Kan inte komma åt Galaxy Buds-erbjudandet

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av agita, 8 mar 2019.

  1. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Ringer telefonsupporten just nu. Måste iaf få veta om man är reggad...

    Edit 1:De öppnar telefonsupporten 10.00. Ringde 10.04, 40min senare, fortf i telefonkö. Vad i helvete?


    Edit 2: Ni som bara bifogat kvittot ni fick från tex butiken när ni hämtade ut telefonen, detta räcker inte. Ni måste bifoga orderbekräftelse som tex jag fick från Telenor när jag bokade telefonen 21 februari.

    Edit 3: Hoppas telefonisten fick min email rätt, Stockholmarna förstår inte alltid Skånska ;)
     
    Last edited: 16 mar 2019
    bernard gillar detta.
  2. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    :eek: Inne på dag 4 och börjar tröttna redan... Har redan ett par "Beoplay E8 2.0" så jag vet inte riktigt vad jag ska ha Buds till men gratis är ju gott!
     
    Coolmupp gillar detta.
  3. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Vad för kvitto bifogade du? Läs min post ovan.
     
  4. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Nu har jag reggat min lur .. fick följande mejl:

    "Hej!

    Tack för din registrering.

    Din registrering är nu under behandling och dina trådlösa hörlurar Galaxy Buds kommer att skickas per post till närmaste utlämningsställe. Din order levereras senast 30 april.

    Vid frågor om registrering eller leverans av dina Galaxy Buds, vänligen kontakta Samsung Support Kontakta Oss

    Vi be er att uppmärksamma postaviseringen* som kommer till er via mail eller mobil.

    Hälsningar
    Samsung
    "

    Betyder ovan att det är klart och godkänt? Eller hur ser man om registreringen är godkänd?
     
    bernard gillar detta.
  5. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    En PDF på orderbekräftelsen från Samsung. Det behöver inte vara något kvitto utan bara något som visar att du köpt telefonen, vad jag förstått.
     
    bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Räknar man samma antalet timmar ni fått lägga på detta kan man nästa fråga sig om inte Samsung borde slänga med två lurar. Det börjar bli löjligt med tanke på tiden som nu passerat utan att man lyckats åtgärda problemet.

    Det handlar inte om något avancerat, utan ett fåtal databasförfrågningar för varje användare. Det måste vara ett extremt märkligt upplägg om de fortfarande inte kan hantera förfrågningarna, och handlar det om buggar kan det inte möjligen vara så komplex kod att det skall ta mer än 24h att fixa.

    Det hela är rätt förbluffande.
     
    Last edited: 16 mar 2019
    frpl, night77 och tmyrg gillar detta.
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, registreringen i det fall att de tagit emot din registrering. Jag har dock sett ett annat mail också, där det står att den är godkänd/eligible, men det kanske är samma mail, fast på engelska, inte helt hundra
     
    bernard gillar detta.
  8. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Så du menar att man får som jag beskrev tidigare (i ett mejl) sen får man ett mejl till där de har "godkänt" att man får dessa buds?

    Jag har för mig tidigare (IconX eller 512GB minneskort) att man fick bara ett mejl om registreringen från Samsung sen kommer (efter några dagar) ett annat mejl om kolli nummer, etc från Veddesta ..
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det var detta jag pratade om, se följande inlägg i denna tråd Kan inte komma åt Galaxy Buds-erbjudandet men jag tror att det är samma mail som du fått, fast engelska versionen.
     
    night77 gillar detta.
  10. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Tack!

    Den på Engelska är inte samma jämfört med Svenska texten jag fick, så det lär bli ett mejl till där de godkänner/avslår att man får hörlurarna.

    Anledningen till min fråga för att jag köpte telefonen efter den 8:e Mars (utanför kampanjen). Så även med registrerings bekräftelsen inget är klart förrän de skickat sitt godkännande vilket i det fallet kan bli avslag på eftersom telefonen var köpt den 13:e Mars (enligt inköpskvittot) som jag bifogade i samband med registreringen.
     
    Last edited: 16 mar 2019
    bernard gillar detta.
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Screenshot_20190314-183106_Gmail.jpg


    VS


    "Hej!

    Tack för din registrering.

    Din registrering är nu under behandling och dina trådlösa hörlurar Galaxy Buds kommer att skickas per post till närmaste utlämningsställe. Din order levereras senast 30 april.

    Vid frågor om registrering eller leverans av dina Galaxy Buds, vänligen kontakta Samsung Support Kontakta Oss

    Vi be er att uppmärksamma postaviseringen* som kommer till er via mail eller mobil.

    Hälsningar
    Samsung
    "

    Två olika mejl .. frågan är varför var den "screenshot" på Engelska ...
     
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 368
    Mottagna gillanden:
    17 845
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kanske för att den personen har telefonens systemspråk på engelska :). Det är en tanke jag kommer på iallafall
     
    night77 gillar detta.
  13. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det kan ju vara. Vi får se vad som händer senare. Jag hoppas annars att går igenom och man får sina buds snart.
     
  14. blomman_90

    blomman_90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm
    Jag är ganska säker på att det första mailet, är ett automatgenererat-mail som går ut när registreringen är mottagen. Det andra mailet skickas ut när registreringen manuellt granskats och godkänts. Så du behöver nog invänta mail nummer 2 innan du vet säkert att det blivit godkänt.
     
    night77 gillar detta.
  15. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag har bara fått ett mail:

    "Dear customer,

    Your registration for S10 pre-order bundle promotion - SE is checked as eligible.

    Galaxy Buds will be sent out to you latest April 30th. You will receive your tracking number and warranty card (sent separately)."

    Jag tolkar det som att man är godkänd eftersom att det står att de ska skickas senast den 30/4.

    Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
     
  16. DaSwedishKing

    DaSwedishKing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Själv har man inte fått nåt mail och när jag försöker lägga in IMEI nummret igen står det "Maxgränsen för deltagande har uppnåts". De borde ju betyda att de gått igenom men vill ju ha ett mail som bekräftelse :/
     
  17. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jepp, det är vad jag också tror.
     
  18. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 168
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    När registrerade du dig? Vilken dag? Troligtvis fick man sånt mejl när man regisserade sig senast 8:e Mars.
     
  19. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Reggade mig i lördags, dvs den 9/3. Fick dock mailet i torsdags.

    Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
     
    night77 gillar detta.
  20. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    450

    MINA ENHETER

    Både ja och nej. Det behöver vara ett bevis på att du köpt innan 8/3.

    Så om här är någon som jag, som tagit bild på Telenor kvittot man fick när man gjorde Change delen i butik, så har man gjort fel. Därför jag inte fått något mail, men den skulle nekas när jag prata med dem i telefon.

    Så om man har gjort tex en Telenor Change, så måste man skicka Orderbekräftelsen från Telenor, som man fick direkt när man beställde telefonen(För mig var det dagen man kunde boka telefonen, dvs 21/2).

    Kan vara bra för andra att veta detta, om man nu inte fått något svar från Samsung. Men har man gjort rätt och skickat in rätt "kvitto" utan att få svar, så ska man nog maila/ringa Samsung.