Recension: Pixel 3/3XL vad tycker ni om eran mobil?

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av andyman11, 15 nov 2018.

  1. Nitroxx

    Nitroxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Häromdagen hemma med Wifi hela dagen hade jag 20% kvar efter 15 h och 5 h SOT.
     
    NArren gillar detta.
  2. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Har en XL. Jag har Bluetooth igång dygnet runt och en mix av 4G och Wifi. Kör även musik mycket under dagarna.

    Får ca 30-34 timmar från en laddning med 6-7 timmar SOT. Så jag är riktigt nöjd med det!
     
    zztop007, Tjotte och NArren gillar detta.
  3. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 102
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Oj, inte ens i närheten av dessa siffror med typ samma förutsättningar. Jag har dock en Galaxy Watch kopplad mot telefonen 24/7. Och ser att Gear Plug-inen toppar (alternativt som 2a) vid batteriförbrukningen. Så drygt 20 timmar på en laddning och runt 3 timmar SOT.
     
  4. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    @patts@patts
    Jag har en Ticwatch S kopplad till telefonen dygnet runt! Mobvois app syns dock inte som att den drar speciellt mycket batteri, heller inte Wear-appen. Kanske är där boven ligger?
     
  5. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 102
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Jag skulle tippa på det. Ska prova att avinstallera appen och koppla ifrån klockan och testa under en ladd-cykel.
     
  6. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 102
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Update : Avinstallerade Gear Plugin och appen. Avsynkade Galaxy Watch. Installerade Google Wear och synkade upp min gamla Nixon Mission (med senaste Wear OS).

    Telefon laddade fullt kl. 12.00 igår. Just nu ligger den på 62% (2 tim 10 min SOT). Så en klar förbättring vad det gäller batteritiden på telefonen. Håller den samma kurva så är det nog mellan 4-5 tim SOT. Till skillnad från drygt 3 innan.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  7. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Ajaj! Det var en stadig skillnad för en enda app..

    Din Nixon Mission, gillar du den? Jag har en Ticwatch S, men den känns rätt seg... Funderar på om Mission är lite rappare kanske.
     
  8. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 102
    Mottagna gillanden:
    634
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Ska prova göra en ominstallation av Gear appen. Ladda upp, och prova igen.

    Jo Nixon Mission är helt ok. Speciellt efter nya Wear OS uppdateringen så flyter det på markant bättre än innan. Den kör ju SD2100 så den är väl likvärdig med klockor med detta chipset. Batteritid runt 1,5 till 1,75 dagars användning på den (efter mina mönster).
     
  9. Nitroxx

    Nitroxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Utlovade ju en lite längre recension när jag haft telefonen ett tag, så här kommer det.

    PLUS
    + Storlek & form. Jag är rätt kinkig för stora skärmar, avskyr sensorhakor och har inte förstått hypen att pressa skärmen ända ut längs kanterna. Innan Pixel 3 släpptes ansåg jag att designen på Galaxy S9 var det optimala, med tunnare kanter uppe och nere. Nu tycker jag att denna telefon är helt optimal storleks- och formmässigt. Ligger perfekt i handen och når i princip hela skärmen med en hand, utan att man för den delen kommer åt skärmen i kanterna utan mening.
    + Rapphet. Här är det väl egentligen vad man förväntar sig när Google producerar både hårdvara och mjukvara. Nästan ingen delay var man än befinner sig i systemet. Flyter på bra överallt också (scrolla i webb och systemet går så otroligt kvickt!)
    + Kamera. Ja här har jag ju redan skrivit lite åsikter, men kan väl sammanfatta det som att det är den klart bästa mobilkamera jag själv haft, och då har jag ändå en nya iPhone som arbetstelefon. Skarpa bilder, väldigt trogna färger och ruggigt bra "modes" (Night Sight och Portrait för att nämna två exempel). Enda jag reagerat på är väl när man vill ta en snabb bild (om något sker plötsligt). Kameran startar fort, men tar lite tid på sig innan den tar bilden då den verkar välja kvalitet framför snabbhet. Svårt att klandra den för det, men lite synd ibland.
    + Operativsystem. Eftersom jag inte haft senaste versionerna av Android så kan jag inte riktigt särskilja exakt vad som är Android P, vad som hör till Pixel Launcher och vad som är ren Pixelmjukvara. Har fastnat för svepgesterna ordentligt, tog bara någon timme att komma in i och nu tycker jag det är klart bättre än föregående. Enda minuset är att vid snabbväxling mellan program så hackar animationen till lite ibland när den ska visa senaste appar och samtidigt byta över. Hade ju räckt att vid snabbväxling bara byta app utan att gå via vyn över senaste appar.

    MINUS
    - Kostnad. Nog för att det är den bästa telefon jag haft, men oavsett är priset i överkant. Tycker inte en flaggskeppstelefon utan några utstående specs ska kosta över 7000 (köpte för 9990 hos inet). Där borde Google ha OnePlus eller dylikt som målbild, snarare än Apple.

    MJA
    * Batteritid. Batteristorleken är i minsta laget i mitt tycke (under 3000 mAh är egentligen inte acceptabelt för en sån här high end-lur), men sett till det, skärmstorlek, osv. så gör telefonen ett bra jobb trots allt. Lyckats pressa ut 5-6 h SOT men då hemmaliggandes med stabilt nät och Wifi. Verkligen bra där. Behöver ändå ladda telefonen under dagen om jag ska använda den på kvällen, annars går jag från jobbet med under 40% och behöver oroa mig för hur länge den ska överleva. Hade hellre sett att man tryckte in ett par hundra mAh extra för att inte behöva ligga på gränsen för att klara en (visserligen relativt tung) dag. Kanske är jag som är överdrivet kräsen, men ville ändå påpeka det.
     
    pabloice och Kristy gillar detta.
  10. dzlDave

    dzlDave Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2017
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 3 64GB - White

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 3 64GB - White
    Fick min Pixel 3 64GB (White) igår. Jag uppgraderade från Pixel 2.
    Skillnaderna från Pixel 2 -> 3 tycker jag nog ärligt inte motiverar priset, köpte från Inet för 9.990. Visst Pixel 3 är bättre på alla sätt men allt var redan riktigt bra på Pixel 2. Det stämmer nog att man egentligen ska köpa varje 2'a generation. Hade jag haft Pixel 1 och uppgraderat till 3'an hade det absolut känns mer värt det.
    Nu är jag otroligt nöjd med Pixel 3 som telefon och det är lätt den bästa jag haft men sett till priset så blir det ändå inte "Wow".
    Hade jag inte känt behovet av att bara ha det senaste så hade jag kört ett år till på Pixel 2.
     
    galaxy81, Kristy, ajo.lill och 2 andra gillar detta.
  11. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    @dzlDave@dzlDave Du har nog mycket rätt! Gäller nog många telefoner. Sällan det är värt att uppgradera varje generation om man inte har det där starka "vill-ha-begäret". :) Gissar på att det är starkt på forum som dessa dock...
     
  12. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Älskar min Pixel 3 XL!
    Positivt: Kameran är grym, batteritiden bra, skärmen bra, allt flyter på enormt bra. Och minimalt med bloat!

    Negativt: Notchen. Men den har jag"gjort om" med Nacho Notch appen. Lösningen vart bättre än bra men dock perfekt är det ju inte.
    Pixels "svepgester" är inte heller bra med en navbar som tar skärmyta där nere. Det har jag löst med Fluid Navigation Gestures och resultatet blir iPhone bra. Dom här 2 lösningarna gör telefonen brutalt smutt och bra i mina ögon.
     
    patts och Kristy gillar detta.
  13. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Gillar min Pixel3 men det är en del buggar i systemet som jag är förvånad att de inte gjort nåt åt än.
    Dubbel tap funkar inte så ofta. lift to wake typ inte så ofta
    visa vilken låt som spelas typ aldrig.
    Sen är standby batteriet inte så värst bra. drar tok för mycket av att bara ligga och vila. trodde de hade kommit närmare iPhones tider men inte ens nära

    Finns det ingen tap Reachability som ios har?
     
  14. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Upplever inget av problemen du nämner. Min telefon plockar alltid upp musik som spelar, och lift to wake /double tap har alltid funkat. Har inte klockat standby-batteriet, så kan inte svara på det. Dock så håller den ca 30-35 timmar med mycket användning, så batteri överlag är bra imo.
     
    Kristy, NArren och Nitroxx gillar detta.
  15. kiwi11

    kiwi11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Fick idag hem min vanliga 3a ifrån Inet. Efter några timmar är jag sjukt nöjd med min telefon!
    Blir till att skicka tillbaka min nya oneplus 6t.

    Saknar dock att inte kunna göra mappar i "appmenyn"
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  16. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 139
    Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Är det denna du kör? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fb.fluid

    Fanns några med snarlika namn.
     
  17. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Deacon och Kristy gillar detta.
  18. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Deacon gillar detta.
  19. stefancrs

    stefancrs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har bara haft min Pixel 3 några dagar ännu, men den har för mig perfekt storlek (hade innan HTC U11 som var lite väl stor), fantastisk skärm och kamera. Har i regel 60-70% batteri kvar när jag går och lägger mig på kvällen så kan inte klaga på batteritiden.
     
    Kristy och ajo.lill gillar detta.
  20. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Funkar Fluid utan root?