LG V30 som kamera och musikspelare?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av LJN, 9 mar 2019.

  1. LJN

    LJN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Nu är priset på LG V30 intressant! Jag söker en portabel enhet med bra ljud för musiklyssning (FLAC och bra volym för Shure SE-535) och även bra kamera. ( Förhoppningsvis synbart bättre än min Iphone 5SE ) Övriga funktioner är inte av vikt då jag nog inte ska använda den som telefon:)

    Finns det något mer prisvärt att köpa idag?
     
  2. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Skulle väl vara LG G7 för 3290 kr då (netonnet), om du vill ha LCD-skärm och nyare Snapdragon 845. Kanske nyare Android-version på G7 är en fördel, och längre tid med säkerhetsuppdateringar. Dock är LG rätt sega med att skicka ut Pie till G7. Kameran är kanske inte den bästa heller, den lider lite av för små sensorpixlar. Lite för hård brusreducering i stockkameran också, men finns ju HD camera appen som lämnar lite mer detaljer på bekostnad av högre brus.

    Det riskerar bli lite lägre/sämre ljud med en 36 ohm hörlur tillsammans med LGs lågimpedansläge, som triggas av lurar på mindre än 50 ohm. Tycker man ljudet är för lågt/sämre i lågimpedansläget så blir det till att krångla med en volympotentiometersladd eller liknande för att få igång högimpedansläget. Finns en tråd om detta under LG G7 här på forumet.
    (Jag utgår här från att V30 fungerar på samma sätt som G7).
     
    flipp gillar detta.
  3. LJN

    LJN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Men LG G7 har väl inte samma påkostade ljuddel med DAC som V30? Just DAC:arna på LG V10, 20 och 30 är egentligen ganska unika.
     
  4. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Jag tror inte det ska skilja mellan den koreanska och globala G7:an (som det gjorde med G6:an). Det sitter samma chip i både V30 och G7, fast G7 har lite förbättrad prestanda. Jag postade lite citat från en test som jämförde V30 och G7 här:

    Hörlurar som fungerar med Hifi QuadDac över 50 ohm
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo den bättre DAC'en sitter i alla G7'or.
     
  6. LJN

    LJN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tack för klargörande, då är inte V30 ett fynd egentligen om G7 kostar 3290.-
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har haft båda. V30 har bättre batteritid. Riktigt bra faktiskt. Men G7'an hade inte dålig batteritid bara det att V30 är bättre. Sen är V30 Amoled om man gillar det men den har inte varit utan sina problem den skärmen på många exemplar. Kamerorna är tyvärr den svaga punkten på LG-lurar. Blir bättre med Gcam dock är den seg än så länge men den utvecklas vidare nu för G7. Ljud i hörlurar är lika utmärkt på båda. G7'an ligger mycket bättre i handen. Skönt format.