Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. roxpace

    roxpace Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De har kanske så fullt upp med Android 2.2 till Legend att de hellre även inkluderar buggfixar i denna om de redan har en sån lista :)
     
  2. schween

    schween Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    2.2 bekräftat för legend

    länk: http://www.knowyourmobile.com/blog/...irmed_for_htc_desire_legend_and_wildfire.html

    Pålitlig källa?

    Android 2.2 confirmed for HTC Desire, Legend and Wildfire
    Richard Goodwin

    HTC has confirmed that its Desire, Legend and Wildfire handsets will be getting the Android 2.2 treatment – and before September, too

    Published on Jun 29, 2010

    HTC has confirmed that it is working on integrating Android 2.2 in several of its smartphones before the end of Q3 2010, which is September to you and me.

    The Desire has already been confirmed as a dead-cert to get the Android 2.2 update, but HTC also confirmed that the HTC Legend and Wildfire will also get the highly coveted upgrade as well.

    Recombu spoke to HTC and has them quoted as saying the following:

    “We are working hard with our partners to update the HTC Sense experience on Froyo and distribute it to our customers as fast as possible. We expect to release updates for several of our 2010 models including Desire, Legend and Wildfire beginning in Q3 “

    Wonder whether the newly updated HTC Hero will be included in the HTC’s Android 2.2 upgrade list?

    Somehow, we think not!
     
  3. stenbod

    stenbod Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTC Spaniens oficiella twitter säger idag följande:

    google översätt ger

    Det verkar ju lovande! :)
     
  4. GuldPungen

    GuldPungen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    hoppas!
     
  5. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Väntan???

    Satt förr med en tattoo och väntade på en uppdatering... Köpte en Legend och nu får man sitta och vänta igen *Suck*

    Men man kan ju alltid hoppas på att HTC utvecklar sina telefoner och släpper en uppdatering till Legend. hopppas det går så fort så man slipper sitta i ovisshet som med tatton....
     
  6. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Ahh, detta väcker minnen. :D

    Vilken galen helg det blev när vi fick beskedet om 2.2 till Desiren.
    Helt galen stämning i Desire avdelningen, det var skitroligt - så ni har något att se fram emot.
    Hoppas den dyker upp snart för er!
     
  7. Miller01

    Miller01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vi får väl hoppas!
    Undrar bara hur upptagna dom eg. kan vara på htc... don e helt dödstysta ang. detta. Hur jobbigt kan de vara att säga att de inte kommer? Det kan väl inte vara så att dom inte vill säga det för att inte skada försäjningen av legend? Då blåser dom folk varje dag...
     
  8. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Köper jag en HTC igen blir det alltid den modell som säljer mest, för när det gäller andra modeller är de för sega när det gäller uppdateringar...

    Känns trist att man inte kan få ett ärligt svar, bara ja eller nej och en ungefärlig beräkning på när uppdateringen kommer. Visst, jag förstår att de inte vill berätta men samtidigt skulle inte ett ja svar skada. Vi har hört Ja lite här å där, men har HTC själva verkligen bekräftat att det kommer 2.2 till legend?
     
  9. cHarNe2

    cHarNe2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, fick samtal från HTC idag..

    Jag är en kille som lätt blir arg på teknik som inte funkar som den ska.
    Så självklart när Desire fick 2.2 och jag inte fick det så blev jag lite arg.

    Jag gick in på HTC's hemsida och skrev av mig,
    morgonen efter hade jag fått ett byrokratiskt svar om att dom inte vet när/var/hur/om den kommer till Legend.

    Inte mycket mer och göra tänkte jag..
    efter detta fick jag ett mail för en undersökning om mitt ärende hos HTC,
    jag svarade på detta och inget mer med det, tills idag.

    Idag blev jag uppringd av HTC (engelska) om mitt svar på undersökningen,
    dom ringer tydligen upp alla som svarar på deras undersökning och rapporterar vidare.
     
  10. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER


    Vad sas under samtalet?
     
  11. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    De ringde upp mig också! Passade på att ösa klagomål på inkompetent support-personal som svara med färdiga mallar innan de ens har förstått frågan samt att SMS-problemet är riktigt irriterande.
    Han sa att ju fler som klagar på det, ju fortare kommer det gå att få en fix, antagligen. Han nämnde också att de jobbar på en fix. Men jag tror, som andra har spekulerat i, att Froyo kommer istället, inom en kort framtid. Sen passade jag på att anmärka att det inte ska ta över en månad för att få en sådan uppdatering och att jag aldrig mer skulle köpa en HTC-lur med tanke på hur de behandlar oss.
     
  12. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Är väl ett hyfsat bra tag sedan de släppte froyo 2.2 till deras topplur desire. Direkt efter det så borde de ju börja jobba på froyo 2.2 till deras näst bästa lur LEGEND. Nu har det ju gått ett jävla tag, tillräckligt för en stor firma att lägga ut en sådan uppdatering. VAD HÅLLER DE PÅ MED??

    Tycker de borde arbetat med froyo till desire och legend parallellt istället
     
  13. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC är HTC i alla fall när man pratar om Android, det vill säga sega! Känns som de skiter i legend precis som de gjorde med tattoon.... skall jag ha HTC nästa gång får det bli med Windows mobile i...
     
  14. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Man kan ju förstå att de sket i tattoon, då det är en budget telefon (fortfarande fult och slappt skita i det). Men legend är ju deras näst bästa och dyraste mobil med det mest exklusiva skalet, den kan de ju inte skita i utan att förlora tilltro och kunder..

    Jag förstår inte hur företag tänker ibland.. Samma som google och app-butiken som inte går att betala i. Det tar kanske en dag för google att fixa betal-funktion vilket hade lett till -> Man kan tjäna pengar på att göra apps till android -> Utvecklare anstränger sig för att göra bra apps till android -> Bättre apps -> Folk köper mer androidmobiler -> Google tjänar sjukt mycket mer pengar.

    Va f*n tar de inte sin lata tumme ur röven och fixar betal-funktion för?

    Argggggg vad dåligt humör jag blir på =/
     
  15. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Defeat, du tar orden rakt ur munnen på mig.

    Ska det vara så svårt att fixa den där jävla sms buggen dom skapat, det borde inte vara så stor skillnad på att få sense att rulla på en Legend nu när dom har det till desire med 2.2 (om så är fallet kan man ju fråga hur bra plattform det egentligen är). Och varför fixar man inte market så folk kan köpa appar / spel?

    Det är ju tragiskt när man går in på market och kollar vilka spel som ligger på topplistan... nått solitare på första plats som ser ut som skit etc.

    Nä gott folk, min HTC ligger jävligt pyrt till och jag kommer nog återgå till iPhone igen där jag en gång var. Apple har i alla fall nog vett att släppa bugfixar och se till att grundläggande funktioner fungerar som dom ska + en appstore med gigantiskt utbud.
     
  16. Opto Prime

    Opto Prime Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft min Legend i endast två veckor och trivs verkligen med den (första Androidmobilen). MEN.....håller med ovanstående två inlägg helt.Trodde faktiskt inte att HTC var så sega med uppdateringar till sina modeller.Samt "Market" - inte riktigt vad jag väntade mig - visst finns det godbitar bland de nuvarande men; NÄR öppnas betalmarket?! Dessa "problem/dåliga service" är avgörande för nästa mobil/OS jag kommer att köpa.Det ska inte vara nödvändigt att köpa "top of the line" produkten för att få hygglig service/support. Legend'en är i alla fall en godbit just nu men jag blir lite orolig över om man köpt en "tynande/bortglömd" produkt sett ur HTC's synvinkel.
     
  17. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag tycker att ni överreagerar lite. Det har bara gått ungefär en månad sedan desire fick 2.2, tror det var i början av augusti. Och 2.2 släpptes väl officiellt någon gång juni/juli till Nexus One. Om nu Legend får uppdateringen under september som det spekulerades tidigare i tråden har det alltså tagit 3-4 månader att få ut uppdateringen. Det tycker jag är rätt ok ändå. Sedan var förväntningarna på 2.2 rätt överdrivna också enligt mig. Det var först när jag rootade som telefonen blev helt fantastisk. Och tänk på alla stackars SE-ägare som fortfarande sitter på 1.6, där det inte ens går att föra över filer via bluetooth. Både Desire och Legend var ändå helt up o date när de släpptes.

    Beträffande avsaknaden av betal-apps på market håller jag däremot med er fullstängt om att det är katastrof att det inte kommit igång än. Det å andra sidan är ju Googles fel och inte HTC.
     
  18. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    20 Maj släpptes officiella Android 2.2 (FroYo) Det är i princip 4 månader sen. Varför jag egentligen är irriterad är att dom skickade på en del buggar i deras patch som kom i Juli som dom ännu inte har fixat. Och dom verkar inte ha för intention att göra det för ens 2.2 släpps.

    Deras sätt att hantera uppdateringar är minst sagt under all kritik. Varför ska jag tex. behöva stå ut med en SMS applikation som jag måste skrolla igenom ALLA meddelanden varje gång jag får ett nytt. Och NEJ, jag vill inte köra nått handcent eller annat skit. Denna bugg kom i juli och nu är det fan mitten på september och ännu ingen fix.

    Sen när de väl släpper uppdateringar gör dom det land för land för att dom har så klen serverkapacitet. Va fan?!? Ska man lira bland dom stora grabbarna så får man se till att ha kapacitet att ta hand om viktiga uppdateringar och att dom kommer ut till användaren också.

    Vilket jävla skämt.
     
  19. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Iof kör legend en helt annan processor än desire (hälften av kraften). Så först måste man anpassa sense till den typen av processor, sen måste man få det att flyta på halva kraften. Men va fan de borde ha lite rutin så att det går snabbt ändå.. Tragiskt att hobby-utvecklare hinner före med android 2.2 froyo än ett stort företag.

    Ångrar att jag köpte htc nu, trotts att jag varit nöjd med dem innan och älskar deras mobiler. Varför skänka pengar till ett slappt företag som inte sköter sig? En bugg som funntis sen juni och som de inte fixat liksom... Hur lång tid kan det ta för en professionell utvecklare på htc att fixa så att man slipper bläddra för att se nya medelanden, en timma?? Dåligt..
     
  20. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Det är en stor process att släppa en OTA-uppdatering, hellre att de fixar det i och med 2.2, och lägger tid på att få ut det snabbt, eller hur? ;) Ladda ner Handcent och gilla läget. Den är trots allt mycket bättre, speciellt med tanke på att den vita bakgrunden typ halverar ens batteritid i den ursprungliga. :)

    Förresten gnälls det alldeles för mycket här. Det har inte släppts en enda uppdatering till någon av mina telefoner jag har haft innan under 2000-talet, där fick man allt leva med buggar. Och nu har jag har redan fått tre stycken till Legenden. Nuff said.