Samtal och EDGE

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Manzzon, 18 sept 2009.

  1. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det verkar som att telefonen när den har EDGE/datatrafik påslagit gör så att det blir svårt att ta emot samtal, om jag förstått det hela rätt så gäller detta även andra android mobiler.

    Igår hade nämligen folk problem att ringa till mig, efter lite felsökande så tog jag helt enkelt bort APN för datatrafiken. Nu funkar det bra så antar att detta stör ut de vanliga samtalen.

    Det som stör mig är att telefonen hela tiden verkar vilja ha en datalänk öppen, är detta normalt? Finns det någon inställningar eller applikationer för detta så den bara göra detta när det behövs. Undrar även vilka program det är som vill ut på nätet hela tiden.

    Finns det någon bra lösning på detta så jag kan lägga tillbaks APN för datatrafik igen?

    Kunde inte hitta någon lösning på detta i övriga trådar. :)
     
  2. illithe

    illithe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem ända till H8. Så fort jag tappade 3G eller om jag plutta i "Use 2G only" så blev jag nedkopplad direkt jag försökte ringa eller ta emot samtal.

    Nu, med senaste firmwaren (H8) har detta problem försvunnit.

    Så, om du vågar, är mitt råd att uppgradera telefonen. Då går den i alla fall från helt värdelös till nästan användbar :) Tyvärr återstår mycket buggfixande innan jag skulle rekommendera telefonen till någon annan.
     
  3. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kör redan den senaste H8 versionen, väntar dock på ett nytt sim kort från halebop som klarar 3G. Kanske löser sig problemet av sig självt då eller med nästa update (donut), återstår att se. :)

    Gillar hårdvaran, verkar finnas en del att fixa i mjukvaran. Har iofs inte märkt några andra buggar ännu.
     
  4. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    GSM-nätet tillåter inte samtal och paketdata samtidigt. Beroende på hur operatören har satt upp nätet så kan nätet (eller inte) avbryta paketdata för samtal...
     
  5. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har nu fått mitt 3G kort från halebop som jag använt i några dagar nu, telefonen funkar utmärkt med 3G aktiverat. Batteritiden verkar ok också.

    Blir mer och mer nöjd med denna lur. :)