Diskussion: Allmänna tråden om LG V40 Thinq

Diskussion i 'V40 Thinq' startad av Swedroid, 4 okt 2018.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    V30 hade dock riktigt bra batteritid fast 3300mAh. Märkbart bättre än min Note 9 som har 4000mAh och minst lika bra som P20 Pro som har 4000mAh. Storleken på batteriet är inte allt även om man så klart alltid önskar så stort som möjligt. Men V30 är en av de bättre telefonerna jag haft när det gäller batteritid.
     
  2. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    precis, min v30 hade brutal batteritid, framförallt i viloläge - och det utan att hålla på och knäppa sig och döda aviseringar mer eller mindre random som vissa tillverkare sysslar med
     
  3. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Optimeringar är till för folk som inte använder mobilen eller endast lätt användning. För personer som mig, som använder mobilen dagligen med spel, musik, video och då vill man ha så stor batteri kapacitet som möjligt. Spel är det som drar mest batteri och då hjälper det inte med vilka optimeringar än tillverkare tillämpar.
    ex: Sambons Huawei Mate 10 pro med 4000 mah. Räcker i 6 dagar med ca 1H SoT innan hon laddar telefonen.
    Jag med S8+ 3500mah. Räcker knappt halv dag med ca 2-3H SoT. Då jag lirar mycket spel, musik, video på telefonen. Om jag endast spelar lite, musik och surf, så räcker det 1 hel dag med 50% kvar på kvällen.
    Batteri kapacitet spelar stor roll om hur man använder telefonen.

    Om LG och Sony vill sälja mobiler, får dom se till erbjuda större batteri kapacitet som andra Samsung/Huawei/Xiaomi/Oneplus mm erbjuder.
    Spec är det första vanliga konsumenter tittar efter, optimeringar är för mer avancerade konsumenter har i tanke.
    Alla Android flaggskepps mobiler kör med samma senaste SoC och då spelar batteri kapacitet stor roll på vilken mobil den vanliga konsumenten väljer.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Sent svar jag vet. Men V30 gav mig utmärkt batteritid vid använding också. Vanligtvis 6-8 timmar skärmtid på 1½-2 dagar cirka.

    Men nu med V40 verkar de har skitit i det blå skåpet då den fick en "endurance rating" på 64 timmar det är riktigt dåligt det. 3300mAh denna gång också fast mycket sämre resultat än V30 som fick 93 timmar i jämförelse.

    LG bara sjunker djupare och djupare. V40 har missat radarn totalt och det verkar som om ingen alls pratar om den eller är intresserad.