[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Du vet att "3G = H" inte är en bugg va? I AOSP och cyanogen så är det mig veterligen inte olika ikoner för de olika 3G hastigheterna utan en indikator oavsett typ. :-) HTC har däremot ändrat detta i sina.
     
  2. outlaw_82

    outlaw_82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har inte orkat bläddra igenom alla inlägg i den här tråden, men för en månad sen flashade jag in elelinux 2.1 room, mycket nöjd med denna, nu till frågan.

    Är det värt att byta till denna 2.2? Med tanke på vad som redan funkar med 2.1an och vad som erbjuds i denna? Finns det några klara fördelar med att byta som jag endast märker av om jag fixar in denna 2.2????

    Kanske inte va en så enkel fråga, men bara nått kort konsist räcker för att få en liten bild av varför denna är "bättre"
     
  3. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Tack för det kosmiq :) hade missat det helt och hållet om du visste hur många tim jag lagt på att plocka ner allt i molekyler.Det skumma både i aosp och cyanogenmod finns h ikonerna med i framework,det är det som griller i huvudet på mig.
     
  4. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Ta en backup och testa, men ställ frågan till dig själv först om du klarar dig utan sence och de widgetar som följer med.Känns det inte bra kör backupen så är du tillbaks där du var innan. :P
     
  5. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Någon här som provat Flykernel BFS till denna rom? Funkar det bra? Hur funkar batteriet? Hur mycket använder du telefonen under dessa timmar? Hjälper inte mig ett dugg om du skriver "45% kvar efter 48h" då vi alla använder telefonen olika och olika mycket. Vad har du kört för program? Har du mycket widgets igång? Syncar du? Kör du med 3g igång hela tiden?

    Vad är BFS? Vad är skillnaden gentemot Flykernel 10a. Vad är största anledningen till att flasha in Flykernel BFS?

    Tacksam för svar! :)
     
  6. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag kör med det, jag känner inte någon direkt skillnad faktiskt.
     
  7. e2zippo

    e2zippo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Många positiva kommentarer här och på xda elelinux, grattis!

    Hur flyter menyerna på denna då jag stört mig på lite lagg i tidigare versioner (dock av Froydvillian)?

    Skrollandet i app-drawern med launcherpro tex, flyter det eller laggar det till?

    Har din ROM de dalvik-optimeringar som finns i Froyd förresten?

    Edit: en annan fråga, det som jag egentligen stör mig mest på med "vanilla android", finns det någon vettig ersättare till "sense-dialern", den är enligt mig överlägsen vanillas, har testat Dialer1 men tycker den laggar och hoppar lite som den vill, finns det några andra alternativ?
     
    Last edited: 4 sept 2010
  8. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Ingen fara. Lite mer info
    http://forum.cyanogenmod.com/topic/4747-does-anyone-still-connect-to-h/

    Om du googlar så kommer du hitta en del snack kring det hela. Vissa säger även att det ska vara fixat i cyanogenmod men jag vete tusan. Kanske till Nexus One.

    Ingen av de Vanilla-ROMar jag kört har fixat det till Hero vad jag kan minnas.
     
  9. p3pp3r

    p3pp3r Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan bekräfta att jag också haft stora problem med gpsn, körde hemifrån igår och skulle prova GPSn, verkade funka först men sen körde jag 3 mil på riksväg igår utan att den ens hittade gps. 1.6 uppfattade till senaste radion (.14) igår kväll men inte hunnit testas om det är nån skillnad än.
     
  10. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Fikk et problem etter oppdatering til 1.7
    Kommer meg ikke på Internett nettleseren som følger med. Det funker med Opera Mini. Har slått av valget med proxy. Noen som vet hva som kan være galt

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  11. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Står i changelog ,proxy är förbockat som default för wifi i 1.7 bocka av den och spara.
     
  12. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Efter diskutioner med erasmux,både han och jag är överens om att det finns i princip inte är märtbart skillnaderna på 10/10a och bfs'n,jag valde behålla flykernel-10.De 2 sista 10a 0ch bfs'n har han lagt ninpo's variabler för viloläge vilket ninpo hävdar påverker batteritiden sedan ang bfs där finns det delade åsikter,men gå gärna in på xda och läs i tråden,där har ninpo/hacre bla. gjort ett inlägg ang bfs hans synpunkt.
     
  13. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    har bocka av den. problemet er der alikevel
     
  14. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Hmm det var konstigt,och opera fungerade,gjorde du nyinstallation ? eller bara uppdaterade du ?.

    Ev kan du prova rensa cachen ur webbläsaren om du uppdatarade,något annat kan jag inte komma på ev. kanske något gick galet i installationen då bara flasha om.
     
  15. Eldis

    Eldis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag la in den sista kernel med BFS igår med följden att telefonen blev tokvarm och drog ur batteriet på 2 timmar... :P

    Nu har jag gått tillbaka till 10a utan bfs ochnu funkar den klockrent igen. Enda problemet är att GPS:en är samma problem med som fler verkar ha den liksom hackar sig fram 100 meter i taget.
     
  16. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    kjørde uppdatering
    har slettet cach, flashat om
    funkar fortfaranda inte,
    nettlesern funkar når jag kjør 3G uppkobling men ikke over wifi
    skal legge in dolphin og se om den virker.

    update: testet dolphin funker ei
     
    Last edited: 5 sept 2010
  17. rikobiff

    rikobiff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2009
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Är det någon mer än jag som använder Local? Isf, kan ni hjälpa mig att testa om ni kan lägga upp mer än 9 situationer. Har kollat med supporten och de säger att de har upplevt detta problem hos de som har custom rommar.

    Svar ifrån supporten:
    "
    Generally when we've seen this maximum situation issue occur it has been with users running custom ROMs. Unfortunately, it's very difficult for us to provide support for users with rooted phones, as it opens up a huge number of variables in terms of how Locale and the handset will interact. For Locale to run the most reliably and with the best results, I'd recommend running it without the ROM."
     
  18. ken0429ng

    ken0429ng Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du kinesisk HTC_IME?? (Handskrift)
     
  19. boxer72

    boxer72 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    ingen andre med Lignande wifi problem?
    Wifi fungerer i Tapatalk og i Facebook men inte i nettlesere
    også problem med market finner programmene men vil ikke starte nedlasting slår av wifi og tar det på mobilnettverket da starter nedlastningen umiddelbart.
    de program som henter Ads over nettet fungerer også
     
  20. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Prova att flasha gapps optionen om något där har hängt sig för dig.