LG G PAD 8.3 - Frågor och svar

Diskussion i 'LG' startad av Atkinson, 8 feb 2014.

  1. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Enda sladden som ingår är ju den vanliga laddsladden, men klart att du kan köpa till en otg kabel om du vill för det tror jag den stödjer. Vet dock inte om det funkar att ansluta en dongel till den.
     
  2. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Tyvärr verkar det inte fungera pga att det inte går att installera drivrutiner : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2668256

    Däremot stöder g pad OTG, så rent fysiskt går det koppla in ett modem via usb.

    Ett alternativ är ju att använda en billig eller begagnad telefon (eller sin vanliga telefon förstås) som 3g-modem och ansluta plattan genom wifi-delning eller via Qpair.
     
  3. Atkinson

    Atkinson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Kommer LG G Pad 8.3 få Android 5.0 Lollipop?
     
  4. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ni som köpt LG G Pad 8.3, använder ni fortfarande er padda eller har ni bytt till en annan padda? I så fall vilken?

    Själv hade jag stora förhoppningar när det gäller Nexus 9 men med de svala recensioner som varit i kombination med ett högt pris (om man vill ha lagringsplats) så är det inget givet köp. Beställde Samsung Tab S 8.4 på Webhallens rea men har inte hämtat ut den, är inte säker på att den innebär ett tillräckligt stort lyft för att motivera ett byte från LG G Pad 8.3. Den körs dessutom med Exynos vilket innebär att det är smalare med roms jämfört med enheter som körs med Snapdragon.

    Hur har ni resonerat? Tips på padda där byte från LG G Pad 8.3 kan vara motiverat?

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  5. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Google Play Edition versionen har fått Lollipop, men såvitt jag har läst så har ingen info gått ut om att V500 ska få. Förmodligen blir vi utan. Men detta kan lösas genom att flasha en rom . Själv sätter jag mina förhoppningar till att CM12 ska komma. Kör just nu CM11 M12 och är nöjd med hur CM fungerar.

    Skickat från min LG-V500 via Tapatalk
     
  6. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Om jag hade bytt hade det nog blivit en Shield Tablet, grafiken i den kommer hålla ett bra tag till, SD810 verkar inte ens kunna komma ikapp, sedan får ju Tegra sina egna spel som andra chip inte kan köra. Detta är ur en spel synvinkel, spelar du inte mycket finns det säkert andra plattor som kan vara bättre.
     
  7. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag tycker denna kombo funkar väldigt bra (tror inte det är något som inte funkar nu). Med v20 av mani kerneln så funkar knock-on. Något han förmodligen fixar snart igen med senare versioner.
    http://forum.xda-developers.com/lg-g-pad-83/development/kernel-mani-kernel-t2809530
    http://forum.xda-developers.com/lg-g-pad-83/development/rom-android-5-0-lollipop-lrx21m-t2941207
     
    Last edited: 28 dec 2014
  8. freli

    freli Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Galaxy S9
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    Vår G Pad tuffar på tack vare custom ROMs. Kör Lineage 14.1. Fungerar fint för barnen att kolla på netflix och köra lite spel på.

    Kul att en enhet som är så gammal håller än. Köptes 2014-05-08
     
    bernard gillar detta.