Appikonmärke Meddelande/SMS

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Amsterdaim, 9 dec 2018.

  1. Amsterdaim

    Amsterdaim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har haft iPhone sedan 2009. Hade en Samsung galaxy s3 i tre månader 2012, men fy fan vad jag ogillade den. Tyckte allt var så buggigt. Fick möjligheten att testa en android för ett par veckor sen och tyckte det blivit rätt bra. Köpte därför en s9+ för ca en vecka sedan. Den har gått himla bra tycker jag och jag tycker väldigt mycket om den till skillnad hur jag kände mot min s3a.

    Det är dock en liten sak som stör mig. När jag har missade samtal, olästa mail, oläst chattbubbla i messenger så får jag en lite röd siffra på appikonen. FÖRUTOM när jag har oläst sms. Då händer absolut ingenting förutom att telefonen låter och jag får en ikon uppe i vänstra hörnet att jag har ett sms. Men inget på själva appen. Jag har missat en del SMS pga det.

    Jag har startat om mobilen, jag har följt guiden nedan, jag har sett till så att "meddelanden" är ikryssad när det gäller just appikonmärken "visa med nummer", men ändå inget.

    Vad mer kan jag göra?
     
  2. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Nu kanske jag är ute och cyklar, men jag har inte varit med om någon telefon / launcher som har en skottsäker version av denna typ av notiser på android. Det har fått mig att flera gånger byta tillbaka till iPhone igen. Nu är jag tillbaka till Android men tänker inte ens försöka få till dessa notiser då det ofta missas någon gång så blir man helt tokig istället.

    Jag kanske är ännu mer ute och cyklar nu men jag har läst att det beror på att det som telefonen gör är ett fulhack där den skall ligga och läsa av notiserna och sedan sätta ut pluppen utefter det, medan iphone har stöd för dessa notiser direkt i sin mjukvara.

    Jag vet att detta inte är ett svar på din fråga...
     
  3. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 716
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag har appmärke med siffror. Textra som SMS-app, Nova Prime launcher med Tesla unread aktiverad. Vet inte om allt detta krävs, men det är den uppsättning jag har i alla fall på både min A1 med Android One och min Redmi Not 6 med MIUI skin över Android.
     
  4. Amsterdaim

    Amsterdaim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för era svar!
    Hmm, jag är nog mest ute efter förhoppningen att jag missat någon inställning någonstans. Tänker att jag inte vill mixtra för mycket med mobilen för att notisen ska fungera. Kommer ringa samsung support imorgon och löser inte dem det vill jag ha en ny mobil för då är det uppenbart en bugg.
     
  5. Amsterdaim

    Amsterdaim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Efter samtalet med Samsung Support bad de mig att nollställa hela telefonen. Problemet kvarstod. Ringde igen. Fick då tipset att gå in i inställningar - appar - meddelanden - lagring - Rensa data.
    Det löste problemet!
     
    onekw gillar detta.
  6. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Härligt när saker och ting löser sig! Samsung har detta i sin default launcher va?
     
  7. ThunderBear

    ThunderBear Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    Ja, Samsung har det i default.