Jag beställde en Google Pixel Stand från den tyska google store och tänkte dela med mig av upplevelsen.
Beställningen gjordes den 4 December direkt till min adress i Sverige (se bifogad bild) och jag betalade med mitt Revolut kort (EUR). Beställningen skickades samma dag och jag kunde spåra paketet via DHL. Jag visste att mitt postnummer redan fanns i tyskland så jag var rätt besatt av att spåra paketet för att se var det hamnar...dagen efter (5 December) ser jag att den hamnat i HAMBURG - GERMANY och så står det "Address information needed; contact DHL".
Jag ringer DHL i Tyskland och spelar dum, personen jag pratade med såg att jag skrivit "Malmö, Schweden" och förstår att den skulle hamnat i Sverige istället för Tyskland. Allt verkade gå bra men till slut säger han att jag måste kontakta DHL i Sverige för att paketet ska komma fram...jag kontaktar DHL Sverige och de säger att de inte kan hjälpa mig och att jag måste kontakta Google för att lösa det.
Då tänker jag att det är kört, paketet har fastnat i Hamburg, det är lika bra att kontakta Google så att de får tillbaka paketet så att jag kan få tillbaka mina pengar så snabbt som möjligt. Jag startar en livechat med Google, beskriver vad som hänt och de säger som väntat att jag inte kan beställa från den tyska sidan till Sverige och att produkten inte är tillgänglig i Sverige heller...de skapar ett ärende och säger att de kommer höra av sig.
Men idag (6 December) får jag ett sms där det står att paketet finns på DHL service point i Malmö och är redo för uthämtning
. Jag kanske missuppfattade DHL Tyskland men det verkade som att han skickade paketet vidare...har hämtat ut paketet och nu väntar jag bara på att få min Pixel 3
Click to expand...