Alternativ till Nougat 7.0

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - ROM-filer och utveckling' startad av Miyuki, 10 apr 2018.

  1. Miyuki

    Miyuki Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! flashade från marshmellow till nougat härom veckan eftersom min Samsung Galaxy S7 Edge vägrade uppdatera själv, men märker nu att batteri tiden är extremt kass. Har knappt 5 timmar idle batteritid på telefonen längre, när den klarade sig i 2-3 dagar på marshmellow. Finns det några alternativ eller ska jag gå tillbaks till marshmellow igen? Tack.
     
    Last edited: 10 apr 2018
  2. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Personligen så rekommenderar jag att du flashar TKKG's moddade TWRP via Odin och sedan flashar du den HÄR ROMen. Den är riktigt stabil och fungerar kanon. Inget att klaga på när det kommer till batteritid!!

    Om du laddar ner ROMen så kan du extrahera ZIP filen och ändra bl.a vad för typ av root du vill ha och lite annat gojsigt. Det är bara att göra en kopia av "options.prop" som kommer finnas i den extraherade mappen och ändra det du vill, sedan lägger du bara in din modifierade "options.prop" fil på ditt sd-kort sedan flasha romen!

    Om du vill ha kvar MM eller Nougat så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. På XDA finns det iallafall inte särskilt mycket uppdaterade ROMs etc till MM/Nougat.