Diskussion: Bättre minneshantering med Android 9?

Diskussion i 'P20-serien' startad av Snapphane, 23 jan 2019.

  1. Snapphane

    Snapphane Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    755
    Mottagna gillanden:
    278
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22
    Övrigt:
    TicWatch E
    Nu ska jag säga att jag inte höll ögonen så noga på min P20 Pro innan Android 9, men har nu efter uppdateringen sett att telefonen verkar använda minnet mer effektivt.

    På min P10+ kändes 6 GB RAM lite onödigt, hade alltid ca 3 GB ledigt så varför ha allt det där andra. Nu med Android 9 och en P20 Pro händer det att man plötsligt "bara" har 400-500 MB ledigt. Det borde ju betyda att mer ligger i minnet och det i sin tur ska ju göra allt lite snabbare. Inte för att jag märkt av det precis, telefonen är snabb och det var mon P10+ med :D . Men positivt är det ändå att minnet utnyttjas fullt ut :)
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag märkte ingen större skillnad på Pixel 2 i minneshantering mellan 8.0<>9.0, snarare verkade den nästan reservera lite mindre när jag gick över till Pie, vilket var lite märkligt.

    Men det kan ju handla om att Huawei bättre optimerat EMUI för att utyttja minnet fullt ut :)
     
  3. mickehed

    mickehed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2014
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    P20 pro och märkte nyss att med 9,0 så hade jag bara 1gb kvar mot för över 3 gb när jag hade 8 an,vet inte om det spelar nån roll men en skillnad är det:)