Xiaomi Mi Robot Vacuum 2 robotdammsugare (2nd gen, 2017) Roborock S5x

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Swedroid, 26 okt 2017.

  1. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    34
    Fick min damsugare från superdeal med UPS idag. 4 dagars frakttid från att dem skickat. Fortfarande 1 dag inom processing time. Massor av tjat via aliexpress support.
     
    Last edited: 13 dec 2018
    mabbe_lazio gillar detta.
  2. mabbe_lazio

    mabbe_lazio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har beställt från superdeal också, beställde på black friday.. Nu vill dom att jag ska avboka ordern själv :/.
    Har 6 dagar kvar innan den auto-avbokas. Velar om jag ska vänta eller inte...
     
  3. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    119
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Jag går och velar om att införskaffa en robot men är lite osäker på hur mycket den kommer hoppa över pga möbler etc. Vi har nog ett typiskt möblerat hem; 1 gästrum med säng, 1 sovrum, en matsal med bord och 6 stolar, 1 kök utan något på golvet och ett vardagsrum (stort) med divansoffa och två fåtöljer med fotpall. Detta är på nedre botten där vi tänkt oss att den ska rulla. Sedan har vi 2 barn så det är ju inte kliniskt rent från prylar på golvet men ändå inte stökigt. Alla rummen är relativt rymliga. Tror ni jag ska satsa på en robotdammsugare, kommer den göra sitt jobb? Jag är medveten om att längs kanter och i hörn blir det svårt men i övrigt?

    Skriv och gärna ni som har en robotdammsugare om ni är nöjda/missnöjda med resultatet och gärna lite hur era hem ser ut där den städar!
     
  4. Mises

    Mises Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    55
    Jag fick min robot idag från superdeal store 218
    Super snabb leverans när den väl skickats.

    Har redan hunnit låda den städa två gånger. En gång med turbo läget och en gång med moppen på. Väldigt stor skillnad på denna och min gamla Miele Scout RX 1. Denna känns mycket smartare och missar verkligen ingenting. Miele roboten kunde skippa köket eller sovrummet om lampan var släckt. Sen känns det som denna robot också har mycket bättre sug och får upp allting från golven.

    Även fast jag städade för en vecka sedan, rejäl damsugning med traditionell damsugare och moppade golven så lyckades denna robot sammla massa damm,hår och skit

    En annan fördel mot min gamla verkar vara att det inte fastnar lika mycket hår i denna som det gjorde i scout rx1. Med den förra var man tvungen att lossa hår efter varje damsugning, med xiaomin låg nästan allting i dammbehållaren. Väldigt positivt för mig som lever med två katter och en flickvän som fäller mer än katterna

    Ska dock säga att jag var rätt imponerad av Miele n när jag fick den. Den hade dock ett par problem och var inte så smart. Tex så körde den sönder sin dockningsstation så jag var tvungen att ladda den med sladd. Då gick det heller inte att schemalägga den och det var främsta anledningen till att jag köpte en ny.

    @corpes@corpes
    Jag rekommenderar verkligen att införskaffa en robot dammsugare. Hos oss ser man tydlig skillnad på före och efter robotdammsugaren städat. Flera gånger har jag kommit hem från jobbet och trott att tjejen dammsugit lägenheten. Men då har det visat sig att hon bara startat Mielen och låtit den köra ett par gånger. De brukar inte ha några problem med att navigera runt stolsben, bordsben och andra möbler. Xiaomin är väldigt nogrann och damsuger bättre under möbler än vad jag gör.

    Och även om den mot förmodan skulle missa nått damm idag, så kör den imorgon och får upp det då. Som resultat blir det överlag mindre damm i lägenheten och man behöver inte dammtorka hyllor och sånt lika ofta.
     
    Donadoni gillar detta.
  5. Cire

    Cire Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    949
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Jag satte en cancel på min nu, "uber online store" 3 veckor och inte skickat är riktigt dåligt.
     
  6. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Låter bra. Beställde just en från proshop i hopp om att bli hjälte här hemma.
     
  7. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Hur menar du med hoppa över pga möbler?

    Den kör ju under de möbler som den kommer in under som byråer och sängar. Möbler som den inte får plats under kör den runtom.

    Det du får tänka på är att inte har saker liggandes som kan fastna i den. Här hemma kör vi roboten varannan dag under vardagar och de dagarna så gör vi en extra koll innan vi går på morgonen att inget ligger på golvet som skulle stoppa eller hindra roboten från att städa. Det har tex hänt att vi kommit hem och att den inte kört klart eftersom en hårklämma fastnat i den eller att vi glömt dra ut en telefonladdare från vägguttaget och därmed har den sugit in den lösa änden och dragit med sig laddaren en bit innan den insett att det här kommer inte gå [emoji39]

    Ser man bara till att ge den de förutsättningar den behöver för att kunna göra sitt jobb kommer du nog bli nöjd. Sambon var väldigt skeptisk när jag skaffade den, så pass att jag faktiskt beställde en utan att säga något [emoji123] men så här i efterhand är hon väldigt nöjd med den och senast för någon dag sedan så pratade hon om hur skönt det var att alltid komma hem till ett rent hem. Fick till och med henne att säga att det är bästa pryl-köpet som jag gjort.
     
    Last edited: 15 dec 2018
    eljotrend och raskigula gillar detta.
  8. Poulgrym

    Poulgrym Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    34
    Var på dem, be dem använda en annan shipping company. Regga minst ett ärende med alis support. Vänta tiden ut!
     
  9. Zleikir

    Zleikir Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2018
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    26
    Hur höga måste möbler vara för att roboten ska kunna ta sig under och städa? Ska snart köpa ny soffa och kan lika gärna leta efter en som är tillräckligt hög.
     
  10. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    12cm så ska du vara säker har jag för mig.
     
  11. Andreas266

    Andreas266 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    44
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 5T
    Jag kommer nog köpa en så fort vi får tillgång till vårt nya hus men har lite funderingar.

    Någon här inne som har råkat ut för att den trillat ner för en trappa? Eller andra problem som två våningar kan innebära?

    Vilka reservdelar är lika bra att beställa direkt?

    Ni som bestämt från Ali express, hur har det gått med garantiärenden?
     
  12. force-walker

    force-walker Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2018
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Nu avbokade jag från Superdeal 218 också. Beställde på Black Friday och dom säger bara,"We will update soon".
    Tog det största paketet, antar det kan vara därför de inte kan skicka.
    Ser att på förstasidan annonserar de här nu (GShopper Lifestyle store), ska prova att beställa enbart dammsugaren från dem istället. Någon som beställt från dem?

    Tusan att det skulle ta så lång tid, ville ju briljera på julafton med min nya dammsugare :cry:

    US $364.39 21% OFF|2018 Roborock S50 Black S55 Robot Vacuum Cleaner 2 for Home Automatic Sweeping Dust Sterilize Smart Planned Washing Mopping-in Vacuum Cleaners from Home Appliances on Aliexpress.com | Alibaba Group
     
  13. mabbe_lazio

    mabbe_lazio Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Fick nu detta svar från superdeal, får se om dom håller detta, har 3 dagar kvar innan den avbokas automatiskt.

    "yes,we will ship from Poland and you will get it 6-9 working days"
     
    Poulgrym gillar detta.
  14. Mises

    Mises Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2018
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    55
    Ni som köpt från superdeal store 218 eller någon annan Aliexpress säljare som skickar med extra reservdelar.

    Hur ser era extra filter ut? Jag fick två original och två som ser ut som kopior. De har något meshnät på ena sidan av filtret. Jag undrar nämligen om de går att tvätta som orginalen.
     
  15. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Går bra att tvätta. Det är inga kopior.
     
    bernard gillar detta.
  16. TT0706

    TT0706 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    [QUOTE = "mabbe_lazio, post: 2360926, medlem: 64515"] Nu dette svar fra superdeal, se om de holder dette har 3 dage tilbage, før det annulleres automatisk.

    "Ja, vi sender fra Polen, og du får det 6-9 arbejdsdage" [/ QUOTE]


    Jeg har det samme at vide. Venter spændt
     
  17. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Scannar roboten varje gång man startar eller kommer den ihåg rummet dvs? :)
     
  18. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Kartan sparas. Så du kan använda zoner/virtuella väggar osv.
     
  19. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Kan man schemalägga olika kartor?
    Tex
    - hela huset/lägenheten (karta 1) måndagar och torsdagar
    - köket (karta 2) alla dagar
    - hallen (karta 3) varannan dag
     
  20. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Hela kartan går att göra det på. Inte zoner, än iallafall.
     
    bernard gillar detta.