Varför bara 1.0.A.1.38

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Casper, 3 sept 2010.

  1. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Tack för all svar.

    1. Stämmer, det är ett konto jag villl regga till mobilen, har tyvärr fortf inte fått det att funka :(

    2. Har laddat ner prog från SEs hemsida och installerat det på datorn, samt uppdaterat telefonen. Allt verkade funka, MEN sen när jag ska starta telefonen går det inte.....NEJ!!! nu blinkar det bara grönt på den där lilla lampan en gång per ca 10 sek.....vad kan jag göra nu.....

    3. Tack, förstår det nu :)

    4. Innan jag uppdaterade mob fanns det "hårdisk" som visades på utforskaren, men att det inte gick att öppna, konstigt. Nu efter uppdateringen har jag inte pluggat in mob...Vad ska jag göra nu..börjar gråta snart!!!


    HJÄLP!!
     
  2. upalmer

    upalmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om telefonen inte verkar starta,
    prova först reset. Tror du ska hålla mittknapp+poweknapp inne i 5 sekunder. (Sök på google/manualen)
    Startar den ändå inte, kör "reparera" från Update service eller PC companion.
    (Har för mig att programmet uppmanar dig att starta mobilen på ett spceciellt sätt)
    Denna procedur laddar ned senaste programvara via bootloadern, och är rätt säker.
    Du tappar dock alla inställningar, me du får en telefon igen.
     
  3. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset. En sak som jag måste tillägga innan jag provar. När jag drar ut SIM kortet så startas mobilen, jätte konstigt. Då stoppar jag i SIM korteet igen, men då säger den att jag ska starta om mobilen. :( Någon som har varit med om liknande prob?

    Edit, öppnade Update service, men hittar inte "reparera" knappen, ska jag uppdatera den igen eller?
     
    Last edited: 4 sept 2010
  4. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    SE Update Service har jag alldrig använt, så den vet jag ej om den har någon reparera, men det kan säkert någon annan svara på. PC-Companion däremot har en reparera funktion.

    När du pluggade in telefonen i PCns USB, la märke märke till att det poppade upp en ruta i telefonens display ? Klickade du då på montera allternativet ?

    Om inte, så är det nog det som är problemet. Sen kan det kanske vara så att om SE Update Service är igång, så kanske Explorer inte kommer åt SD- kortet (kanske någon annan som kan bekräfta/dementera detta).
     
  5. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla svar. Har fått igång mobilen nu genom att "lura" den att jag ska uppdatera så sattes den igång tillsist.

    Har provat att gå in på swedriods hemsida via mobilen (Wifi) och det funkade som vanligt utan prob.

    Och nu tillbaka till den stora frågan, hur kan jag regga mitt mail konto till mobilen, har fortf inte fått det att funka :(

    PS. Nu står det 1.1.A.1.38 på min version, så uppdateringen verkade funka iaf :)
     
    Last edited: 6 sept 2010
  6. upalmer

    upalmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För att komma åt Market (och ladda ned program) så måste ju ha ett google-konto (gmail), som du sedan registrerar med telefonen.
    Har du inget gmail-konto, så skaffa det först via PC, gå in på google.se, klicka på "gmail" i toppraden, och följ instruktioner för att skaffa konto.
    När du har ett sånt (fungerande) via PC:n, så gör följande i X10m:
    Öppna inställningar, längst ned finns "grundinställningar", öppna den, välj "konfigurationsguide", välj "google-konto"
    Denna rad är grå i min telefon, men det beror nog på att jag redan registrerat den.
    Jag tror inte det går att registrera om till annat konto med mindre än att man totalåterställer.
    Har du dock inte registrerat än, så borde google-konto vara valbar.
     
  7. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaret.

    Jag har alltid haft ett gmail konto på PC. Men får ändå inte det att funka.
    Gick in på grundinställningar osv som du nämde ovan, men detta gör jag väl bara om jag vill synca mob till mitt mail, hur som helst måste jag väl regga mitt mail till mobilen först? Eller?
     
  8. tysk

    tysk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hos mig är google kontot inte under "Grundinställningar", "Basic settings" på engelska, men högst upp under "Sony Ericsson Application settings"->"Epost", och det är inte grå, man kan göra ändringar direkt. Min telefon år obrandad, inte op.låst, med telenor SIM.
     
  9. upalmer

    upalmer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    "Sony Ericsson Application settings"->"Epost"
    - Detta är inställningar för din (SE) mailklient. Har inte med google registreringen att göra.
    För att köra "market" måste man ha registrerat telefonen mot ett google konto.
     
  10. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis, så frågan är hur jag reggar :(
     
  11. tysk

    tysk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt mitt minne använder min "market" helt enkelt gmail kontot som jag hade ställt in först under "Epost". Det verkar inte gå att ställer in en "google konto" någon annanstans i telefonen.
     
  12. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag instämmer. och varje gång jag klickar på market så vill den att jag ska regga eller skapa ett konto, å då väljer jag att regga, men kommer inte längre än så :(
     
  13. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Kan du precisera lite mer exakt vad som händer ? Får du upp någon sida alls där du kan mata in dina uppgifter ? Om så är fallet, efter att du matat in dina värden och klickat på registrera (eller vad knappen nu än heter), vad händer sen ? Får du upp en blank sida eller något felmeddelande ?
     
  14. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då jag klickar t ex på market ikonen på mobilen så frågar den om jag vill skapa ett nytt konto (ifall jag inte har nåt konto) eller regga med mitt gmail konto, då väljer jag att regga med mitt gmail konto. Sedan skriver jag inte användar namn och lösenord, då börjar mobilen att "tänka" i ca 1 min sedan står det att det inte går nånting i still med "Det kan bero på ett tillfälligt fel eller så är ditt SIM-kort inte anpassat för datatjänster, ring kundtjänst om problemet kvarstår..”
     
  15. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sistnämnda, har du ett SIM eller abbonemang för datatjänster?
    (ursäkta om det framkommit tidigare)...
     
  16. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry, är inte så insatt gällande sånt, men jag har ett Comviq sim-kort, utan abbonemang. Mobilen är inte heller låst, dock inköpt i norge.
     
  17. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kolla med Comviq då om SIM:et funkar med 3G/datatrafik samt att ditt abbonemang gör det.

    Förresten, "utan abbonemang", vad innebär det?
     
  18. tysk

    tysk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enligt tidigare inlägg kör Casper via WiFi. Det har gått bra att uppdatera via WiFi, med datatrafik deaktiverad, i alla fall för mig. Laddaren borde nog vara inkopplad, och skärmen ska "slocknar aldrig" (så att WiFi inte stängs) annars kan telefonen i värsta fall dör under uppdateringen.
     
  19. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan kolla med comviq, men många andra säger att man inte behöver koppla upp sig via 3G nätet, utan Wifi ska räcka.

    då jag säger 2 utan abbonemang menar jag att jag har kontantkort :)
     
  20. Casper

    Casper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har redan uppdaterat mobilen, så det gick bra, tack. Problemet nu är bara att jag inte kan regga mitt gmail konto till mobilen.