. Sen en annan sak jag märkt, min Samsung blev sämre med tiden. Denna har blivit bättre så uppdateringarna gör något med mobilen.

    Talat från egen erfarenhet. Hade stora problem med battery drain på s7 o s8, här funkar de utmärkt. Får 5-7h sot. Sen använder man kameran sjunker denna för kameran tar väldigt mycket på telefonen. Snabbladdningen känns bättre med.

    Beror på hur du ställer upp din nya. Se till att säkerhetskopiera appar, kontakter osv med Google o ange att du vill ha dem från gamla telefonen. Tror det är något i den stilen. Ganska straight forward.
     
    bernard gillar detta.
  14. inact_0044

    inact_0044 Guest


    Låter som att P20 Pro blir valet helt klart utifrån det du beskriver. Får nog bli en midnattsblå färg i sånt fall då jag tycker Twilight är lite överskattad.. den är säkert snygg men blått är min favoritfärg.
     
  15. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Alltså jag kommer nog inte rekommendera en s8 framför p20 pro. Det är egentligen enda jag kan säga för har inte haft s9. Saknar däremot Samsung pay. Läs lite recensioner med. Gå inte bara på vad jag säger. Finns en foto tråd på forumet där du kan se fantastiska bilder med p20 pro. Den ligger etta på dxomark just nu om det säger något. Älskar min telefon väldigt mycket. Enda jag kan störa mig på är ljusstyrkan, när man är i solljus kan de bli jobbigt om man inte vinklar telefonen. Här krossade s8 denna telefonen. Annars föredrar jag p20 pro. Speciellt när priset ligger under 5k! Känns som jag säljer in deras telefon men jag bara delar med mig hur nöjd jag är o egen erfarenhet!
     
    brandten gillar detta.
  16. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  17. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Strax höstens shoppingfest. På natten till fredag får du väl en S9 för 5000 eller mindre tippar jag.
     
  18. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    A-serien är inte deras high end smartphones så räkna inte med bra uppdateringar. A9 ser bra ut, men tycker den har ett för högt pris.
     
    bernard gillar detta.
  19. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Köpte en A9 nu ändå. Nyfiken på kamerorna så testar lite och väntar på S10. :)
     
  20. brandten

    brandten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Admin kanske får starta ett A9 forum nu!

    Jag verkade vara först i Sverige i morse som plockade ut en Samsung Galaxy A9 enligt personalen i butiken. [​IMG]