Problem: Få Google Home att läsa kalenderhändelser?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av Lalin, 17 jan 2019.

  1. Lalin

    Lalin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Har en Home mini och har gjort alla inställningar för att kunna få Google Home berätta om vad jag har planerat. Har även kollat vilka kommandon som funkar men får ändå inte det att funka.
    När jag frågar om vad som händer ett visst datum så blir svaret att det inte är något planerat fastän det är det. Dock så funkar det om jag frågar bad nästa händelse i kalendern är. Alltså om nästa händelse är 3/2 så berättar hon om den men om jag direkt efter frågar ”vad händer den 3/2” så säger hon att det inte är något planerat.

    Allting är korrekt uppsatt enligt instruktioner vad jag vet iaf, kopplat rätt kalender, personlig information eller vad det heter är aktiverat, voice match gjort och som sagt så får jag ju vissa saker upplästa rätt men inte alla beroende på hur man ställer frågan.

    Nån som har någon aning eller stött på problemet?
     
  2. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Vad har du för typ av Googlekonto? Är det ett vanligt privat "Gmail" konto eller är det ett G-Suite Konto?

    Om det är det senare så fungerar det inte då Google av någon outgrundlig anledning inte lagt på att G-Suit konton skall fungera med alla Google Home features.

    Jag har ett G-Suit Free konto sedan jag flyttade min mail domain till Google för 8-9 årsedan och det är mängder av funktioner som en vanlig privat Gmail användare har som jag inte kan utnyttja.
    Bland annat kan jag inte fråga efter kalenderuppgifter.
     
  3. Lalin

    Lalin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Vanligt gmailkonto.

    Är det någon som kan fråga Google Home om kalenderhändelser ett visst datum och få ett svar som stämmer?
     
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Testade precis och den svarar på vissa datum men inte alla trots att jag har händelser i kalendern, bra jobbat igen Google....
     
  5. Lalin

    Lalin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Testade nu igen och nu funkar det både att lägga till händelser och få händelser upplästa vissa datum. Frågade bara om ett datum dock.

    Känns hyfsat godtyckligt, har inte ändrat nåt sen jag testade sist när det inte fungerade.