"tut"-signal med orginal handsfree

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av erikoskar, 3 sept 2010.

  1. erikoskar

    erikoskar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja,
    Idag hittade jag inte mitt mw600 så jag kopplade i det medskickade handsfreet från htc.
    Det tutar hela tiden i lurarna, alltså den signalen som normalt ljuder då jag ringer någon, mycket konstigt. Någon annan som upplevt detta?
    What to do?

    Edit: märkte nu vid samtal utan handsfree att tutsignalen fortsatte efter att personen svarat. Är det tillverkaren eller operatören, tre, ett sådant fel beror på?
     
    Last edited: 3 sept 2010
  2. zkcaml

    zkcaml Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Starta om mobilen så slutar det. Jag har haft samma problem ibland, om du tex provar att sänka volymen med volymknapparna efter att du lagt på (inte är i något samtal) så sänker du ändå samtalsvolymen. Verkar som den har hängt sig i det läget helt enkelt.

    Någon som vet vad problemet beror på får gärna komma med en lösning förutom att starta om mobilen.
     
  3. Quist

    Quist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma problem. Har också Tre som operatör och använder inte handsfree. Har upptäckt att det bara börjar tuta när man använder 3G för data samtidigt som man ringer och att tutandet fortsätter även efter man lagt på. Startar man om luren löser det och man kan också "force close" telefonappen men det händer igen på en gång om man har 3G data på och ringer. Går bra däremot om man ringer och använder wifi för data.

    Någon vet hur man löser detta?
     
  4. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja, jag har också samma problem har också fått lösa det genom att starta om telefonen. Här skickat support till HTC om det men fick aldrig något vettigt svar typ bara att de skulle kika på det.. jag här också Tre så detta ligger inte hos operatören eller?
     
  5. Marianne

    Marianne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    530
    Mottagna gillanden:
    85
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag har också samma problem - finns en äldre tråd om detta. Mig händer det ibland när jag hamnar direkt i någons voice mail. Verkar som om telefonen inte fattar att samtalet gått fram...
     
  6. ReggieDunbar

    ReggieDunbar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag hade problem med det under en vecka av och till... plötsligt försvann det och har inte upplevt det igen!(ca en månad sedan)
     
  7. nixz

    nixz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problemet uppstår efter att man ringt röstbrevlådan, har nån av er ringt röstbrevlådan? :)

    Jag tror dessutom att problemet ska vara åtgärdat i den senaste uppdateringen från HTC?
     
  8. icimasa

    icimasa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det tror jag inte eftersom jag har senaste uppdatering men fick detta problem senast i lördags och kommer inte ihåg att jag ringde någon röst brevlåda innan så... skumt är det..
     
  9. zkcaml

    zkcaml Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har senaste uppdateringen men har kvar problemet, och det dyker som sagt upp när man ringer till röstbrevlådan.