Den stora Huawei mate 10 Pro Tråden

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av Swedroid, 13 aug 2017.

  1. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 125
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Angst-maN gillar detta.
  2. milsson

    milsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det går inte hitta något om arcore till m10pro. Flera sidor påstår att det funkar men för mig funkar det fan inte.

    Kan någon bekräfta att det någonsin kommer funka?
     
  3. Köksbord

    Köksbord Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    9
    När min telefon är kopplad till bilen med bluetooth visas sedan en tid tillbaka bara det uppringande telefonnumret på bilens display, namnet syns alltså inte. Någon som vet om det är en uppdatering som knasat eller om det räcker att ändra en inställning i telefonen?
     
  4. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Har du gett bilen behörighet att läsa telefonboken?
     
  5. dds

    dds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2017
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3
    Relaterad fråga: är det värt att uppgradera från Mate 10 Pro till OP6T? Får billigare månadskostnad med telenor change då. Synpunkter?
     
  6. kulantimba

    kulantimba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Funderade själv på det ett tag, betalar 280 kr i månaden för min Mate 10 pro så skulle tjäna 30 kr på det. Men för min del är jag ganska nöjd med min Mate och dealbreakern var att mate är ip klassad vilket 6t inte är. Gillar att inte vara rädd att nallen ska bli blöt. Tänkter vänta några månader och hoppas det dyker upp något nytt och spännande och som blir en riktig uppgradering.
     
  7. dds

    dds Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2017
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag tjänar 80 kr på det. Struntsumma iofs men det äe inte riltigt någon lur i denna generation som jag fastnat för. Kan tänka mig vänta på S10 i feb men den kommer vara minst dubbel så dyr som OP6t och jag vet inte om det är värt. Tycker mobilerna blivit så bra nu att man måste söka ekonomi istället. Är tex svårt att komma på något förutom bättre kamera som man kan önska med mate10 pro på handen.
     
    kulantimba gillar detta.
  8. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Tycker inte kameran är något att uppgradera från Mate 10 pro, så bra en mobil nånsin behöver vara MEN jag har åxå ett systemkamera kit som är dumt många gånger dyrare än telefonen så det kanske ger mig annan syn på saken.
    Mvh
     
  9. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Håller med om att jag är "ok-nöjd" med kameran. Inte dålig, men den kunde absolut varit bättre, om man jämför med pixel modellerna etc.
     
  10. Westerfal

    Westerfal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Det här med aviseringar... jag har läst runt och förstått att det kan vara ett litet problem. Jag har lyckats få till de aviseringar jag vill ha hyfsat, förutom Gmail som aviserar lite sporadiskt. Det jag saknar är möjligheten att få upp aviseringarna direkt synliga och utan ljud när telefonen är inställd på stör ej. Likaså möjligheten att se att det ringer när stör ej är aktivt. Är det ens möjligt?

    Jag använder stör ej för att inte bli störd av ljud, däremot vill jag se att det händer något. Tyst är inte ett alternativ eftersom jag behöver kunna schemalägga när telefonen är tyst. Om skärmen är tänd men låst ser jag att det ringer, är skärmen släckt händer ingenting.

    Jag har försökt med alla tips jag kunnat hitta, jag har gjort inställningar för aviseringar i de appar jag vill få aviseringar ifrån och i telefonens inställningar - appar och meddelande, jag har ställt in så att de aktuella apparna kan köras i bakgrunden, jag har ställt in visa på låsskärm och jag har gått tillbaka till ett Huawei tema. Ingenting fungerar.
     
    bernard gillar detta.
  11. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 125
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Just uppgraderat från en Mate 10 Pro till P20 Pro och tänkte delge några intryck. Var först sugen på Mate 20 Pro men efter att ha läst om alla problem med skärmen och den här recensionen på Anandtech: The Mate 20 & Mate 20 Pro Review: Kirin 980 Powering Two Contrasting Devices
    så insåg jag att P20 Pro inte var så dum. Bättre batteritid, den utklassar alla andra i testet och kameran är likvärdig förutom avsaknad av vidvinkel. Jämförde bilder mot Mate 10 Pro som också var med i testet och insåg att skillnaden var större än jag hade trott.
    Jag är väldigt nöjd så här långt, speciellt sett till vad jag betalade för den, (Tele2:s Black Friday). Lite surt känns det att gå tillbaka till Oreo efter att ha kört Pie beta på min Mate 10 Pro, men skarpa Pie är inte långt borta nu. Trodde också jag skulle störa mig på notchen men den dolde man ju fint i inställningarna
     
    JML och kulantimba gillar detta.
  12. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Vad vill Huawei egentligen? Vill de att man har certifierade hörlurar eller inte??? Screenshot_20181217_083510.jpeg
     
    Cocacolisten gillar detta.
  13. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Detta kanske är självklart och något du redan vet, men du har ju ett tyst läge vid sidan av stör ej, men det är inte detta du är ute efter då antar jag? Vad är det med stör ej som gör att du vill använda det istället för tyst? :)
     
  14. Köksbord

    Köksbord Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    9
    Vilken app menar du att man skall ge behörighet? När jag tittar under behörigheter för kontakter hittar jag inte något uppenbart bilrelaterat.
     
  15. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Det är under blåtandskopplingar som du anger behörigheten för respektive uppkopplad enhet om jag inte minns fel.
     
  16. Köksbord

    Köksbord Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    9
    "Använd för kontaktdelning" samt "Åtkomst till meddelanden" har varit on hela tiden, vilket gör att jag inte förstår problemet.
     
  17. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER

    Märkligt.
     
  18. Westerfal

    Westerfal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Anledningen till att jag vill använda stör ej istället för tyst är möjligheten att schemalägga samt möjligheten till att släppa fram vissa samtal. Jag är hopplös på att glömma aktivera/avaktivera tyst. Jag har provat med appar för att automatiskt tysta telefonen men de jag provat hittills verkar slå på och av ljudet lite godtyckligt, visa dagar fungerar det som det ska, andra inte.

    Helst skulle jag dessutom vilja att aviseringarna dök upp på släckt skärm men det har jag inte lyckas få till oavsett tyst läge eller stör ej.
     
  19. ksss

    ksss Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Precis fått Emui 9.
    Hittar inte Wifi inställningen för vad som händer med wifi när telefonen går i viloläge. Nu verkar wifi stängas av, så den använder 4g när skärmen är av.
     
  20. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Kolla under batteri och sedan menyn fler batteriinställningar