Jag kan hoppa in och säga både gott och ont om
Telenor, för det är lite där jag befinner mig som kund.
I korthet hade vi 2 telefoner på avbetalning, fruns som nästan var klar, min med lite över ett halvår kvar. Frun spräckte skärmen och i den vevan kom Telenors nya abonnemang. Efter att ha varit inne på att köpa loss fruns telefon och ta en ny för henne började jag tveka. Insåg att vi skulle bli tvingade till det nya abonnemanget vilket skulle stryka min bindningsrabatt på 70 kronor. Månadskostnad för det nya är även något dyrare.
Så kom rabatten i mellandagarna på P20 Pro för 150 i månaden. Kör jag Change på min skulle månadskostnad faktiskt gå ned för oss. Går in i butiken för att fixa. Stöter på första problemet med en kostnad på runt 150 för att lägga en ny telefon på frun, bara Change är gratis. Ja, ja, vi tar väl den kostnaden.
Fruns telefon kom rätt snabbt, min gjorde det inte .Märker på fakturan att jag betalar fullt pris för min gamla telefon. Visar sig att all rabatt försvinner, inte bara bindningsrabatten. Så 90 spänn till extra, eller ja 160 eftersom vi hade sluppit den kostnaden helt om mitt byte gått igenom direkt.
När min telefon kommer, är priset inte 150 längre utan 200 - men ingen fara, det löser kundtjänst. Trots lite strul är man ändå hyfsat nöjd. Inser snart dock att eftersom jag betalar 200 med 50 kronors rabatt, så får jag betala en högre summa för telefonen om jag skulle betala av den . Rabatten räknas inte ihop då. Och skulle abonnemanget ändras ryker ju denna rabatten med.
Så ja, man är kanske inte helt den nöjdaste kunden .Det är för mig just nu på den gränsen att det är lite för mycket jobb att byta helt till en annan operatör. Men blir det fler försämringar så får man gå den vägen . Andra är säkert inte mycket bättre, men de får faktiskt jobba lite för att ha kvar sina kunder!
Click to expand...