Casta till TV i lastbil!

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av mackepe88, 3 feb 2019.

  1. mackepe88

    mackepe88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Kör lastbil och har TV i den och vill kunna casta från min surfplatta till Tvn!
    Surfplattan jag har är en lenovo tab4!

    Var ute på min lokala kjell o company affär och han tyckte jag skulle testa en Microsoft Miracast så sagt o gjort!

    Men nu är det så att varken Netflix eller viaplay funkar! Ljud och text strömmas men ingen bild!
    Cmore, svtplay och Youtube funkar klockrent!!

    Som jag förstått de så har Netflix och viaplay bara stöd för o casta till chromecast!
    Finns det något sätt att komma förbi detta eller någon annan lösning för o få bild från surfplattan till tvn, chromecast bör ju bli svårt då jag inte har wifi i lastbilen!
     
  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
  3. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Varför har du inte det då?
    En liten 4g router vore kanske en bra lösning om du har tv, platta osv som ska kopplas upp.

    Annars kan du skapa en hotspot med din platta och ansluta chromecast till den. Lite mer mek men det funkar.
     
  4. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Jag kör direkt från telefon till chromecast utan wifi. Man får ställa in med en tredje enhet, men sen funkar det hur bra som helst.

    Dela internet från telefon.
    Anslut med surfplattan och konfa cc därifrån.
    Nästa gång du delar internet från telefonen kommer cc ansluta och det går utmärkt att casta direkt från telefonen.

    Jag upplever att det är bättre/stabilare än att använda en "mellanhand" i form av surfplatta.
     
    DanielÖ gillar detta.