Tycker absolut du skall täta den direkt innan användning. Ännu bättre är egentligen att ta ut batteriet göra det tätt men någon fuktavvisade påse eller liknande och täta inifrån batterifacket.
Dock trångt så svårt att göra.
Tätar man kan det vara problem att om fukt tränger in att det blir svårt att få bort fukten sedan.
Läser du på länken på den ryska sidan finns det många diskussioner om bästa sättet att hålla fukt och vatten borta.
Ett annat ställe som är fuktkänsligt är framhjulet.
Här sitter ju motorn och en hel del elektronik. Kommer det in vatten där kan motorn paja.
Helst skall man nog inte åka alls när det regnar ute eller har regnat så man tvingas köra i vattenpölar som stänker upp vatten etc.
Så försök att undvika det. Troligen är M365 bättre på att hålla borta fukten än Kugoo S1 är min gissning.
Min plan är att inte köra alls när det regnar eller har regnat.
Då tar jag buss/bil/cykel istället vid behov. :-)
Har du tur har du nog scootern hos dig innan veckan är slut eller senast i början av nästa vecka om du beställde med leverans från EU varuhus.
Väntar på att
Geekbuying skall få in carring bag och beställer sedan en sådan + en extra laddare och troligen en liten ringklocka. ( Tycker ljudet från scootern är ganska svag på den punkten)
Ligger bara hos dem i Kina så vill få ihop så mycket som möjligt i en sändning.
Har inte testat att köra med strålkastaren på i mörker men vissa Ryssar tycker inte den fungerar jättebra och ljuset träffar för högt dvs att man inte ser om det är någon ojämnhet i marken framför än där man kör.
Eventuellt beställer jag med en liten extra lampa som kan riktas ner mot marken om det behövs.
Skall göra premiärturen imorgon mellan Dalby och jobbet ( runt 13km) och se hur det går samt köra med ljuset på kvällen och se om det behöver göras något åt det eller inte.
Click to expand...