Diskussion: Samsung Galaxy Watch (Gear S4)

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 16 jun 2018.

  1. Blastman

    Blastman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Sådär, nu har jag haft klockan på service och fått bytt pulsmätaren och något annat som kunde ha med problemet att göra och ändå så funkar den inte, samma samma....
     
    bernard gillar detta.
  2. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Jag har också vsriv på dem sedan lanseringen. Service eller reklamation är det enda som återstår. Tråkigt att höra att inte ens ny hårdvara hjälper.
     
  3. skaris

    skaris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6t
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 46mm
    Jag brukar logga min promenader med klockan. Startar loggningen med promenadwidgeten.
    Har även automatisk detektering av träning igång.
    Flera gånger under promenaden så tycker klockan att jag rör på mig och startar en automatisk loggning detta trots att jag då redan manuellt startat en promenad.
    Hela träningsloggen blir på detta sätt fyllt med dubletter.
    Någon mer som märkt detta? Antar att man får stänga av den automatiska detekteringen men då missar man ju den funktionen:) Illa!
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Visst passar armband från andra 42mm samsung klockor?
    Gear S2 och Sport?
     
  5. Nikolodien

    Nikolodien Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Hur står det till med klockans pulsmätning nu? Har det kommit en uppdatering som löst problemen än?

    Står i valet och kvalet att slå till på en, nu när jag beställt s10+. Är det något mer som fungerar sisådär, eller är det bara just pulsmätning som strular? Skulle önska lite fler recensioner från er som haft klockan ett tag.:)
     
  6. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Tror att allt fungerar för mig utom trappmätaren, pulsmätaren och lte. Iof så har jag inte automatisk avkännare av träning aktiverad så det vet jag inget om. Kör igång manuellt. Inbillar mig att det borde vara mer exakt. Lte är väl på g hos de olika leverantörerna.
     
    bernard gillar detta.
  7. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Fundera på köp av en 46mm. Vad finns det för kända problem som inte verka lösas?
    Vad jag förstått verkar pulsmätare vara ett bekymmer?
     
  8. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Jag köpte en 46mm non LTE förra veckan och det jag noterat jämfört med min Gamla LG G Watch R med Andorid Wear är att det är lite mycket "lagg" från det att en notifiering kommer i telefonen tills den eventuellt kommer i Klockan.
    Det är flertalet gånger som jag inte ens får notifieringen i klockan och ja det är appar som skall ge notifiering i klockan så som mail.
    Det är det jag stör mig mest på.
    Alldeles nyss fick jag 2 mail och de syns i notifieringen i telefonen men fortfarande 2 minuter nu efter har de inte dykt upp i Klockan som notifiering och de syns inte i Mail appen i klockan heller.
    Jag har lagt in att Galaxy Watch Plugin inte skall Batterioptimeras i min Note 9 men det ger ingen skillnad.

    Batteriet är jag också lite missnöjd med. Det är markant mycket bättre än min gamla GWR men de där 3-4 dygnen som det pratas om kommer jag inte upp i.
    Jag ligger kring 2 dygn och det är utan AOD påslaget.
    Jag såg dock att Spotify appen drog en massa ström trotts att den inte används så jag har tagit bort den nu då jag inte kommer använda Spotify offline i klockan och vanliga "Musik appen" klarar av att styra Spotify i telefonen.
    Även Watch Face drar massa ström så jag funderar på om det är som i GWR:en betydande vilket Watch Face man använder hur mycket ström det drar. Det jag har nu är ett mörkt som rekommenderas men har många sensorer som det visar och om det ev gör att det drar mer batteri?

    Min pulsmätare verkar göra som den skall i Auto HR läge med att mäta pulsen när jag är i viloläge lite nu och då.
    När det gäller en aktivitet så är det dock bara när jag manuellt anger att jag gör en aktivitet i klockan och sedan exempelvis går en runda på Lunchen som pulsmätaren aktivt används.
    Om jag låter klockan/telefonen känna av att det är en aktivitet så har inte pulsmätaren gått igång.

    Som sagt Notifieringsstrulet är det som stör mig absolut mest. Har försök hitta info på nätet men inget har direkt gett skillnad så om någon har förslag att ge är jag tacksam.
     
  9. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    För mig är det tvärtom. Notiserna dyker upp i klockan innan de kommer i telefonen. Visserligen bara typ 10 sekunder.
     
  10. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Jag är ju en av dem som varit/är väldigt högljudd i min kritik till att Samsung inte lyckas att få pulsmätaren att fungera ens efter tre (snart fyra) generationer klockor. För att vara rättvis så vill jag påpeka att det bara verkar vara problematiskt att mäta pulsen i samband med rörelse och fysisk aktivitet. Sitter du hemma i soffan verkar den funka bra.
     
  11. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag tror inte du hittar någonting som sitter runt handleden och mäter puls bra vid rörelse.
     
  12. Ptja76

    Ptja76 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hrm kanske skall behålla min gamla Fenix 3 ett tag till då och hoppas på en revolution när Fenix 6 kommer. Stor mig nämligen på skärmen plus att jag vill ha betal funktion i klockan.
     
  13. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Liten update.
    Efter att ha lagt till att alla notiser skulle visas och inte bara utvalda har det börjat fungera bättre med ett undantag.
    Mailen som är kopplad till mitt Exchangekonto.
    Tyvärr så notifierar klockan enbart inboxen och inte andra Synkade foldrar.
    Har googlat fram att det tydligen är så och inte verkar gå att lösa utan att byta epostklient i telefonen.
    Det skapar ju lite lätt frustration då jag har ett 20-tal regler som flyttar alla mail från olika kontakter till olika foldrar i mitt Exchangekonto och merparten av dem är viktiga och inga av dessa mail eller dess notiser syns i klockan trotts att de visas i Telefonens Notifieringar.
    Då jag gillar Samsungs egna Epostklient i telefonen så det är trist att den inte synkar väl med Klockan.
    Det känns lite som Samsung med Galaxy Wearable appen och Tizen komplicerat saker där det enkla varit att bara hooka telefonens notiser som Wear OS gör istället för att försöka titta i repetitive app för vad som händer.

    Kan också "glädjande" notera att efter borttagningen av Spotify appen i klockan så börjar jag se de där 3-4 dagarnas batteritid. I alla fall beräknad sådan. 1 dygn har dragit 26% det känns klart bättre :-)
     
    Nikolodien gillar detta.
  14. hdjb1

    hdjb1 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2011
    Inlägg:
    482
    Mottagna gillanden:
    138
    Telefon:
    Z Fold3 256

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z Fold3 256
    Telefon 3:
    Samsung S22 (jobb)
    Platta:
    Tab S9+ 512, Tab S6 LTE 128
    Övrigt:
    B&W PI7 S2, Watch 6 Classic
    Min S3 classic visar alltid pulskurvor utan problem vid varje rask promenad jag tar. Jag har tjocka handleder och klockan sitter tajt, kan det vara därför det fungerar?
     
    bernard gillar detta.
  15. mickes

    mickes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+
    Platta:
    Lenovo Yoga tab3 pro
    Nix. Jag har klockan fast spännd på handleden. Långärmad tröja och jacka som sitter åt. Skulle lika gärna kunna linda fast den med gladpack. Sist jag hade kontakt med supporten och undrade om det bara var jag och det var dags att reklamera svarade de nej. Det är ett kännt problem och ska lösas med en uppdatering
     
    bernard gillar detta.
  16. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Någon som vet vad boeten är gjord av? Alltså så här enkelt ska den juh inte bli repad. Säljer Samsung ngn tuschpenna för att färga över? Löjligt enkelt att repa den.
     
  17. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Ibland känns det som att den är gjord av grädde. Extremt känslig. Jag har tänkt samma tanke. Tuschpennan åker fram snart.
     
  18. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag tänker på bil lacks penna typ.
     
    daxwise gillar detta.
  19. daxwise

    daxwise Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    454
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Det blir ett tjockare lager av sådant, men det riskerar också att bli rätt kladdigt. Åtminstone när jag försökt fylla igen stenskott på motorhuven. Inte ens lackverkstan gillar sådana.
    Men jag förstår absolut din tanke.
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Säkert på att den är repad, inget du bara kan torka/gnugga bort? Jag trodde också jag skadat min när jag snuddade vid kylskåpet, men det var bara lite färg som fastnat på den. Gick att gnugga bort.