Problem med laddningen!

Diskussion i 'Nokia 7 Plus' startad av inact_0038, 12 okt 2018.

  1. inact_0038

    inact_0038 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu efter 2 månader har mobilen börjat krångla till sig. Det är enbart laddningen det är fel på. När jag stoppar in laddaren (testat 2-3 olika laddare för att dubbelkolla) så laddar den mobilen först "snabb" 5-10 sec sedan normal laddning 5 sec sedan slutar den ladda helt!! stängt av den och när jag lägger in laddaren startar den laddningen hela tiden med "Androidone skärmen" sedan svart bakgrund med laddning symbol som går uppåt i 10 sec. Efter 2-3 minuter står det bara "androidone när telefonen är avstängd med laddningssladden i, den laddas inte!

    Läst om google att det kan bero på mjukvaran! Vad tycker ni? Återställa mobilen och se om problemet är kvar eller lämna in? :)
     
  2. per79

    per79 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2013
    Inlägg:
    339
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Testa en factory resen (då ändå butikerna ofta är skyldiga att testa det innan service) och om det fortfarande är kvar så skicka in den.
     
    inact_0038 gillar detta.
  3. inact_0038

    inact_0038 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Tack, detta funkade iaf för tillfället! Hoppas problemet inte återuppstår! <3
     
    per79 gillar detta.
  4. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Liknande problem här.
    Fast det verkar vara ett hårdvaruproblem eventuellt också.
    Många skriver om det om man googlar.
    Jag får se till att ha den i ett visst läge för USB-C-kontakten där telefonen ligger i landskapsläge när den laddar.
    En sak kan konstateras dock:
    Det som verkar vara kvalitet med Nokia 7 plus (vikt och själva metallen, bra kamera och ljusstark bra skärm) är i själva verket ngt som inte alls stämmer märker man nu vid lång användning.
    Förutom laddningsproblemet så är den vidrigt hopplös att skriva på. Vet inte om det är usel digitzer eller om det har med dålig realtidsrespons i processorn/systemet i sig.
    Jfrt med min betydligt äldre och på pappret väsentligt sämre LG G4 så är det mil och åter mil i skilllnad att mata in text med den.
    Är extremt mycket snabbare med G4:an och blir väldigt mycket färre fel.
    Sen är det dom plötsliga hackigheterna som inte är "consistent" med Nokian men som går att hantera med andra långsammare telefoner.
    Och dom hackigheterna verkar påverka just inmatning på olika sätt.
    Sen jfrt med LG G4 återigen så är WIFI sämre. Sämre räckvidd. Mycket långsammare när man ska använda som mobil hotspot etc.
    Och Blutooth likaså är extremt dålig på Nokian.

    All-in-all är Nokia 7 Plus verkligen en telefon som man borde undvika just nu.
    För mig är det en av de sämsta telefoner jag någonsin använt genom åren (och det säger inte lite!)
     
  5. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag tänkte starta en tråd om att jag har problem med laddningen, men eftersom det redan fanns en så skriver jag här.
    Jag har problem med att kontakten verkar vara glapp. Sladden måste ligga så att den hänger i luften så att det blir lite tryck på kontakten i mobilen. Och även fast jag lägger den så under natten så slutar den ladda efter kanske 70%. Jag har haft det här problemet till och från sen i julas (det tog ett bra tag innan jag insåg att det var mobilen som krånglade, trodde bara att det var problem med olika sladdar och att jag hade slarvat med laddningen).

    Är det inskick som gäller för att få porten utbytt? Nån som har skickat in sin på service för nått fel?

    Jag håller med föregående talare, från att ha hyllat den här mobilen som en fantastisk mobil för pengarna så har nu vänt helt och ångrar köpet rejält. Det kommer aldrig att bli en Nokia igen för min del.
     
  6. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har samma problem och trodde som du att jag vikit alla sladdar... Har köpt ca 10 nya sladdar sedan i höstas då jag köpte tel men insåg tillslut måste vara nåt annat o jo man kan ju rucka sladden ganska mycket o det gäller att den är i exakt rätt läge för att laddningen ska funka. Har ingen lösning på problemet annat än att byta tel.. Tyvärr har den bara blivit sämre o sämre, o jag var nöjd med den från början. Sån besvikelse
     
  7. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Haha tänkte precis skriva att min vita funkar bra och den är köpt i juni förra året. Men så märkte jag nu att det är glapp i laddporten.
     
  8. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Nu börjar min bli extremt svår att ladda så den måste lämnas in (vilket jag förvisso skulle ha gjort oavsett, förr eller senare men nu blev det akut).
    Nån som har lämnat in sin för det här problemet och vet hur bra Nokia hanterar servicen?
     
  9. Don MC

    Don MC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Har ni testat försiktigt putsa laddkontakten med en tandpetare el dyl?
     
  10. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Ja. Det finns inte nått spår av någon smuts eller liknade där så jag visste egentligen inte vad jag skulle göra rent. Det blev ingen skillnad.
     
  11. Don MC

    Don MC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    OK. Det kan samlas damm där på botten och om man då kopplar kabeln, så vill den inte gå helt in och låsa sig.
     
  12. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Testade rengöra min med sprit, verkar funka nu iaf.
     
  13. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag har inspekterat telefonen lite närmare. Det verkar nästan som att det som ska omsluta själva kontakten har tryckts in i telefonen!!? Alltså själva metalldelen inne i porten, den som laddkontakten sitter emot.

    Jag vet inte. Kan någon som har 7an kolla o se om det ser ut som att den sitter långt in i telefonen? På lin ser jag åtminstone 3-4 mm av koppar färgat innan själva kontakten. Det ser lite weird it men Det kanske är design..
     
  14. Don MC

    Don MC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2012
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Min felfria 7+ är likadan. Det är designen.
     
  15. Choxo

    Choxo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Tack
     
  16. bjolan

    bjolan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag hade detta problem, även efter utbytt kontakt. Insåg sen att det är när skärmen släcks som laddningen slutar. Satte då telefonen i utvecklarläge (googla för instruktioner) vilket ger en ny inställning... En kryssruta för att behålla skärmen på under laddning. Verkar funka hittils!
     
  17. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vill nu bara bekräfta att min far som också köpte en Nokia+ på min inrådan (när min fortfarande fungerade att ladda) nu också har en död telefon som inte laddar.
    Det här verkar vara ett massivt problem just nu och Nokia uppgav tydligen att dom kände till det i Juli 2019.
    Men dom skiter i det då alltså då garantin oftast gått ut när laddningsporten slutat att fungera.

    Det absolut mest lömska av allt alltås. Vidrigt av Nokia att inte ta ansvar för problemet.
    Kan nu konstatera att Nokias androidtelefoner måste betraktas som total skit.
    Man kan helt enkelt inte lita på att hårdvaran man får ska fungera efter ett år.
    En av de telefoner som med sämsta byggkvaliteten någonsin.
    Och detta från Nokia med sina legendariska 3310:or som tålde allt!