Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Idag har jag varit uppe i Stockholm och besökt berörd verkstad.

    Initialt så sa de att de kunde dröja med att ge mig telefonen till imorgon men då jag inte gick med på det så prioriterades mitt ärende så att jag skulle få telefon så snart som möjligt.

    Jag frågade återigen om de skulle byta skärm eller om det var en ny telefon som gällde och fick idag svaret att de hade haft skärmar sades vara bra men man upptäckte att så inte var fallet och de därför är återsända. När det gällde telefonerna så var det äldre batcher som de hade men de var kollade och säkerställda i Hong Kong redan och sedan av de på plats, garanterat med BOE skärmar också.

    Innan bytet så ville de givetvis kontrollera telefonen och det skulle ta dem 1-2 timmar. Ungefär 2 timmar senare kom ett sms om att telefonen var färdig och jag begav mig tillbaka till butiken för att få en ny telefon. Denna med batch koden 18A30 men faktiskt med BOE skärm exakt som de sa. Den yttre plasten var borta men kartongen och allt innehåll var helt nytt.

    Jag diskuterade med personen där och de hade koll på att det syntes grönt ljus främst vid gråa bakgrunder och han sa även att Huawei faktiskt har skött sig bättre än andra stora tillverkare. Detta har han givetvis belägg för då han servar även andra märken i verkstaden.

    Jag ställde också frågan om IP certifieringen vid en reparation på vilket jag fick svaret att de ju har alla korrekta verktyg och tejper för att det ska försluta tätt. Men tanken är ju inte att man ska öppna telefonerna och dessvärre har de inte utrustningen för att faktiskt kunna utföra test med. Med andra ord så finns det risk att telefonen blir mer benägen att få in vatten efter en reparation.

    I övrigt fick jag en liten blåtands högtalare från Huawei som plåster på såren generellt väldigt bra bemötande.

    Slutligen så har jag kontrollerat skärmen noga under kvällen och ser absolut inga konstigheter med den. Sjukt smidigt!

    @Mundane@Mundane @MHSD@MHSD
     
    Last edited: 19 dec 2018
    j.pettersson91, Puttesson, chraist och 3 andra gillar detta.
  2. Droid65

    Droid65 Guest

    Tele2 verkade använda sig av ingram.
    Sket i det och ringde direkt till Huawei, dom mailar fraktsedel så får jag skicka den till dom istället .
     
  3. Coolmupp

    Coolmupp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2016
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Telefon 2:
    Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    iPad Air
    Platta 2:
    iPad Pro 9.7
    Övrigt:
    Apple Watch Series 6, Pixel Watch 2
    Skickar du in bara telefonen då eller kartongen med alla tillbehör?
     
  4. Droid65

    Droid65 Guest

    Vet inte än, skulle få mail med information och fraktsedel. Men jag kommer nog skicka in med allt så kanske jag får ny telefon direkt istället för vänta på reparation.
     
  5. Coolmupp

    Coolmupp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2016
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Telefon 2:
    Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    iPad Air
    Platta 2:
    iPad Pro 9.7
    Övrigt:
    Apple Watch Series 6, Pixel Watch 2
    Okej, skriv gärna uppdatering. Vet du vart Netonnet skickar sina telefoner?
     
  6. Droid65

    Droid65 Guest

    Fick mail ifrån huawei bifogat fraktsedlar.
    Det ska skickas till mobylife Åkarp, så jag ringde dit och hörde om dom hade reservdelar eller nya enheter, men dom skickar mate 20 pro vidare till mobylife Ljungby så jag ringde dit istället och dom hade fått in nya BOE skärmar. Men eftersom min telefon är köpt igår tyckte hon jag skulle skicka den i kartong med alla tillbehör så kommer jag antagligen få en helt ny som det lät.

    Postat paketet nu iallafall så nu är det bara vänta :)

    Vet inte.vilka netonnet skickar till men antagligen mobylife Ljungby som har hand om mate 20 pro.
     
    Coolmupp gillar detta.
  7. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
    Så här ser min skärm ut, och då har jag inte ens avsiktligt haft en enfärgad svart/mörkgrå bakgrundsbild. hade en Huawei standard bakgrundsbild, långtryckte på strömknappen, tryckte en gång på stäng av och tog sedan kort. Detta med ljusstyrkan längst åt vänster på reglaget. Ska gå till Elgiganten där den köptes efter nyår och kolla om butiken har fått in nyare batch, viss borde man kunna kräva att byta ut den direkt i butiken och att de reklamerar den till tillverkaren, eller behöver jag gå igenom processen att skicka den till verkstad, få den godkänd som garantiärende och sedan få den reparerad eller utbytt? Jag har dock skrivit direkt till Huawei och frågat också, så väntar svar från dem först. Får se hur detta går.
    IMG_20181219_195553.jpg IMG_20181219_195603.jpg IMG_20181219_195614.jpg IMG_20181219_195553.jpg IMG_20181219_195603.jpg IMG_20181219_195614.jpg IMG_20181219_195651.jpg
     
    bernard gillar detta.
  8. jimmyfogelqvist

    jimmyfogelqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Info:
    Ganska bra telefon.
    Platta:
    iPad Air2
  9. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Fy faan va ledsamt, jag skickade i väg min i början på veckan Den blev bara grönare för varje vecka som gick
     
    jimmyfogelqvist gillar detta.
  10. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 426
    Mottagna gillanden:
    3 209

    MINA ENHETER

    Vilken batch är det som gäller om vill ha en felfri mobil mate 20 pro
     
  11. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Så sent som det bara är möjligt skulle jag nog vilja säga.

    Min utbytesenhet är batch A30 med Boe skärm och helt utan symptom efter drygt 1.5 dygn. En kompis köpte en här om dagen och fick en B04 som han inte har några som helst problem med.

    Med det sagt är det svårt att säga en exakt siffra då det är blandat med LG och BOE skärmar i tidigare batcher men vad jag läst mig till på XDA så verkar det vara främst BOE skärmar utan problem efter mitten på november (B15 batchen).
     
  12. Droid65

    Droid65 Guest

    Slänger in en till update. Skickade telefonen igår, dom mottog den idag, DoA godkänd så får en ny telefon skickad till mig. Beräknad få den imorgon :)
     
    Coolmupp och sahi gillar detta.
  13. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 426
    Mottagna gillanden:
    3 209

    MINA ENHETER

    Ni som har problem vilken batch har ni?
     
  14. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 542
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    Hur ser man vilken batch man har fick min nya 2 mate idag.
     
  15. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Kolla serienumret på kartongen (S/N). Det lär stå 18Axx, 18Bxx eller kanske nu också 18Cxx. 18 är årtalet, bokstaven A är månaden oktober och B är november osv. Slutligen anger de 2 siffrorna efter bokstaven vilket datum enheten är producerad.
     
    Dorfin och tojjetok gillar detta.
  16. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att ge mig på ett nytt köp av en Mate 20. Jag har sneglat en del på iphone XS Max men satan så dyr (även om den verkar fantastisk). Mate 20 pro kändes verkligen perfekt, dessutom har jag ju dubbla trådlösa laddare och ett fodral liggandes.. Det låter ju här som att man kanske bara ska köpa en och sen skicka in till Mobylife och få den fixad.

    Halebop har dock inte fått tummen ur och betalat tillbaka mina pengar. Den 19 november mottog dom telefonen och tydligen godkändes även returen då, men det var inte förrän jag kontaktade dem igår som det hände något. Då plockade dom bort bindningstiden på abbet och krediterade den felaktiga fakturan. Problemet är att dom säger att jag redan borde fått pengarna jag betalade vid uthämtning av telefonen, eller ett utbetalningskort om jag betalat via postförskott. Suck.. det går väl ingen nöd på en men det är ändå 4500kr jag legat ute med ganska länge.
     
    Last edited: 21 dec 2018
  17. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    bedrövligt, om 3 dagar är det jul och du har inte fått pengarna ? ja bra jobbat haleskit.... på dom igen inte ok alls fördröja 1 månad!!! förstår inte hur ni orkar denna soppan med dåliga skärmar..sånt tålamod hade jag aldrig orkat ha..
     
  18. netmatte

    netmatte Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2016
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    13
    Nu väntar man på att få tillbaka sin mate 20 Pro från skärmbyte. Funder på att sälja den faktiskt när jag får tillbaka den. Änvänder min gamla iPhone 8plus nu under tiden. Har nog bliver iPhone nörd haha. Blir nog köpa nya stora iPhone i stället
     
  19. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Nej enligt supporten borde jag redan fått pengarna på kontot, eller fått ett utbetalningskort på posten. När jag påpekade att jag fått varken eller så skulle dom kolla upp det och återkomma. Jag lämnade Mate 20 Pro bakom mig där i november, men jag hittar helt enkelt ingen annan telefon jag vill ha. Utom en XS Max. Jag vill ha en telefon som är lika rapp som min Oneplus 5T, har bra batteritid och riktigt bra kamera. Det verkar svårt. Note 9 var en tanke men jag gillar den tyvärr inte.
     
  20. Silver82

    Silver82 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2018
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Ny på android fronten, S4 skrämde mig från android..hoppas denna hålls bättre
    Läste mkt om skärm problem om mate 20.
    Chansade ändå på förlängt ABonnemang på tre.
    Fick en BOE skärm med twilight blue, tillverkad i november.
    Hoppas inga surprises i jul nu