A5XMAX+

Diskussion i 'Android TV' startad av IEBUCIANU, 29 nov 2018.

  1. IEBUCIANU

    IEBUCIANU Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag skulle nog hellre köra på en MiBox med Android TV för den trevligare användarupplevelsen+Android TV-appstödet, så man kan köra Android TV-apparna ordentligt.

    Köper du en box som kör "vanliga" Android är det inte anpassat för storbildsskärm, utan då får man nöja sig med det gränssnitt tillverkaren "fulhackat", för att fungera på storbild.

    Specifikationerna är rätt jämförbara med MiBox:en.

    Någon särskild anledning att välja denna framöfr Mi Box? Behöver du kunna köra appar som inte finns till Android TV?


    Senaste versionen av Mi Box säljer bla Inet: Xiaomi Mi Box S 4K HDR


    MiBox:en uppdateras ju också någorlunda regelbundet.

    (Om du lägger på 25% moms+Postnord-avgiften, så blir Mi Boxen billigare, plus att du har garanti/kan enkelt byta om det blir problem).
     
    Last edited: 29 nov 2018
    Mongroovy gillar detta.
  3. IEBUCIANU

    IEBUCIANU Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Anledningen att jag tittade på A5X MAX+ är att den går att ansluta med internetkabel inte Wifi som med stickan(H96 och Mi-boxen går bara på Wifi) H96 tappar anslutningen så bilden hackar jämnt. Mi Boxen går också bara på Wifi och fins inte hemma enligt Inets hemsida, men det fins på Netonnet om det är den nyare versionen jag kan inte avgöra då jag inte vet. Kommer att få bättre router och skall se om det hjälper.
    För jag är verkligen tröt på hackandet i H96.


    Vad är skillnaden på linux och android boxar vilken har stabilare bild när man tittar på tv endast.

    Sök: mi box
     
    Last edited: 2 dec 2018
    bernard gillar detta.
  4. Johan76

    Johan76 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    211

    MINA ENHETER

    Mi box S är den nyare boxen. Kommer in på måndag enligt inet. Netonnet har den äldre boxen.

    Egentligen är det samma box. Bara fjärrkontroll och att den är förinstallerad med AndroidTV 8.1.

    Personligen satsar jag på box som levererar certifierad Androidtv.

    Då blir det inte problem med netflix certifikat osv.

    Själv beställt mibox s från inet.

    Hade beställning från gearbest för samma peng inkl frakt men de har lovat leverera från 1 november och flyttar konstant runt lev datum så avbeställde där.

    Hoppas nu inet levererar vad de lovar.