Mi Box 4k med Android TV

Diskussion i 'Android TV' startad av zanoy, 11 okt 2016.

  1. jockeihabo

    jockeihabo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Förstår inte...är det Mi boxen eller bredbandet du har problem med enligt din beskrivning? Vad är det som krånglar i den? Så klart att det laggar när bredbandet inte fungerar. Rent generellt kan man nog säga att så länge du har en jämn bandbredd över wifi så är det inte mi box som sätter begränsningar då streaming inte bottnar en uppkoppling över wifi ac. Däremot är wifi ibland svajigt och det är där du får angripa problemet...
     
  2. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Tror också det. Jag kör två mi box över wifi, streamar lokalt via kodi appen, sen svt play, netflix, hbo nordic. Jag har ADSL. Fungerar otroligt bra.
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    När jag har tid så ska jag sideloada så jag kan kolla med Bredbandskollen för att testa flera olika anslutningsvarianter och först då har jag en chans att analysera var felet kan vara och hur boxen ska kommunicera med nätet.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag lyckades efter många om och men samt ett telefonsamtal till Xiaomis kundtjänst installera Viaplay (det visade sig att den automatiska uppdateringen av appar höll på att försöka uppdatera ett antal appar vilket inte fungerade så genom att slå av automatisk uppdatering och stoppa de pågående installationerna så kunde jag sedan installera).

    Fortfarande går det inte att casta Viaplay, däremot fungerar Youtube, Netflix, SVTplay m.fl alldeles utmärkt att casta.

    Något skumt är det så jag ska nog kontakta Webbhallen där jag köpte boxen och se om jag ska byta ut den eller få den servad (men då kommer jag nog att få vara utan boxen någon vecka eller så vilket inte känns lockande).
     
  5. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Jag kan inte heller casta Viaplay (och även Boxer play) men problemet verkar ligga i appen chromecast built-in, då fler jag läst om på nätet har samma castingproblem, så det är troligtvis inget fel på din hårdvara.
     
  6. probeb

    probeb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2013
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Och jag som skulle ersätta denna då min nexus player strular med viaplay. Fungerar dock bra att starta appen direkt på boxen.
     
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Tack, då låter jag bli att lägga något mer jobb på att hitta någon annan lösning.
     
  8. JollyRoger

    JollyRoger Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hejsan :)
    Någon annan som har problem med att powerknappen på fjärrkontrollen fungerar lite sporadiskt när enheten är i avstängt läge? i bland svarar den direkt på knapptryckning, i bland 10 gånger tryckning på knappen, och bland får jag reboota genom att dra ur kontakten! allt annat svara fjärrkontrollen direkt på!
     
    Helge och Yoko666 gillar detta.
  9. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag är nog slarvig, stänger aldrig av den (tycker att det tar för lång tid att starta när jag vill titta).

    Har du provat att byta batteri i fjärrkontrollen?
     
  10. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 048
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Har inte kvar min box men ja, det hände ibland. Hade inte med batteriet i fjärren att göra då jag bytte det och ändå fick samma beteende. Inte heller var det något i vägen, det spelade ingen roll om jag gick fam och var 2 cm ifrån :) Vet inte varför den beter sig så, jag brukade inte stänga av den på powerknappen utan det verkar vara att den går ner i något viloläge som den har svårt att gå ur.
     
  11. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag skrev ett betyg angående Viaplay på Google Play och fick svar från utvecklaren av appen att de har noterat problemet så vem vet, om en miljon år så har de kanske ordnat det...
     
  12. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag har ett annat problem med cast (se tråden jag skapat här) som kanske hänger ihop med att det är en Mi Box eller så är det min mobil som har problem (svårt att veta).
     
  13. kubbas

    kubbas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena! Köpte en mibox s som fungerar klockrent! Förutom att Google assistent inte fungera som den ska? Om jag säger "hey google" tänd i tv rummet så gör den inte det utan den söker efter tänd i tv rummet. Och kollar jag i Google home appen på telefonen så finns den inte med bland assistent enheter och lägger man till ny enhet så hittar den inga nya. Nån som har någon aning?‭
     
  14. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Är telefonen och boxen på samma wifi? Du har inte råkat koppla en av dessa på något gästnätverk?
     
  15. kubbas

    kubbas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Dom ligger på samma nätverk.. miboxen finns i google home appen men går inte lägga till som assistent enhet.
     
  16. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Har du lagt till Google kontot som mi boxen använder i ditt "hem"?
     
  17. kubbas

    kubbas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Japp kör samma Google konto på alla enheter
     
  18. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 013
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Ibland känns det som om Mi Box strular rejält och enda utvägen är att installera om den från början, verkar som om programvaran inte är ordentligt uttestad för olika situationer (vilket är fallet för nästan alla programvaror som ska klara många olika uppgifter).
     
  19. kubbas

    kubbas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Det fungerade från början och jag installerade om den för ett annat problem och då slutade det fungera så jag installerade om igen och fungerar fortfarande inte...
     
  20. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Är det assistenten i telefonen/högtalare eller i Mi Box?
    Upplevde själv att jag var tvungen att ha Boxen på engelska, med den engelska assistenten, för att den skulle göra mer än att söka efter saker. Detta gjorde också så att jag kunde röststyra Mi Boxen med Google Home, något som inte riktigt fungerade innan.