Robotdammsugare

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Johanvartaget, 8 mar 2019.

  1. Johanvartaget

    Johanvartaget Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2017
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    290
    Är i farten att köpa robotdammsugare. Har tidigare haft en Neato D85 som jag till stor del varit nöjd med tills den gick sönder. Finns för 3500 på netonnet just nu vilket känns som ett bra pris. Modellen börjar dock få ett par år på nacken nu och jag tänker att det kanske har kommit något som är så pass mycket bättre att det förklarar prisskillnaden.
    Har även läst lite om Roborock V2 som verkar riktigt bra, men har katt och har läst blandade recensioner om just katthåt och att det är liten behållare.
    Har även ett soffbord med ben som roboten måste klättra över som är ca 2cm. Neaton klarar av det 80% av gångerna

    Har ni några tips eller erfarenheter?
     
  2. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Är själv sugen på iRobot i7+ som kan tömma sig själv. Dock är det ganska saftig pris man behöver betala för det.
    Enligt senaste test av Aftonbladet ska Mi RoboRock S50 från Xiaomi vara rätt bra.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 702
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är nog nästa grej, att ha en tömningsstation inbyggd i dockningsstationen. Skulle tro att det blir mer poppis när en ny generation nu dyker upp under 2019. Än så länge har inte så mycket nytt presenterats för i år.


    Ser ut så här för de som inte sett den: iRobot Roomba i7 Plus robotdammsugare - Dammsugare och rengöring
     
    HasseY gillar detta.
  4. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
  5. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 833
    Mottagna gillanden:
    4 918

    MINA ENHETER

    Jisses that's huge, den går inte gömma under sängen/skänken/soffan. Dessutom skjuter man bara upp det oundvikliga men jag antar att det är två typer av personer som köper en robotdammsugare, nördar och latmaskar... Ich bin both [emoji1787]
     
    drewN och bernard gillar detta.
  6. Johanvartaget

    Johanvartaget Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2017
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    290
    Luter mer och.mer åt en roborock s50. Men har enorma problem att hitta en återförsäljare som levererar till Sverige. På varje jag har försökt beställa från på aliexpress får jag upp detta meddelande "This product can't be shipped to the selected region"
    När jag söker så har jag lagt in att den ska filtrera så jag får upp produkter som skickar till Sverige. Någon som har något tips?
     
    bernard gillar detta.
  7. subwoofer

    subwoofer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel XL 2
    Platta:
    Huawei M5
    Den är inte så mycket billigare på Aliexpress jämfört med i Sverige. Så med tanke på ev. reklamation eller andra problem tänker jag att det är lika smidigt att beställa från en svensk återförsäljare för några hundringar mer.
     
    IRONMIKE och bernard gillar detta.
  8. Johanvartaget

    Johanvartaget Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2017
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    290
    Nej det är ju sant. Men diffar ändå ungefär 600kr och då får man med extra filter, sidoborstar och en extra huvudborste. Har inte xiaomi någon typ av garanti? Annars så täcker förhoppningsvis hemförsäkring med drulle en hel del tänker jag mig.