True wireless hörlurar. Någon som VET och KAN???

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Bluekobolt, 25 dec 2018.

  1. Bluekobolt

    Bluekobolt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej på er!

    Jag har verkligen en undran och frågan som jag behöver hjälp med av er hi-tech snubbar/ladies...
    Jag har en gammal iAudio MP3 spelare modell:U2 som levererar ett jävulskt och HÖGT bra ljud tillsammans med ett par Beyerdynamics in ear lurar och fick ett par Jabra Elite Sport i Julklapp...men HERREGUD vad är det för futtig volym de kallar max.
    Jag körde först med min sketna Iphone7 som mediaspelare..lågt. Packade upp min Sandisk med bluetooth (Julklapp det oxå) och blev än mer besviken. JAG vill alltså ha FETT ljud och högt utav bara helvete (och ni som skriker om hur skadligt detta är: please DON´T) Hade liksom Sony Walkman värsting när Freestylen kom på 80-talet, då många av er inte ens var födda) och det var Ramones, Sex Pistols, Accept, Judas på MAX. Har ALLTID spelat högt and love it!. Kan ingen vänlig själ hjälpa mig där ute och få till högt ljud i ett par true wireless lurar med en Iphone som mediaspelare eller någon annan sorts bluetooth spelande device. Förklara gärna vad jag ska kolla o tänka på?? Sennheiser/BOSE/JBL/Plantronics?? HILFE TACK! och vet du inte med säkerhet vad du pratar om hoppa då över och skriva ett svar så får jag försöka få hjälp via HiFi-klubben eller något men tar tacksamt i mot hjälp från de som vet o kan detta och kanske kan förklara varför det inte är som förr när det kommer till volym i produkterna. Misstänker att förbannade EU och deras reglering har ett finger med i spelet.
    Vänligen
    Fredrik Persson i från gangsterstaden Malmö
     
    pernils94231 gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det finns i princip inte eftersom de trådlösa hörlurarna designas för att hålla en hygglig batteritid samtidigt som de skall vara någorlunda kompakta/portabla med låg vikt.

    Vill du maximera volymen är något i stil med det här det närmaste du kommer, men sladd undkommer du inte: AT-PHA55BT Wireless Headphone Amplifier
     
    katho gillar detta.
  3. Bluekobolt

    Bluekobolt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack som fan Bernard :D dock en liten fråga till då. Kopplar man in sladd mellan iPhone och förstärkare och sen sköts signal mellan Jabra lurarna och förstärkare via bluetooth? Såg någon lösning på Hi-Fi klubbens hemsida men då kan jag lika bra behålla min stygga iAudio när jag ska på gymmet. Vänligen Fredrik
     
    Last edited: 25 dec 2018
  4. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Ingen aning om vad du tycker är högt, men jag har provat både iPhone 8 med airpods och min nuvarande note 9 med icon x 2018

    Airpods kunde jag ha max på utan att vara speciellt brydd.. Men icon x klarar jag inte av max volym på iaf, antar det är för dom isolerar in ljudet mer..

    Men är du ute efter ännu högre volym ja då vet jag inte :sealed:
     
  5. Cblucher

    Cblucher Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2016
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER