Årets bästa mobil enligt Android Authority

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av frassedylan, 29 nov 2018.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Finns något som heter garanti då det är ett tillverkningsfel

    Som sagt går inte komma från Mate 20 pro är androids bästa konkurrent till iPhone X dock med ttre kamera
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja men detta täcks dock av garantin men ja det är brustit i kvalitetskontrollen helt klart. De har nog nog räknat med att långt ifrån alla llmmer märka det eller är tillräckligt petiga.
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Byter man till rootles pixel launcher tror jag inte det är något problem. Främsta. Problemet med Huawei är ju deras launcher som jag anser då.
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Årets bästa mobil är nog inte budget mobil då de alltid komprismssar på vissa punkter.. Frågeställningen var ju årets. Bästa mobil men ja visst blir mobiler för halva priset så klart oslagbart prisvärda när dom är halva priset mot en dyr Android telefon typ oneplus.

    MI mix 3 tycker jag är lite underskattad i sammanhanget Med tanke på att deras kamera vinner över pixel 3 i dxomark ( borde ge en fingervisning åtminstone).
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Huaweis launcher skulle jag nog klassa bland de bättre gällande de större tillverkarna. Återstår att se hur One UI ter sig när det kommer i skarp version till Samsung.

    Att byta till t.ex. rootless ger ett väldigt splittrat intryck då menyerna är EMUI i allt annat än launchern isf.

    Så bästa helhet gällande gränssnitt lägger jag min röst på Huaweis EMUI ;-)
     
    bernard, katho och jnsson gillar detta.
  6. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 363
    Mottagna gillanden:
    17 840
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Och jag tycker att själva EMUI är problemet, launchern i sej är det inget problem med enligt mig
     
    Coolmupp och katho gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag använder mycket mappar på hemskärmen gillar inte hur de öppnas upp i ett nytt fönster i fullskärm
     
  8. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Samma, själva launchern stör jag mig inte på alls. Men de aggressiva batterisparfunktionerna som strular till det med notiser titt som tätt gör att det inte blir någon mer Huawei efter P20 Pro, Mate 20 Pro och Mate 20 X. Samt diverse andra konstigheter så launchern är det minsta problemet :)
     
    Coolmupp och bernard gillar detta.
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 363
    Mottagna gillanden:
    17 840
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, precis det jag tänkte på. Batterisparfunktionen är den sak jag stör mig mest på
     
    Coolmupp och bernard gillar detta.
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är samma sak med alla Kina telefoner Får en att tro att de inte gillar notiser I den regionen Gällande batteri förbrukning är. Fördelarna extrema utan notiser dock de har väldigt stor inverkan på batteri. Notiser behövs dock för sociala appar och mejl I synnerhet. Aggressiv batteri spar funktioner är ett problem med dagens Android ända sedan doze har man it r kunnat lita på alarm klockan i Android tex.
     
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Har du ens en Mate 20 pro eller Pixel 3?
     
    SGSi9000, Droid96, Psicosis och 4 andra gillar detta.
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Nopp. Men väldigt många tech poddar jag lyssnar på håller med mig att Huawei mate 20 pro så jag är påläst om det är det du undrar över, jag ägnar flera timmar om dagen åt Android teknik siter och poddar så har nog fått en Nyanserad bild bild med allas infallsvinkar så är väl medveten om dess styrkor och svagheter.

    För mig personligen är den inte årets bästa telefon men rent objektet för den stora massan så blir det svårt att slå den telefonen om man vill komma så nära iPhone X på Android sidan. Jag personligen föredrar tex mate 20 x.
    Vivo nex tidigare i år men det är den telefonen jag har idag och den kom nära till att bli en perfekt enligt mig, fingertrycksläsaren fortsätter vara ett irritationsmoment utomhus.
    Kameran ligger lite efter top kamerorna idag men kameran gör ändå ett fullgott jobb att dokumentera mitt liv även om den inte är bäst så är den bäst på andra. Punkter så som flyt batteritid innovativ pop up kamera bra skärm. Hörlursutgång med bra ljud snygg och stilren design, får. Extremt bra nätverksprestanda.

    Till de som försöker utse årets telefon bör ju försöka vara objektiva och inte bara se till era egna intressen.

    Men Huawei mate 20 pro är årets mesar avancerade Android telefon och när. Man jämför punkt på punkt mellan. IPhone XS så står den sig bra. IPhone har fortfarande lite övertag med bionic. Snapdragon 855 kommer förmodligen komma en bit närmare nästa år då de äss arkitektur påminner mer med bionic.
     
  13. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Tack det var bara det jag undrade. Inget du säger om de enheterna är med andra ord baserade på egna erfarenheter vilket då bara blir onyanserat och tomt.
     
    murana, Stefan707, Coolmupp och 1 annan gillar detta.
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Vi alla skaffat oss kunskap på olika sätt.. Innan ett köp lyssnar jag alltid av vad alla experter säger och gör en helhetsbedömning har fått alla svar jag vill veta på via poddarna jag lyssnar på angående Mate 20 pro mjukvaran är den största nackdelen men inget problem med flyt och prestanda Kameran är mer mångsidig än pixel men inte lika enkel att använda osv du får det att låta som att man inte kan basera en telefon på fakta utan att ha haft den själv i handen detta är ju givetvis trams. Innan mate 20 pro släpptes ansåg även jag Note 9 var årets bästa telefonen inte för den var bäst på allt utan helheten, helheten är dock ännu bättre med mate 20 pro ett av anledningarna är ju givetvis att den släpptes senare
     
  15. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Fast du baserar inte det du säger på fakta, du skriver som om du tyckte att det vore fakta. Sen skriver du att du lyssnar på poddar och kollar tekniksidor vilket blir referat på sin höjd. Att Note 9 har 3.5 mm uttag är fakta. Att pixel 3 enbart hålls upp av kameran är inte fakta!
    Att man kollar reviews innan köp är bra och naturligt vilket nationalekonomer benämner som rational- eller economic man Det är ändå bara en fingervisning om vad du kan förvänta dig av en produkt baserat på andras erfarenheter. Vad dina erfarenheter blir sen när du använder den själv kan vara annorlunda. Tills dess är det du säger bara referat och det vore bra om du gör klart att det är referat så du blir trovärdig.
     
    Coolmupp gillar detta.
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag litar nog mer på de personer som jag vet vad dom snackar om mer än Mr nobody på swedroid Jag vet vilka personer som jag är på samma våglängd på gällande smartphones vet vilka jag litar på vet vart det står.då jag följt dessa personer i flera år känner jag dom rätt väl och vissa telefoner de snackar om her jag även provat själv vilket oftast reflekterar mina intryck.
     
  17. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Tummen upp
     
    Oceanic gillar detta.
  18. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Fast jag tycker det är konstigt att man försvarar och hyllar en telefon som enbart är baserade på vad andra tycker, experter eller ej. Sedan att man skaffar sig information via de kanalerna (även nobody) innan köp det gör jag med. Men det är bara min åsikt.
     
    murana och Ompan gillar detta.
  19. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 844
    Mottagna gillanden:
    5 673
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Nu kan jag verkligen förstå varför Samsung Galaxy Note 9 fick utmärkelsen av Android Authority samt GSMArena till årets bästa mobil.

    Fick min Note 9 idag och har pillat med den nu under kvällen och första känslan är WOW vilken grym och kompetent telefon det är.
    Skärmen är helt fantastisk som de flesta Samsung skärmarna. Upplever telefonen som rapp och inte laggig än så länge :D Kameran är jag mycket positivt överraskad över av det lilla jag använt den på jobbet. Riktigt bra ljud ur högtalarna. Maffigt batteri som kommer uppfylla mina krav/behov. Positivt med dual-sim
    Har saknat Samsung Pay trots att jag haft Google Pay via min bank.
    Jag var lite orolig i början för storleken men tycker den är betydligt mer ergonomisk att hålla i samt manövra än vad jag hade förväntat mig.
    Ser också fram emot Android Pie samt One UI i februari ;)

    Har ägt en hel del olika high-end telefoner detta år och den enda telefonen som jag haft WOW-känsla på var Google Pixel 3 men det är ännu mera WOW med Note 9 :D

    Förhoppningsvis byter jag inte ut denna pjäs förens om ett år, men det återstår att se :cool:.
     
    kissidor, Stefan707, weyouiphone och 5 andra gillar detta.
  20. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Så kände jag också första veckan sen ändrade man uppfattning :) Kameran är verkligen inte speciellt imponerande när man använt den ett tag. Samsungs HDR är bedrövlig och den har ruskiga problem med rörelseoskärpa så fort belysningen är lite sämre och det är ju inte den uppfattningen man har när man får den först.

    Och den böjda skärmen avskydde jag, gör det bara svårare att anteckna på den. För smal platt yta för att använda pennan behagligt. Får se hur länge din smekperiod håller sig innan du säljer den :)

    Och batteritiden är inte i närheten av vad man trodde den skulle vara. Lät riktigt bra på papper men jag var långt ifrån nöjd med den då både min P20 Pro och XS Max samt Mate 20 Pro klarade sig mycket bättre än vad min Note gjorde