Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. inflames666

    inflames666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    77
    Klara den sig?
     
  2. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Blev ett hack i botten men glaset klarade sig. Men så snopet
     
  3. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Hur upplever ni med BOE skärmar att de är i jämförelse med LG? På xda får man nästan intrycket nu av att LG är bättre på de flesta plan inklusive reptåligheten och på att agera hulk givetvis?
     
  4. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ser ingen direkt skillnad alls. Har haft båda.
     
    Mr-F och sahi gillar detta.
  5. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Känns betryggande att läsa
     
  6. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Enda skillnaden mellan min första med LG och nu min andra med BOE är att denna inte är grönfärgad.
    I övrigt hade jag inte den första tillräckligt länge för att utforska mobilen. Så kan inte riktigt jämföra.
    Det är först nu jag börjar utforska mobilen och lära mej den.
     
    sahi gillar detta.
  7. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur orkar jag ens, så efter min förra post med alla problem med support och allt så får jag kontakt idag av en lite högre uppsatt support manager som ringer upp och vill hjälpa mig med problemet och allt som gick dåligt med förra supporten.

    Så vi pratar, jag säger vad jag fick sagt och han blir chockad och säger att det ska ta ca 1 vecka att få en ny mobil t.o.m samma vecka kan man få den då det går via Mobylife och de skickar ut en ny så fort de får in en som är defekt. Så allt går bra han ber om ursäkt och så registrerar han min telefon på Mobylifes hemsida och jag får ett mail med en inloggning och allt är fint och så säger han att han snart kommer maila fraktsedlar så jag kan skicka in den. Vi lägger på, han ringer från privat nummer så jag kan inte ringa tillbaka.

    10 Minuter senare får jag ett mail där det står "Här kommer fraktsedlarna" med 0 bifogade filer och jag svarar direkt på mailet (kl 16:30) om att jag inte fått något men får inget svar. Skriver till deras facebook sida där jag först fick kontakt med denna support personen som skulle hjälpa mig, mitt meddelande blir läst direkt men får aldrig något svar.

    Så här har det gått sen i torsdags med 0 sätt för mig att faktiskt skicka in mobilen.
     
  8. LennartssonAlex

    LennartssonAlex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    9
    Verkar som att supporten kan variera stort på huawei. Jag hade två riktigt snabba och bra samtal och sen var det löst. Skickade telefonen i torsdags och fick hem en ny redan i lördags.

    Vad är det som strular när du ringer deras vanliga support? För mig visste dom om problemet och jag behövde i princip bara säga mina uppgifter så att dom kunde fixa fraktsedel, väntade 1 timme och sedan ringde någon "manager" tillbaka och berättade hur jag skulle förpacka telefonen osv.
     
  9. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag skrev i min förra långa post om samtalen, men första gången jag ringde så fick jag extremt dålig info, först sa han att han inte kände till något speciellt om problem och att det ska ta 2-4 veckor för verkstaden att bli klar, sen nästa samtal gick bättre då sa personen att bara att skicka in dock sa han 2 veckor minst igen och tog min uppgifter men sa att killen som skickar ut fraktsedlar gått för dagen kl 13 en fredag...??? Så då skrev jag på facebook till Huawei och fick kontakt idag av en manager eller vad man ska kalla det som blev förvånad över allt de hade sagt och sa att man får den snabbt och så skulle han ju skicka fraktsedel via mail men skickade istället ett tomt mail och sen fick jag inte kontakt med dem mer?
    Så från fredag + idag har jag INTE KUNNAT skicka min mobil. USELT, verkligen under all kritik, ska ringa deras jävla chef imorgon, absurd situation jag sitter i där ingen kan skicka en jävla streckkod.

    EDIT: Fick också veta att personen i fredags som tog ALL min info och skulle ringa tillbaka på måndag inte hade lagt in någon av min info, inte IMEI nummret, inte skapat ett ärende som den sa att den gjort så managern som ringde upp fick fylla i allt på nytt, snopet blev det.
     
  10. LennartssonAlex

    LennartssonAlex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    9
    Usch vilket strul. Kanske värt att bara ringa in på deras support igen och hålla tummarna att du får prata med någon bra som jag fick.
     
  11. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Vet inte, pratat med 3 personer nu som inte verkar kunna avsluta ett enkelt ärende. Har t.o.m. ett konto på mobylife med min mobil och allt nu men har inget sätt att skicka in mobilen på. Så jävla trevligt att jag skriver om fraktsedeln på Facebook och det blir "läst" efter nån minut men aldrig något svar, vad är det för oseriösa personer de har anställt i sverige-kontoret?
     
  12. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    För er som överväger att köpa via Webhallen, så kan jag bifoga det svar som jag fick innan mitt senaste köp.

    Jag frågade då angående batcher och Skärmproblem.
    Dom hade då precis fått in nya svarta.
    Fick en svart med BOE-skärm, som inte uppvisat några problem.

    Hör nedan kommer deras svar.

    "Jag känner tyvärr inte till vilken batch vi fått av de nya leveranserna, men informationen från leverantör/huawei är att problemet är begränsat till ett fåtal batcher.
    Vi tillämpar 30 dagar utbyte på dessa enheter i samarbete med Huawei. Antingen genom serviceverkstad för att säkerställa att du får en enhet utan grön skärm, eller att du får en ny från vårt lager (snabbare lösning)."
     
    sahi gillar detta.
  13. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag ringde idag och pratade med Huawei, pratade otroligt nog med en kille som var förstående. Fick även ur honom att det slog ner lite som en bomb detta problem och att det blev lite rörigt till en början. Men annars lät han förvånad över att olika personer där ska ha sagt något olika saker vid tillfällen.

    Han menade också på att jag kunde välja att skicka telefonen för lagning (garantiärende) via dem eller att jag kunde reklamera via återförsäljaren. Jag kunde inte hålla mig och sa snabbt att laga en helt ny telefon för motsvarande summa låter ju helt galet i mitt huvud, vilket han sa att han förstod precis. Vidare minns jag inte riktigt vad han sa gällande lagning när jag påpekade att flera ju får ut nya telefoner men han lät i alla fall något undrande men inte nekande. (Att man inte kan spela in samtalen på Android 9...Suck!)

    Slutligen kom vi överens om att jag återkommer nästa vecka när jag kommer hem från jobb igen och att jag då skulle få frakthandlingar osv. Han skrev ner mitt telefonnummer och noterade (förhoppningsvis) vårt samtal så som han sa att han skulle göra. Vid oförstående medarbetare nästa gång kunde jag helt enkelt bara be om att bli kopplad till honom om så. Riktigt trevlig var han, jag som hade berett mig på att vara lite mer grov i ton.

    Hursomhelst, en fundering. Hur har ni som skickat in via Huawei resonerat angående garantiärende som i de flesta fall verkar resultera i en ny enhet mot att reklamera via återförsäljaren? Mitt resonemang om att skicka direkt via Huawei handlar mer om bekvämlighet just nu, att kunna få en fungerande enhet snabbt och smidigt utan att behöva blanda in min återförsäljare och på så sätt kunna dra ut på allt med riskerna om att få defekta telefoner osv under en längre period.
     
  14. Sandro

    Sandro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Du kan i princip inte skicka till någon annan som ska lösa ditt problem då i stort sätt alla återförsäljare och operatörer skickar telefonen till Huaweis mobylife numera efter att Huawei skickat ut meddelande till dem angående detta. Comviq sa först att den skulle till deras verkstad men ringde mig sedan och sa att om jag skickar till dem så skickar de till huawei (mobylife)

    Killen jag pratade med i fredags var lika förstående och skrev ner allt sa han, igår pratade jag med en "manager" eller någon högre uppsatt i supporten som jag fick kontakt av via facebook och då hade mina uppgifter inte blivit uppskrivna någonstans. Fraktsedel osv ska du få direkt via Email, hörde samma sak du hörde men fick aldrig något utan var tvungen att bli arg via facebook, men lycka till!
     
  15. liquidmetal

    liquidmetal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4
    Är det någon som sitter på en telefon med twilight-färgen och en felfri skärm? Eller en twilight med BOE-skärm? Eller är det bara svarta som fick BOE? Börjar bli riktigt less på min Note Edge-dinosarie.

    Förövrigt så finns ett tiotal telefoner i Inets fyndhörna just nu. Netsatta med 500kr...
    Beskrivning: "Öppnad förpackning, komplett med alla tillbehör". Undra varför dessa telefoner ligger där månntro? ;)
     
  16. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Nu när du nämner det så känner jag igen att du skrivit det ja. Får hoppas att personen i mitt fall verkligen skrivit ner allt så att den person som jag pratar med när jag väl kan skicka in luren får upp all info.

    Är det vedertaget nu då att alla skickar till Mobylife? Minns bara ditt inlägg om att du fått den infon via tele2.

    Oavsett vad så känns det faktiskt bättre att skicka telefonen via Huawei direkt. Dels så kan man pressa dem hårdare om problemet direkt och så slipper man risken att få en redan lagerförd enhet med äldre serienr. Dessutom så går processen förhoppningsvis snabbare, har inte riktigt möjligheten att vara utan min telefon i veckor och vill inte behöva köpa en annan att ha så länge. Min exlur blev jag av med direkt också, eftersom en närstående var helt utan mobil
     
  17. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    5 653
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Någon som har koll gällande vart ifrån ska man beställa Huawei Mate 20 Pro för att få en utan några skärmproblem?
     
  18. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Webhallen har svarta som tillhör nya batcher. Fick en med BOE-skärm utan problem.
     
    nexus^6 gillar detta.
  19. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    5 653
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Tack för tipset. Påpekade du vid beställning att du vill ha en från nya batchen samt med BOE skärm?
     
  20. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag påtalade problemet och att jag ville ha från en ny batch. Personalen gick och hämta alla dom hade, så fick jag välja. BOE-skärmen var en bonus.

    Men har hört att nyare batcher har BOE i större omfattning än tidigare batcher.