[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Ska lägga upp en ny updatefil för att ta bort de appsen,sen voice searchen den är ny i vers. 1.6 den utbytt till den senast på market och heter lite annorlunda men skall lägga upp en ny update för den också så man ta bort den oxå.
     
  2. supereagle

    supereagle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    What! :-)
    Här är man borta över helgen utan tillgång till data och vad händer när man kommer hem och klickar upp Swedroid. Jo ele har kokat ihop lite nya godsaker. Som Hero-ägare har man aldrig tråkigt!
     
  3. Varazir

    Varazir Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    1 464
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Går det på något enkelt få listen längst ner bli mer solid och fylla ut till kanterna på skärmen ?
     
  4. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nu har jag lagt upp på första posten options för att ta bort voice search och google searchbox i v1.6 för dom som vill bli av med lite google skit :P
     
  5. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    GÖTT! :D

    Skulle du kunna förklara hur man gör teman :money:
     
  6. Eldis

    Eldis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har lite problem...

    Jag har inte lagt in overclock sedan jag la in senast 1.6 för jag fick för mig det var den som orsakade problemet...

    Det verkar som min Hero helt plötsligt bara kan få för sig att starta om utan anledning. Varför?

    som sagt jag trodde det berodde på OC men den vill inte vara med ändå. Vad kan jag hitta på för att slippa omstarterna ??
     
  7. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER


    Jadu kan finnas en miljon orsaker,men skulle tro att något gått snett för dig vid installation,prova att wipe dalvik cachen och flasha om rommen på nytt,du blir inte av med några konton,program osv och dina inställningar blir kvar.

    Det kan hända att du lägga in widgetar på nytt men troligtvis inte men börja så wipe bara dalvik cache sedan flasha om rommen så får vi se vad som händer.
     
  8. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Skickade pm till dig
     
  9. Eldis

    Eldis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag missade att skriva att den har gjort så med ojämna mellanrum i alla versionerna men som sagt jag trodde det var OC... :P

    Provar att göra om och se om det hjälper
     
  10. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Efter att jag tog bort exchangekontot den inbyggda mailappen och istället kör det i Touchdown (som har betydligt fler funktioner och synkar mer och lika ofta) så är jag tillbaka till bra batteritid igen.

    Telefonen togs ur laddaren vid 05.30 och jag har nu 56% kvar trots full synk på FB, flera mailkonton och kalendrar (inkl. exchangekontot) samt att jag pillat och ändrat med widgets och annat idag. Med exchange på manuell synk i den inbyggda mailappen hade mobilen nått samma % vid ca 8-9-tiden igår.
     
  11. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Skönt att höra :D
     
  12. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Riktigt trevlig ROM mr elelinux! Snabb och responsiv i alla lägen.

    Som språkpolis jag är stör jag mig dock litet på svengelskan i ROMen - är det något det tittas på?

    Har du fixat någon donate-paypal än förresten?
     
  13. foh

    foh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har några frågor relaterat till teman. Gillar ditt personliga tema, förutom att det är tuttar på telefonappen :P Faktum är att jag inte är så förtjust i temat på telefonappen öht. Kan man packa upp zip-filen och helt sonika ta bort /system/app/Phone.apk innan man flashar temat så är föregående tema på telefonappen orört?

    Andra frågan gäller Theme Reset. Noterade att den hade en apk-fil relaterad till ADWLauncher, som jag "flashat" bort med en annan zip-fil. Påverkar det återställningen negativt? Om så är fallet, kan man göra samma sak där att bara packa upp zip-filen och ta bort de apk-filer som man inte vill ska tillämpas?
     
  14. chrom

    chrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Började få stora problem med vad som verkar vara slumpmässiga perioder av kraftigt lagg i 1.5. Gick knappt att skriva sms utan flera sekunders fördröjning. Ser också att fler haft problemet på xda-forumet.

    Förhoppningsvis blir det bättre med 1.6 som jag håller på att uppdatera till, annars går jag nog så sakteliga tillbaka till legendary- eller vanillaeclair-romen för att orka leva med telefonen från dag till dag ;)
     
  15. foh

    foh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ah, tror jag förstår nu hur tema-filerna fungerar. Theme Reset installerade helt enkelt om ADW Launcher pga att dess APK-fil var med i ZIP-filen. :ehm:

    Började experimentera lite, tror jag lyckats fått koll på hur man skapar signade zip-filer med update-script nu. Ska bara luska ut var tuttbilden kommer ifrån, verkar inte ha varit Phone.apk iaf o_O

    Har lyckats tagit bort någon apk (med adb shell blabla) som jag inte borde tagit bort, GMail FC:ar. Så det blir väl en återställning och så på't igen! :cool:

    Edit: I found the boobies! Det var Contacts.apk som var boven. Ska se om systemet ordnade upp sig med en wipe eller om jag måste flasha om hela rom:en först. Seeeen börjar jag närma mig perfektion. Riktigt snyggt tema, påminner mig om Ubuntus Ambience/Light liksom :)
     
    Last edited: 31 aug 2010
  16. Robbas

    Robbas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Tre
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    bara jag som har lite problem med market..? den är sjuuuukt seg
     
  17. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Nej, alla andra oxå :)

    Någon som vet hur man får fart på synkningen av Facebook-bilder till kontakterna?
    Edit: Självsvar - ta bort Facebook-konto, lägg till igen och se till att välja "Synkronisera alla Facebook-kontakter".
     
    Last edited: 31 aug 2010
  18. foh

    foh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sådärja. Bytte ut Contacts.apk i elelinux' tema mot den i BlackMod. Ser helt ok ut! :P

    En annan fundering: Vad är grejen med aNetShare och USB Tethering apparna? Borde inte den funktionaliteten finnas i Froyo? USB-grejen finns ju, men inte WiFi. Någon som kan förklara?
     
  19. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vet inte om det bara jag som är inkompetent/icke läskunnig, men jag kan inte lista ut hur man byter bakgrundsbild på lock screen på denna rom. Finns det någon här som kan upplysa mig om hur man går tillväga för att fixa det?
     
  20. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Du kan inte byta lockscreen på Vanilla Android.
    Vill du ha någon annan bakgrund får du ta hem någon annan lockscreen. Typ. Lock 2.0 el. liknande