S-View Flip Cover problem

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av Ctrl, 15 sept 2018.

  1. Ctrl

    Ctrl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hejsan!

    Tittat runt på nätet men inte hittat hur jag skall lösa detta. Min Fru har ett S-View och det fungerade prima tills någon gång i mitten av sommaren. Trodde det berodde på en bugg i någon uppdatering. Men den senaste hon installerade idag fixade det inte. Problemet är att skärmen inte verkar bry sig om att man stänger eller öppnar skalet. Kollade sensorn i *#0*# menyn och den verkar fungera som den skall. Så måste vara något i mjukvaran. Det är väldigt irriterade, då hon måste stänga av eller sätta igång skärmen manuellt var enda gång hon öppnar luckan.

    Är det någon av er som hört eller sett något liknande? Jag har gått igenom alla inställningar och kan inte hitta något
    som verkar konstigt där.

    Mvh
    Mattias
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Jag gissar på att det är skalet/caset som det är fel på. Det är inbyggd elektronik i baksidan av skalet som styr. Vet det för att jag hade led case till både S7 och S8, på båda tog jag bort kretskortet och då slutade även skärmen att tändas när man öppnade locket
     
  3. Ctrl

    Ctrl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Låter lustigt att det skulle vara det. Är en magnet i skalet som någon sensor reagerar på. Testade bara att lägga min frus skal på framsidan av min S7 och den reagerade som man förväntade sig på magneten iaf.
    LED cover är väl annorlunda kan jag tänka mig. Det hade väl någon form av elektronik för dioderna kan jag tänka mig. S-View är bara som ett par solbrillor typ.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Aha, läste kanske lite slarvigt då. Fick för mig att det var ett led skal. Märkligt, när jag tog bort elektroniken trodde jag att åtminstone skärmen skulle tändas när man öppnade luckan. Var helt 100 på att det var en magnet eller liknande som var "strömbrytaren" men i mitt fall fungerade inte ens den med elektroniken urkopplad.

    Eftersom du testat med en annan telefon och där fungerade det så kan man ju allafall utesluta caset som sådant. I telefonens meny finns något som heter Tillbehör när skalet är monterat, allafall om det är ett led case. Kolla om den menyn finns och om det är en inställning man kan välja
     
  5. gea

    gea Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Det samma hände mig också en gång. Jag startade bara om telefonen så fungerade det igen.
     
  6. Impa84

    Impa84 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Detsamma har hänt mig nu också efter sommaren. De fungerar inte och jag har en s9 plus
    Ha ni hittat någon lösning?