Pixel Stand bredvid en Home Mini?

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av Hårig, 19 feb 2019.

  1. Hårig

    Hårig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Jag funderar (fortfarande) på en Pixel 3 samt Pixel Stand, produkterna för sig själva känns perfekta och smidiga. Pixel Stand tänkte jag placera bredvid sängen. Men jag har en Home Mini i sovrummet som jag vill ha kvar då det finns andra i hemmet som använder den högtalaren.

    Kommer Pixel Stand och Home Mini fungera som en enhet och om jag t.ex. använder "good night routine" på Home Mini så fattar mobilen det när jag ställer den i Pixel Stand en stund senare och aktiverar sunrise alarm? Eller om jag använder "good morning" så är det Home Mini som svarar och inte mobilen? Eller kommer de fungera som två separata enheter som svarar om vartannat och inte förstår vad jag har sagt till den andre?
     
  2. johanho

    johanho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    89
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    När jag ger min Google Home mini ett kommando och min Pixel 3 är i närheten så lyssnar båda enheterna, men endast Home mini svarar. Jag har dock inget Pixel stand, men jag tror att Google analyserar kommandot och svarar på den lämpligaste enheten för just det kommando som ges.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Joakim_Lind

    Joakim_Lind Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dessvärre så fungerar inte Pixel och Stand med "Ok Google" i Sverige när enheten är låst. Något som kan vara bra att nämna. Men din fråga i övrigt kan jag tyvärr inte svara på.