Diskussion: iPhone XS - Apples sämsta telefon någonsin?

Diskussion i 'iPhone XS-serien' startad av RKXYZ, 11 mar 2019.

?

Är du nöjd med din iPhone XS?

  1. Bästa någonsin (fanboy-alternativet)

    16 röst(er)
    64,0%
  2. Nej, Apple har tappat det...(bredare perspektiv-alternativet)

    9 röst(er)
    36,0%
  1. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    Innan ni börjar läsa detta, så sätt problemen som jag/vi upplever i perspektiv till priset, 12.795:- som telefonen kostade.

    1. Ljudet:
    När jag köpte min iPhone XS så upplevde jag väldigt ofta att övre högtalaren slutade att funka. Bara en omstart kunde åtgärda problemet. Reddit visade att fler hade samma problem. Jag fick min telefon utbytt, men även den nya uppvisade samma problem. Till slut löstes problemet med en uppdatering.

    2. Tegelstenen:
    Vid många, alltså allt för många, tillfällen så blir telefonen HELT fryst. Den reagerar inte på något alls. Skärmen är svart bara. Efter 20-40 sekunder så börjar telefonen svara igen. Men när det hände häromdagen så gick det inte lika bra. Telefonen var HELT död i flera timmar. Jag provade olika kombinationer av knapptryck. "DFU", "Volym Upp, Ner, Power", koppla till laddare. Inget hjälpte. INGET! Telefonen hade 82% batteri när det hände. Till slut satt jag mig i soffan för att kolla på Air Crash Investigations, och valde att testa igen. Jag trycker snabbt volym upp, sen snabbt volym ner, och sen på power och håller power fortsatt intryckt. Efter 3-4(!!!!!) minuter så tänds skärmen upp och Apple-loggan syns. Sen gick den igång. WTF??

    3. Batteriet:
    Telefonhelvetet kostade mig 12.795:-. Nästan 13.000:-! Visst, det kan låta sjukt redan där, men vafan. Batterihälsan är 100% på min telefon, men ändå så töms batteriet i ruskig fart. Ibland måste jag ladda 2, 3 ggr om dagen. Sambons P20 Pro kan hålla i 2 dagar innan laddning är aktuellt. Vafan håller Apple på med?

    4. iOS:
    Apple behöver definitivt göra något åt iOS. Animationerna är sega, det laggar ibland på ställen där iPhone inte ska lagga osv. Och om det är just iOS 12.1.4 som är batteriboven låter jag vara osagt, men enligt Reddit är det många som fått märkbart sämre batteritid med 12.1.4. Get your shit toghether Apple!

    Detta är bara några av dom punkterna som gör att iPhone XS blir nominerad till Apples sämsta telefon hittills.

    P.s: Kameran på XS har inte en SUCK mot Samsung, OnePlus & Huawei P20 Pro t.ex. Den är bra, men inte mer. Den levererar ingen "helvete-vilken-bra-bild"-känsla. D.s

    Jag vet de facto att @Ascii@Ascii har samma problem som jag gällande punkt 2 & 3. Eftersom vi är nära och väldigt bra vänner så berättar han sånt för mig.

    Och snälla, jag vet att det finns Apple fanboys på detta forum som kommer försvara iPhone med näbbar & klor, men har ni inget att tillföra tråden, så skit i att skriva alls. :)
     
    night77 och Ascii gillar detta.
  2. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det är något speciellt sjukt när en så pass dyr telefon uppvisar såna här problem. Visst att inget kan vara perfekt, nej, men för 14.000 kr förväntar man sig lite mer av en produkt.

    Skillnaden mellan ”frys-problemet” för mig och Robert är att min enhet lyckades jag starta om, trots att hoppet verkade borta. Jag visste inte hur man skulle göra dock så telefonen var död i gott och väl två timmar innan jag fick tag på brorsan som fick googla från sin telefon.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
    RKXYZ gillar detta.
  3. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Vet du jag kan inte hålla med om på någon punkt förutom på priset då givetvis :)

    För mig så har en funkat klockrent! Enda som strular ibland är SwiftKey men det gör det ju på varenda Apple pryl vad jag har förstått

    6EB8C630-9CB5-4AD2-A00F-4D80ABF79665.png
    1F20B9AB-80B8-4811-AC8D-02C17324BC09.png
     
  4. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Är nog inte Apples sämsta telefon hittils.

    Jag har små frysproblem, men det är förmodligen apprelaterat, Whatsapp och tapatalk som strular lite för mig.

    1. Känner inte igen det.
    2. Inte hänt mig faktiskt.
    3. Mycket beror på hur du använder mobilen, antar att du och din sambo inte använder mobilen på sama sätt. Jag måste ALLTID stödladda under dagen, oavsett vilken mobil jag har. Har haft OP6, Pixel 2 XL, S9+, Note 8, iPhone X och nu iPhone XS. Dock har jag fått bättre batteritid sedan jag skaffat Apple Watch då jag slipper plocka upp mobilen för att kika notiser hela tiden.

    Dock har jag en iPhone XS Max, men det kanske är stora skillnader mellan XS och XS Max.
     
    RKXYZ gillar detta.
  5. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    Min sambo spelar spel, kollar videos på Facebook m.m hela tiden. Hon använder sin lur mer än vad jag gör.
     
  6. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har inga av dessa problem och kört XS Max sen release. Det enda problemet jag har är tapatalk som fryser ibland men det är absolut ett app problem då av mina 140 andra appar är det ingen som någonsin fryser. Aldrig varit så nöjd med en telefon, den är tråkig men allt fungerar klanderfritt för mig förutom då tapatalk
     
  7. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Mu va det ett tag sen jag hade en Huawei, men vet att Min Pixel 2 XL va nog den mobil som klarade sig bäst vid ren användning.

    P20 Pro har trots allt ett mycket större batteri, och är större än XS.
     
  8. dermike

    dermike Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    697
    Mottagna gillanden:
    325
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Har du gjort en totalt återställning av telefonen (istället för att återställa backup)? Har flera gånger löst batteriproblem för mig. Så ja, dåligt av Apple att återställning från backup kan leda till såna problem. Känns som de blivit slarvigare med mjukvaran sista åren.
     
    Kristy gillar detta.
  9. RKXYZ

    RKXYZ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2017
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    496
    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    JRRK Media Telekom
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Flip 3
    ROM:
    Stock OneUI (Android 11)
    Jag lägger ALDRIG in backup. Gör inte ens backups. Har aldrig förstått meningen med det ens [emoji23]


    Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
     
    night77 gillar detta.
  10. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Det låter helt klart som en defekt enhet om den beter sig på detta viset. Lämna in för åtgärd!
     
    Kristy gillar detta.
  11. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Japp telefonen verkar vara ett måndagsexemplar, lämna in på service eller ännu bättre, försök få den utbytt.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Nej tyvärr. Jag kan inte hålla dig.

    Du kräver att de som gillar Apple inte får uttala sig.
    Det enda du vill göra är alltså i full diktator-stil vräka ur dig en massa, men vägrar diskutera, på ett diskussionsforum ?

    Till sist vill jag beklaga att du har sån otur år efter år med allt du köper och blir så missnöjd. Måste verkligen vara trist


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
    Kristy, thexps, RuffyMan och 4 andra gillar detta.
  13. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Trist betala sjuka pengar och ha oturen med defekta enheter. För det måste vara det du haft otur med. Har inte upplevt några av de problem du upplever. Batteritiden är också mycket bra. Skulle tro motsvarande android 6-7 SOT
    Kameran är en smaksak.
    Haft min XS sen november och provade en kort period en XS Max.
     
  14. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Mest problem är det med själva IOS, hoppas Apple fixar micro stuttering som finns på alla enheter.
    6S är tycker jag den iphone som har varit det bästa iphone släppt. Efter det har jag bara haft problem med Apple produkter, varenda en. Men att flrvänta sig att Apple är problemfritt vorre bara dumt :D
     
    night77 gillar detta.
  15. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du måste vara en tung användare? Batteritiden på XS Max är i mina ögon magisk! Ligger aldrig under 50% på kvällen och jag tycker alltid att jag pillar på telefonen för mycket.
     
  16. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Skulle nog säga det, måste alltid kolla notiserna.
    Sen så måste jag säga att jag aldrig ladda mobilen över natten, utan laddar vid behov. Så har sällan 100% nu på min iPhone XS Max. Så blir en liten orättvis jämförelse. Idag däremot så laddade jag upp mobilen till 100% när jag kom fram till jobbet och har 97% kvar.
     
  17. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Tråkigt att du har/haft så mycket problem. Har haft min XS Max sen November och känner inte igen mig i något, jo en sak. Tapatalk kan nån gång ibland frysa. Verkar hända när det postas ett nytt inlägg i en tråd jag är inne i. I övrigt har jag aldrig sett ens ett micro lagg någonstans. Körde en P20 Pro ihop med Maxen tidigare och på den störde jag mig på micro lagg här o var men speciellt i Tapatalk. Har inte ens funderar på batteriet i Maxen, laddar aldrig över natt längre utan lite när jag har möjlighet. Klara mig med lätthet 2 dagar på en fulladdning på Maxen med allt på och ingen batterispar funktion aktiverad.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
     
  18. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Är det inte bättre för dig att bara byta/sälja och köpa en s10 eller någon annan lur? Det känns redan som att iPhone inte alls passar in på det du behöver liksom :P

    Att skriva ut det här kommer ju inte direkt göra din situation bättre.
     
    Kristy gillar detta.
  19. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Min första XS hade problem med övre högtalaren men min nya har det inte. Jag har heller aldrig upplevt total frysning av enhetensom du beskriver. Batteriet på min vanliga XS är mycket bra, åtminstone för mitt användande, och jag har sällan under 50% vid sängdags. Kameran tycker jag är bra. Ibland bättre och ibland sämre än tantens S10.
    Det enda jag känner igen mig med är väl egentligen iOS och dess långsamma animationer. Jag kommer ihåg när det för några år sedan fanns en bugg som gjorde att alla animationer kunds tas bort. Jäklar vad telefonen flög fram. iOS är för övrigt i ett stort behov av en förändring. Det är väldigt följsamt men ack så tråkigt.
     
  20. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Går fortfarande att stänga av animationer.

    [​IMG]
     
    Kristy gillar detta.