Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Hade inget batteri på telefonen när jag skulle lämna in den så frågade säljaren om den inte behövde återställas innan. "Nej då det är bara att skicka in".

    Så idag får man kostnadsförslag för att telefonen är låst till mitt google-konto...

    Besökte annan butik (min närmsta) och ringde kundtjänst men bägge hänvisade bara till butiken jag lämnat in hos. Så jag va nu tvungen att betala 600 kr för garantiärende nummer 2... Blir spännande på lördag

    Hoppas verkligen jag får en LG nästa gång också så jag bara kan lämna tillbaka denna skittelefon och få pengar istället.
     
  2. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    De använder också sig av Mobylife.
     
  3. FearKill

    FearKill Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    460
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    Fick svar från Inet att jag kunde få återbetalning eller skicka iväg den på felskökning som skulle ta ca 5 veckor, för de hade mycket att göra. Fick pengar tillbaka, så får se om de löser problemet med skärmen. Annars får de bli något annat.
     
  4. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Är det nån som testat detta? har ingen Huawei men funderar på skaffa en.

    The green tint is not the screen bleeding
    its only occurs when the always on display is active so it's software related. Everyone who has the huawei mate 20 pro turn the always on off and it will stop. When I reactivate it will start again its the software on emui 9.0.0
     
  5. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Nä det där stämmer absolut inte. Har haft problemet på 3 telefoner som ingen av dem hade always on aktiverad.
     
    bernard gillar detta.
  6. BigR

    BigR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Eller mao det syns inte när skärmen är avslagen :P. Ingen jätteanvändbar lösning.
     
  7. Barret

    Barret Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    90
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    Eller att en mjukvara blir sämre och sämre på ett par dagar.... :D
     
  8. marr

    marr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7
    Det måste ju vara en helt sinnessjuk slump att dina 20 kompisar alla har fått fungerande telefoner. När några här gått igenom 10 telefoner själv, där alla var gröna.
     
  9. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Speciellt när närmare 70% i pollen ovan har fått en defekt telefon. Också lite märkligt att ha 20 kompisar som alla har skaffat sig en Mate 20 pro...
     
    Barret och DanSwe gillar detta.
  10. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

    Eller så kollar dom flesta inte efter felet.känner 2 som inte ser problemet i daglig användning och inte vill testa fram felet utsn kommer problemet vid daglig användning i framtiden så lämnar dom in för lagning då,så alla kan ju takla problemet på olika sätt,om men nu vet om problemet.
     
    Last edited: 30 nov 2018
  11. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Nu är det inte alla som vet om problemet. Men i denna tråd har väl alla problem med skärmen.

    Däremot finns det telefoner utan problem också. En kollega på jobbet hade köpt en, och det var inget grönt när vi testade.
     
    Bakken gillar detta.
  12. Limpano

    Limpano Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan man på något sätt veta innan köp i butik vilken skärm man får? Om det är en BOE eller LG skärm?
     
  13. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Suttit i telefon med Comviq nu på morgonen som först säger att de inte har någon information om detta problem, de kontaktar sitt lager för att fråga om de vet vilken skärm som är på vilken mobil eller vilken batch det är, ingen info där heller. De kontaktar sin verkstad där telefonoperatören säger att de inte vet något om detta problem. De ber mig skicka in mobilen på undersökning och då blir jag väldigt skeptisk till om verkstaden ens kommer kunna återskapa problemet då de verkar okunniga som inte känner till ett problem som bokstavligt talat är hela deras jobb, laga mobiler. Jag säger att jag ska tänka över mina alternativ och bara 5 minuter senare får jag SMS från Comviq där de tydligen har info från Huawei om att Huawei ber alla kontakta de direkt via telefon för att få en fullt fungerande telefon, så jag kontaktar huawei. Huawei supporten verkar lite okunnig om just dessa meddelanden till återförsäljare och operatörer då kommunikation inom Huawei verkar vara deras näst största svaghet efter kommunikation med kunderna.

    De ber mig skicka in den till deras verkstad där väntetiden är lång och först säger telefonisten att han inte riktigt är säker på vilket problem det är och de måste undersökas, men efter att jag pressar lite och talar om att jag precis förstår problemet och vilka skärmar det handlar om och så, så får jag veta att väntetiden är 2-3 VECKOR att få en ny telefon då de har kö i verkstaden och att många telefoner med samma problem väntar på besked och de måste gå i ordning, så helt plötsligt vet han PRECIS vilket problem det är och att det är extremt utbrett.

    Det blir bättre. Klockan 13 en fredag har den ENDA på företaget som kan skicka ut fraktemballage gått för dagen så jag måstevänta till nångång nästa vecka med att söka kontakt med den personen för att få en fraktsedel, ingen ursäkt ingenting. Ska ta kontakt med någon som inte är en junior support operatör och försöka få ett riktigt svar, riktig tidsuppfattning och eventuell kompensation.

    Positiva är dock att de kommer skicka ut från en ny batch som inte är defekt, mobilen kommer förmodligen efter jul. Skål på det, tillbaka till en trasig skitmobil.
     
    Mr-F och nexus^6 gillar detta.
  14. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Inte helt insatt i just det, men på lådan för telefonen (som man får den i) så finns ju serienummer, batchnummer och modell namn, t.ex. LYA-L29 (som min som var defekt) så om du kollar runt på XDA och här så finns nog info om vilka som 100% är gröna och säkert vissa ID:n till BoE skärmar så kan du kanske få be om att undersöka lådorna och se om någon har rätt nummer. Annars har jag ingen aning, Comviq kunde inte via sitt lager se iallafall men personen i support sa att om jag köpte en nyligen och beställer en ny nu så är det förmodligen fortfarande samma batch.
     
  15. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag beundrar er som orkar hålla på att byta för att försöka få tag i en telefon som har en bra skärm.

    Jag hade nog gett upp och kollat efter annan modell!

    Har inte hängt med i hela tråden, men Huawei har fortfarande inte fixat problemet? Utan det är fortfarande stor risk att man får en kass skärm?

    Pinsamt på en så dyr premium-telefon!
     
    dannejanne och wenom666 gillar detta.
  16. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Så som jag förstått det efter telefon hela dagen med både återförsäljare och Huawei så har Huawei hos sig fixat problemet och har endast "fixade" mobiler att skicka ut. Problemet är de lager som återförsäljare har med mobiler som de inte vet är sönder eller inte och detta är ett fel av huawei som inte sammarbetat mer för att få bort de ur omlopp. Nu ber de istället alla som har problem hos Comviq, Halebop osv att skicka direkt till Huawei istället och på så sett få bort telefonen, men Comviq har fortfarande flera 100 (gissningsvis) i sitt lager som kanske är defekta.

    Som tur är så blir detta min enda och sista ersättningsenhet då Huawei säger att det är en felfri skärm på de som skickas ut hädanefter


    En sak att tillägga är att den här telefonen har inget ekvivalent för mig iallafall... Jag älskar wide-angle linsen, jag älskar zoomen. Skärmen är enorm fast telefonen inte känns så himla stor, jag funderade på en Note 9 men känns som att jag är påväg till universitetet med ett skrivblock när jag håller i den. Mate 20 pro är ju smal och avlång vilket gör den så himla lätt att hålla i. Oneplus är väl det närmsta men då försvinner 3D face unlock (funkar så jäääävla bra, kan aldrig inte ha det mer) 40W Charging och massa sånna småsaker... allt känns som en nergradering
     
    Mr-F gillar detta.
  17. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Håller med dig helt och hållet, hade gett upp för länge sen, känns inte värt att hålla på.
    Nu har jag ägt massor av Huawei lurar och gillar märket, äger en Mate 10 Pro som jag är supernöjd med.
    Skulle aldrig i mitt liv lägga ner så mycket tid och energi på den luren, finns massor av annat kul att göra med sin tid, lämna tillbaka skiten och markera till Huawei att vi konsumenter tar inte sånt skit för 10.000:- det är faan mycket pengar.
     
    Donadoni gillar detta.
  18. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Fick ny telefon av Mobylife och med den fick jag även en Huawei SoundStone blåtand högtalare.

    Edit: och BOE!
     

    Bifogade filer:

    • huawei.jpg
      huawei.jpg
      Filstorlek:
      {memory} MB
      Visningar:
      171
    Last edited: 30 nov 2018
    Mr-F och TroutGuy gillar detta.
  19. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Tror du verkligen det drzap säger stämmer? Utifrån hens enormt positiva inlägg till både swedroid och Huawei kan man väldigt enkelt dra slutsatsen att hen inte direkt är opartisk. Tror inte för en sekund att hens "20 kompisar" alla köpt just denna telefon och alla är dessutom ok. Komigen... Man behöver inte vara raketforskare för att klura ut att det bara är bull*hit!
     
    b9mobile gillar detta.
  20. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Släpper Webhallen forfarande ut hulkar? de fick ju en ny batch med svarta förra veckan, undrar om de är hulkiga också?