Tur i oturen. Lämnade in min trasiga iPhone X för bedömning av skador och för att få ett kostnadsförslag på ev. reparation. Det visade sig att den var totalhavererad och jag fick välja på att få en summa utbetalad minus 1500:- i självrisk eller att få en reparerad utbytesenhet. Valde att få en kontantsumma minus sjävrisk.
Köpte en ny iPhone XS och den gamla föll lite i glömska. Kom efter rätt så många veckor på att jag inte hade fått min ersättning, så jag kontaktade Folksam (30 minuter väntetid i telefon) för att fråga varför det tog så lång tid att få mina pengar. Hon, kundmottagaren kollade mitt ärende och bad om ursäkt för att det hade tagit så lång tid, som berodde på att ärendet hade "fastnat" i mailboxen hos dom och ingen handläggare hade tilldelats i tid. Då sade jag att det inte var någon fara på taket och att det inte var hennes fel (vet att sådant här kan hända). Hon säger att hon ska kolla så att allt är OK och ber mig vänta en stund. Väntar ett par minuter och hon återkommer och säger att allt är OK och att jag ska få mina pengar så snart som möjligt.
Hon ska nu bara kolla så att mina pengar ska gå igenom utan en extra kontroll som görs i vissa fall och jag säger åter igen att det är lugnt och hon kan ta den tid hon behöver. Hon återkommer igen och säger att det inte blir någon extra kontroll av utbetalningen och sedan säger hon att tack vare att jag har haft sånt tålamod med henne och ärendet och att jag är en trevlig och förstående person att nu så jag slipper självrisken på 1500:-. Summan av kardemumman, skäll inte för mycket på handläggare, kanske betalar det sig i slutändan :-)
Last edited by a moderator: 6 apr 2019