Problem: Kan inte säkerhetskopiera sms, enheten svarar inte

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Lykta, 21 jan 2019.

  1. Lykta

    Lykta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    har gammal Samsung s5 mini som jag ska byta till en nyare Samsung eftersom minnet är fullt, den är seg och nu sprack skärmen också...

    Tänkte använda Smart Switch men får problem då nåt är fel med gamla mobilens meddelande program.

    Jag kan säkerhetskopiera till pc med Smart Switch och/eller Kies och föra över allt till nya mobilen utom smsen där får jag fel meddelande: enheten svarar inte

    Jag har tusentals sms och jag vill av nostalgiska skäl spara dem och föra över dem till nya mobilen, vill verkligen inte förlora dem. Att skicka och ta emot sms funkar utan problem.

    Använder ingen sms app utan vanliga programmet och har rensat allt i mobilen för att frigöra minne, men kan inte ladda ner några appar, och vill helst slippa det också

    Har sökt efter lösningar utan framgång så nu hoppas jag att någon kunnig och vänlig själ här har förslag på lösning
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Att spara SMS på mobilen är som gjort för att du ska bli av med dem. Tänk om du råkar tappa mobilen i plurret eller om den blir stulen eller att den bara helt enkelt går sönder.
    Se till att göra dig oberoende av mobilen för allt du vill behålla.
    Om du tagit backup på alla foton så borde du kunna radera alla och installera en enda app som tar backup på dina SMS. Jag använder SMS Backup+ och har kört den i många år nu utan problem. Den skickar upp alla sms till min Gmail så de blir sökbara och går att använda till något. Det går även att återställa alla sms från Gmail till en ny telefon, men det är ju ganska meningslöst då lagringen i Gmail är så mycket bättre och mer överskådlig.
     
    Kristy, mbs, katho och 1 annan gillar detta.
  3. Lykta

    Lykta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Absolut, jag inser det...Vill göra om och göra rätt

    Skulle nog kunna skapa utrymme och ladda ner SMS Backup + (eller nån annan backup app för den delen) men själva problemet är att sms programmet inte funkar, inte släpper ifrån sig informationen. Misstänker att det inte ändrar sig för att jag använder en annan app

    Jag tror jag behöver fixa det felet, men vet inte hur...

    Hjälp önskas
     
  4. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Prova i alla fall! Antag inte att det inte funkar innan du testat.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Fraz

    Fraz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    200
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ3
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Huawei Mediapad M5 8,4"
    SMS ligger dock inte i SMS-appen (låter konstigt, eller hur?). De ligger centralt i en service, så att du kan byta SMS-app utan att för den delen bli av med SMS du fått i din förra SMS-app.
     
    e7andy gillar detta.