Problem med Pixel 3 - vägrar starta

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av rustibus, 19 nov 2018.

  1. rustibus

    rustibus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 3
    UK-supporten har accepterat att jag ska returnera den, men det verkar som om de bara kan ta emot den från UK, så jag måste först skicka den till en bekant i UK som kan vidarebefordra den. En utbytesenhet kommer sedan till min bekante som då måste skicka den till mig igen. De står inte för några internationella fraktkostnader (såklart, det kan jag förstå). Tror det blir så att jag bara skickar tillbaka den och häver köpet, så köper jag en ny från Inet istället - blir inte så värst mycket dyrare.

    Det har jag inte tänkt på - så kan det vara. Jag har mest tänkt att eftersom den vägrar ta emot laddning borde det ha med batteriet att göra. Den verkar stänga ner så fort den behöver börja jobba...

    Jag har lyckats komma åt Recovery Mode på den, och gjort en factory reset. Men vid uppstart igen så stänger den ner när jag kommer till steget att ange mitt Google ID. Kommer inte förbi inloggningsrutan.
     
    Kristy, gneken och bernard gillar detta.
  2. rustibus

    rustibus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 3
    Skickade en snabb fråga till Inet ang. supportansvar för de Pixel 3or som de säljer - och de tog på sig att vara mellanhand vi eventuella problem. Låter såklart bra!

    Vad tror ni - har jag haft en extrem otur med denna telefon, eller är detta något som varit problem med googles tidigare telefoner? Borde jag köpa en ny likadan, eller kan det vara något som sker igen (jag använder min telefon extremt mycket, ständigt igång och laddas mycket under dagen för att hållas fräsch - min iPhone X har ju dock aldrig haft problem med detta under året som gått).

    Ska man försöka köpa via inet för att få svensk support, eller borde man snegla på de tyska rabatterna som verkar ges nu under Black Friday-helgen (och bara hoppas att jag fått ett måndagsexemplar från början)?
     
  3. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Alla dessa problem drabbar en mycket liten del av användare. Det rör sig ofta om en vokal minoritet. Du lider nog inte av någon större risk att få en till som är DOA.

    Personligen köpte jag min från telefonshoppen. Vet inte hur dom har med support; ska fråga dom om det.

    Edit: Telefonshoppen bekräftar att dom också tar supporten tills dess att Google har en egen lansering/support i Sverige.
     
    Last edited: 21 nov 2018
    Zelda gillar detta.
  4. Zelda

    Zelda Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 pro (Väntar på 15 PM)
    Jag funderar på att beställa från Telefonshoppen, då de har 128 GB. Fick du med laddare som passar i svenska uttag?
     
  5. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Du har haft extrem otur, Googles telefoner har inte varit drabbade av mer problem än andra tillverkare.
     
  6. rustibus

    rustibus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 3
    Nu har det gått flera veckor sedan detta problem uppstod, och jag har inte direkt kommit någonstans i detta ärende.

    Jag skickade tillbaka telefonen till dem (via England till Polen eftersom Google tydligen inte kan skicka fraktsedlar från Sverige till Polen direkt). Den kom fram till dem för två veckor sedan, men sedan har Google tystnat. Jag ligger på med statusfrågor hos supporten dagligen, men de ber mig bara "ha tålamod, en expert tittar på ärendet och återkommer..."

    Jag har bett om att häva köpet, och telefonen är kvitterad av deras personal i Polen, men pengarna är spårlöst borta hos Google. De verkar inte vilja ge mig mina pengar tillbaka ;-(

    Så efter allt detta kan jag bara komma med ett tips - köp ingenting direkt av Google, för större skurkar har jag aldrig haft med attt göra. Gå via en mellanpart om ni måste ha en Google-telefon!
     
  7. DaBull

    DaBull Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    736
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S23
    ROM:
    Stock
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    iPhone XS Max
    ROM:
    Stock
    Info:
    Unlocked bootloader
    Platta:
    Nexus 10, 32gb
    ROM:
    Stock
    Platta 2:
    Nexus 7, 1 gen.
    ROM:
    4.4 kitkat
    Tråkigt att höra, samtidigt så blir jag faktiskt inte så jätteförvånad att dem beter på det sättet. Jag läste en artikel om att reservdelar till just Google pixel 3 telefoner inte har nått ut till deras serviceverkstäder och därmed kan det uppstå förseningar.
     
  8. rustibus

    rustibus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 3
    Jag hade förstått om det dragit ut på tiden IFALL jag bett dem laga den. Nu hade Google i förväg godkänt att jag skulle få häva köpet, och få pengarna tillbaka. Jag behövde bara skicka tillbaka telefonen till dem först.
     
    bernard gillar detta.