Har nu försökt att använda
Telenor som operatör i en månads tid. Men det är flera saker som krånglar runtomkring, för mig känns det sjukt att man inte har ett fungerande självservicesystem 2018. Funktioner finns bara ibland, kundservice vet inte hur man kan lösa saker och det är bara allmänt kaos verkar det som.
Fördela surf
Har ett surfsim och ett mobilabonnemang hos
Telenor. Har flera gånger försökt att fördela surf via Mitt
Telenor-appen, i början gick det två dagar i rad. Ändrade då för att begränsa surfen på surfsimet. Sedan när jag skulle ta bort fördelningen helt fanns inte alternativet alls längre. Kundtjänst kan inte ändra fördelningen utan ber mig testa senare. Surfen är helt spärrad på surfsimet, men de kan inte ta bort denna. Sätter in mitt simkort från en annan operatör istället.
Apple Watch - mobiluppkoppling klocka
Försöker ansluta min Apple Watch till tjänsten. Får felmeddelande på felmeddelande. Ringer kundtjänst som inte vet något. Ber mig testa igen senare. De lägger sedan en felanmälan, någon ringer upp mig och hävdar att det är fel på klockan och att den är låst till 3 (trots köpt via Apple), pga att den tidigare varit kopplad till 3. Till slut gick det.
Skaffade en ny klocka och försökte flytta tillvalet till den nya. Det går inte.
Mitt fasta bredband finns inte i Telenors system trots att de levererar mitt bredband
Beställt fast bredband via stadsnätsportalen för över en månad sedan.
Telenor vet ej att jag har detta och hänvisar mig till stadsnätets kundtjänst för att de ska kunna meddela
Telenor att
Telenor levererar mitt bredband så att jag kan få betala. Börjar ge upp detta, men har inte lust med en faktura på många månader senare. Inget intresse från kundtjänst att skicka det vidare internt för att lösa.
Mobilnätet
På min arbetsplats så är kapaciteten så dålig att det nätet i princip är oanvändbart. 3G fungerar lite bättre, men jag kommer inte hålla på att växla. Det ska bara fungera. Samtal bryts ofta pga dålig kapacitet.
_______________________
Min lösning på detta: använda min tidigare operatör som huvudoperatör och enbart ha ett extraabonenmang hos
Telenor. Reser mycket till USA, därav hade
Telenor passat bra. Men det fungerar så bristfälligt på flera sätt att det inte är lönt att ens försöka, men det kan vara värt som komplement i telefonen för att använda på resa.
Med det sagt kan jag inte rekommendera Telenor till någon.
Click to expand...