Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

  1. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    Om du vill att Spotify ska dra igång med en specifik playlist så blir det lite extra steg, då de inte verkar kunna hitta någon vettig utvecklare för sin app. Du får öppna Spotifys web-player på datorn (Browse) gå till dina playlists och högerklicka på den aktuella playlisten och ta 'Copy playlist link'. Släng in den länken i Tasker som en open URL task.

    Har du tur så fångar Spotify-appen upp länken direkt, annars får du gå in i telefonens inställningar, in under standardappar -> Öppna länkar och göra 'Rensa standard-inställningar' på Chrome (och antagligen övriga browsers du har installerade).

    Efter all denna huvudvärk så spelar den inte playlisten ändå, bara öppnar den. Det får du antingen trycka igång manuellt eller lösa med Autoinput-pluginet i Tasker.
     
  2. Nicole

    Nicole Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2014
    Inlägg:
    3 034
    Mottagna gillanden:
    1 422
    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Comviq, WiFog
    Telefon:
    Huawei P20 PRO
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z1 & Z3c & XZ
    Övrigt:
    Polar Grit X Pro Titan ⌚
    Last edited: 12 nov 2018
  3. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Kan jag få tasker att göra något när mitt larm på morgonen går igång? Har försökt men verkar inte lyckas. Måste man använda någon annan klocka än den som finns i s8an?
     
  4. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Använder idag tasker att skicka ett sms till min sambo när jag får larm via sms men då denna funktion kommer försvinna tänkte jag ifall det finns något annat sätt att medela henne att jag är iväg tänkte göra något med att logga jag in på stationens nätverk och sedan logga ut inom någon minut så har jag försvunnit på larm.

    Hur kan jag få detta i hennes telefon hon är inte så hemma i telefonen så mail går bort. Började titta på pushbullet men när jag testade det på min telefon så får jag inte upp någon notifiering finns det någon annan app som skulle kunna lösa detta?
     
    Last edited: 14 nov 2018
  5. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Auto Remote kör jag mellan enheter, gör vad det ska [emoji4]
    Med Auto Input skulle du fortfarande kunna skicka sms (simulering av knapptryckningar), aningen bökigt kanske...
     
  6. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Ska fungera. Fungerar din task om du provar att köra den manuellt?
     
  7. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Jag skulle behöva ett smarrigt recept, vad jag vill åstadkomma är när någon ringer och min lur är på ljudlöst skickas ett sms, nåt i stil med "bla bla bla är det viktigt ring två gånger iom en 3 minuters period" och ringer det så släpps samtalet igenom med signal och hela helvete. Det ska enbart skickas sms om samtalet kommer från ett mobilnummer.
    Det som styr om min telefon är ljudlös är Google kalender
     
  8. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Kan man på något sätt schemalägga att en spellista från VLC ska starta? Det enda jag lyckas är att starta appen en viss tid.
     
  9. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Försöker få tasker att hämta temperatur från mina givare jag har kopplat till teldus live använder remotestick jag tror jag fått det att funka om jag använder en tasker IF men får det inte att visa temperaturen i ett nortification.

    Jag försöker även i IF att göra om det är -10 eller kallare så ska detta starta men om jag använder Maths:Less Than så funkar det inte men om jag skriver -10 och använder Maths:Greater Than så starta den upp det jag vill tänker jag helt fel här? Jag tänkte ha olika temperatur -15 -10 -5 0 där om -15 eller kallare inte stämmer så väntar Tasker 30min sen kollar den om det är -10 eller kallare osv

    Kyckades få ut hur jag tänkt/testat

    A1: If [ %RS_6174462_TEMP > 10 ]
    A2: Notify [ Title:10 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A3: Stop [ With Error:On Task: ]
    A4: Else If [ %RS_6174462_TEMP < - 20 ]
    A5: Notify [ Title:-20 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A6: Wait [ MS:0 Seconds:0 Minutes:3 Hours:0 Days:0 ]
    A7: Else If [ %RS_6174462_TEMP < - 15 ]
    A8: Notify [ Title:-15 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A9: Wait [ MS:0 Seconds:0 Minutes:3 Hours:0 Days:0 ]
    A10: Else If [ %RS_6174462_TEMP < - 10 ]
    A11: Notify [ Title:-10 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A12: Wait [ MS:0 Seconds:0 Minutes:3 Hours:0 Days:0 ]
    A13: Else If [ %RS_6174462_TEMP < - 5 ]
    A14: Notify [ Title:-5 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A15: Wait [ MS:0 Seconds:0 Minutes:3 Hours:0 Days:0 ]
    A16: Else If [ %RS_6174462_TEMP < 0 ]
    A17: Notify [ Title:0 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A18: Wait [ MS:0 Seconds:0 Minutes:3 Hours:0 Days:0 ]
    A19: Else If [ %RS_6174462_TEMP < 5 ]
    A20: Notify [ Title:5 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
    A21: Wait [ MS:0 Seconds:0 Minutes:3 Hours:0 Days:0 ]
    A22: Else If [ %RS_6174462_TEMP < 10 ]
    A23: Notify [ Title:10 Text:%TIME Icon:null Number:0 Permanent:Off Priority:3 ]
     
    Last edited: 28 nov 2018
  10. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har själv kört liknande utan problem, så det är lösbart [emoji4]
    Vad har du för villkor i profilen för att din task ska köras? Antingen kan du köra den var 3e timme eller dylikt, eller i profilen sätta att den körs när temperaturen går under 10C i intervall. Ska kolla tasken noga.
     
  11. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Just nu försöker jag bara provköra den men det verkar som det är något problem med mindre än ett minus tal
     
  12. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Här satte jag variabeln / temp på -10C. Ser rätt ut.
    Har du mellanslag efter minustecken?
    [​IMG]
     
    Last edited: 28 nov 2018
  13. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Povade en gång till är-1.8 just nu men tasker verkar bara vara intresserad av mindre än 1 och strunta i 0 samt-1 Screenshot_20181128-194907.png
     
  14. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Satte -1.8 på variabeln. Allt grönt. Ska prova exportera från Remotestick också. [​IMG]
     
  15. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Har -0.3 hos mig, nedan är från Remotestick. Slut på idéer är jag rädd... [​IMG]
     
  16. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Screenshot_20181128-205248.png Screenshot_20181128-205240.png Screenshot_20181128-205313.png
    Börjar misstänka att jag gör fel provade att försöka läsa in värdet från remotstick och sedan läsa in det men då får jag inget minus som det nu är ute.
     

    Bifogade filer:

  17. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Testa ominstallation av Remotestick? Låter smått orimligt att det hjälper, men värt ett försök.
     
  18. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Provade att installera om Tasker och remotestick. Det hjälpte tyvärr inte. Om jag vill veta vad det är för temperatur hemma via tasker går jag tillväga så som jag postade innan eller finns det något bättre sätt? Tror jag måste börja med att se så jag får in/exportera rätt värden:cool:.
     
  19. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Själva tasken fungerar, det är triggern som inte verkar fungera. Jag vill alltså att ett http request skall skickas när mitt larm går igång på morgonen. Men det vill som sagt inte lira :(
     
  20. davidsson

    davidsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    försöker på till en profil som ska känna av ett värde stämmer inte detta ska den vänta en vis tid sedan kolla mot ett nytt värde stämme inte detta så vänta en given stund sedan kolla mot ett nytt.
    Jag har försökt att använta taster wait men när jag testar det verka den hoppa över alla IF fram till den som stämmer med givna värdet tips på hur man skulle kunna göra.