Xiaomi Mi Robot Vacuum 2 robotdammsugare (2nd gen, 2017) Roborock S5x

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Swedroid, 26 okt 2017.

  1. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det någon som har märkt samma fenomen som mig:

    Jag enabla möjligheten att spara kartan som gör att man kan sätta barriärer mm. Dock så satte jag inga zoner eller barriärer. Roboten startade som vanligt i morse men hade jätteproblem att hitta tillbaka när den var klar. Och kartan den hade ritat upp under städningen försvann när den skulle docka hem.
     
  2. Mises

    Mises Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    55
    Min robot har fortfarande inte blivit skickad av superdeal store 218. Beställde några dagar innan Blackfriday. Däremot blev jag idag lovad att den skulle bli skickad på fredag, så håller tummarna.

    Har en fråga angående roboten. Hur många är det som använder mopp funktionen? Fattar att den inte ersätter att skura golv, men har ändå läst att den ska vara användbar. Är det någon som brukar ha i lite rengöringsmedel i tanken? Själv beställde jag lite extra filter till moppen så jag tänkte testa ha i några droppar rengöringsmedel.
     
  3. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Använder den ibland, inte så ofta, funkar finfint. Japp, lite rengöringsmedel har jag i tanken då.
     
  4. jonko

    jonko Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2014
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    556
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20
    ROM:
    stock
    Jag brukar ha i ett par droppar såpa i vattentanken, om det för någon skillnad vet jag inte men det känns bra :D
     
  5. Klein

    Klein Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo, är medveten om det :)

    Anledningen till att jag vill använda PayPal är för att jag har pengar som ba ligger och sover på PayPal haha :D.
     
  6. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag är i samma sits, jag har klagat till både säljare och till aliexpress support 4ggr! Hur ska man göra för att få varan? Tvinga aliexpress att stå för avtalet?
     
  7. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad stod det för "Delivery time" när ni beställde. Jag beställde också från 218 store. Det stod 15 days delivery time. Tog 8 dagar innan de skickade den samt 3 dagar med GLS från tyskland innan jag fick den. Dvs 11 dagar leveranstid. De höll var man lovade. Tror ni är lite väl ivriga :D
     
  8. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag hade en tydlig lång leveranstid på 31 dagar. Jag började direkt med att spamma säljaren om att skicka varan snabbare och påpekade 2 veckor innan blackfriday, dp jag beställde på 11.11 (singlesday). Jag har fått flera lovord från säljaren som efter blackfriday säger att shipping company kan inte skicka till min zip code. Utan någon övrig förklaring så ber dem mig häva mitt köp med anledningen "övrigt". Min agenda är faktiskt att få varan.
     

    Bifogade filer:

  9. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Konstigt att de inte kan skicka till din "zip code". Den går med GLS till Malmö sen tar Schenker över. Är det något konstigt att du har angett med SE? Har faktiskt aldrig sett SE eller liknade som postnummer.

    Edit: Ah du har använt landskod också. Det har jag aldrig behövt göra dock.
     
    Last edited: 5 dec 2018
    bernard gillar detta.
  10. Mises

    Mises Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    55
    Fyfan vad tråkigt! Känns ännu värre nu, att jag valt en opålitlig säljare.. skickar han inte på fredag ska jag avbryta ordern och kontakta Aliexpress. Känns surt att ligga ute med nästan 4 tusen i en månad.
     
    bernard gillar detta.
  11. eljotrend

    eljotrend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för alla era inlägg . Blev en beställning hos proshop idag 4249:-. Ska bli kul att testa.
    Min neato xv får gå i pension, två batteripack och en radarmotor utbytt. Nu är batteripacket slut igen.
     
  12. Selfmademan

    Selfmademan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fick ny FW idag. 3.3.9_001702.
    Någon som vet var man kan se vad som har uppdaterats?
     
  13. gundj

    gundj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor/ Tele2
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Ericsson
    Telefon 3:
    Motorlola Defy
    Platta:
    Huawei M5
    Platta 2:
    IPad Mini 4
    Du kommer att bli nöjd, förutsatt att du inte har tjocka mattor eller höga trösklar.
    Vi exporterade får XV Signature Pro till sommarstugan och köpte en D5 som komplement till Roborocken men Neaton är stenkorkad i jämförelse.

    Edit: första D5 fick en knäpp och vägrade jobba efter att dammbehållaren blivit full (och tömd).
    Fick en ny rakt över disk på Netonnet så det kanske inte var ett okänt problem.
    Händer det igen så blir det en Roborock till istället.
     
    Last edited: 11 dec 2018
    eljotrend gillar detta.
  14. General Kaos

    General Kaos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2014
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Har fixat lite med min
    Om nån mer vill då finns Örjan Wessberg på Facebookgruppen Xiaomi vacuum Cleaners owner group...
     

    Bifogade filer:

    Vispen74 och bernard gillar detta.
  15. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    34
    En uppdatering, jag fick ett nytt meddelande från återförsäljaren som säger att dem skickar det från en annan shipping company (UPS). Nu har min order uppdaterats med att dem skickat paketet. Senast 22:a december ska jag få det. Det verkar ändå som att det gått bra tillsist
     
    Mises och eljotrend gillar detta.
  16. safarisoya

    safarisoya Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Poco F3
    Såg nu att det fanns en tråd om V2. Dumma mig som postade i fel tråd förut. Aja, sånt händer.

    Blev en beställning från Proshop. Jag bara sitter och väntar på att beställningen ska skickas. :D Fick bli en i julklapp till både mig och sambon. Då vi ska införskaffa en katt så småningom så kan det vara skönt att få lite hjälp med städningen.
     
  17. eljotrend

    eljotrend Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Nu har jag testkört lite. Verkar funka bra, installationen gick smärtfritt. Inga problem med trösklarna.
    Snabbare än min gamla neato och ett smartare uppträdande. Appen är vettig och funkar.
     
  18. Mises

    Mises Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    55
    But har superdeal store äntligen skickat min robot!

    Skickas med GLS, har aldrig fått paket av dom, hur lång tid brukar dom ta på sig?

    Står att det ska anlända mellan 18/12 och 6/1. Men paket från EU brukar ju med dom vanliga expiditörerna gå på 3-4 dagar
     
    bernard gillar detta.
  19. TT0706

    TT0706 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    [QUOTE = "Mises, post: 2358967, medlem: 64366"] Men har superdeal big endelig sendt min robot!

    Sendt med GLS, har aldrig modtaget pakker af dem, i hvor lang tid bruger de normalt?

    Antag at det vil ankomme mellem 18/12 og 6/1. Pakker fra EU går dog normalt med de sædvanlige udlændinge om 3-4 dage [/ KVOTE]


    Øv, jeg venter stadig
     
  20. Vispen74

    Vispen74 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    381

    MINA ENHETER