Vimla - status

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av svenix, 8 apr 2018.

  1. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 165
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Det är precis vad jag tycker. Vill man straffa Vimla för det strulet dem har ställt till med för kunderna så får man byta abonnemang och välja annat som inte har med "Telenor" nätet att göra då man känner rädsla att samma kan hänga på de operatörerna som väljer Telenor som leverantör för deras tjänster.
     
  2. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Eftersom man får ha studentrabatt för evigt när man skaffar ett mobilabonnemang som student samt tipsrabatter så är jag rätt förlåtande själv sålänge jag inte drabbas nämnvärt. När 2.0 blir tvång får man väl utvärdera situationen igen men har svårt att se mig byta.
    När alla blir tvugna att byta lär det bli en shitstorm mot Vimla och jag tror alla värre problem kommer lösas relativt fort om det fortfarande finns större problem med tjänsten.
     
  3. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 344
    Mottagna gillanden:
    1 645
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag är kvar så länge jag inte tvingas till 2.0. Men gnälla, det tänker jag göra. Jag har något som fungerar idag och när jag tvingas till en sämre tjänst så klagar jag.
     
    Kingson gillar detta.
  4. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag är otroligt nöjd med Vimla. Har 1.0 Men tvingar dom mig över till 2.0 där saker inte fungerar leveransrapporter osv. Då är det bara att byta operatör..
     
  5. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Tja, vad ska man byta till? Fello verkar i alla fall vara nästan dubbelt så dyrt för mig (tipsrabatter ej inräknade).

    Fello: 345 kr / 30 GB = 11,50 kr / GB
    Vimla: 320 kr / 50 GB = 6,40 kr / GB
     
  6. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 844
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Kollat Comviq? Eller möjligtvis Hallon, om Tres täckning är bra där du rör dig
     
    solgule gillar detta.
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 165
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Är du student? Eller har barn? Då får du lägre månadsavgift hos Fello.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 844
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Fast angående barn, det står, vill beställa till ditt barn, alltså barnet får lägre månadsavgift, inte han
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 310
    Mottagna gillanden:
    8 165
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hen står för abonnemanget. Så egentligen ingen skillnad om föräldrarna använder abonnemanget eller deras barn.
     
  10. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Med detta erbjudande får du 100 GB för 299 eller 25 GB för 199. Student/55+ pris för alla och lägre pris i 4 månader. Ingen bindningstid så det är bara att byta igen om du inte blir nöjd. De har volte också.
    Kundkraft | hallon.se
     
  11. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    VoLTE var? Fungerar inte med Note 8 eller S7 Edge i alla fall.
     
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 844
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Båda de nu nämner ska fungera, dock S7 bara som är köpt hos Tre eller Hallon. Källa: VoLTE | Hallons forum
     
  13. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    OK det verkar funka på Note 8 men ingen VoLTE-ikon visas i status. Med S7 Edge och Telia visas en VoLTE-ikon.
     
  14. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 030
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Vimla har nu återinfört 50% rabatt under de tre första månaderna när man beställer abonnemang! :)
     
    induktion och bernard gillar detta.
  15. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    De känner väl trycket från Hallon. Då fattas bara bonusdatan...
     
    induktion, inact_0049 och bernard gillar detta.
  16. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Vimla har gått ut med att under påsken så får den som använder en speciell tipslänk 2 månadersrabatt på valfritt abonnemang hos Vimla plus då som vanlgt 10kr rabatt per månad.
     
  17. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 955
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad är skillnaden med detta mot det vanliga - tre månader med rabatt? Om tipslänken endast ger två, är det ju egentligen bättre att inte använda tipslänken..
     
  18. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Med tipslänken får den nya gratis två månader istället för halva priset i tre.
     
    svenix gillar detta.
  19. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 030
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    hajduk89, Fredz, akka och 1 annan gillar detta.
  20. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 030
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Man slutar aldrig att förvåna sig över den bakvända logik som tycks styra allt på Vimla. Många gånger verkar det som att Vimla inte tänker överhuvudtaget innan de gör saker.

    I början på juli annonserar Vimla begränsade öppettider för chatten under perioden 10/7 - 29/7:
    Temporära öppettider i chatten under sommaren
    Man meddelar också att man kommer att återgå till normala öppettider i augusti.

    OK. Saken är den att juli innehåller 31 dagar och vad som gäller för 30 och 31 juli framgår alltså inte av meddelandet. Vissa förväntade sig att chatten skulle öppna med normala öppettider den 30 juli men så blev det (naturligtvis) inte. Inga kommentarer från Vimla om vad som skulle gälla för dessa två dagar.

    Så idag är det augusti och kunderna ser fram emot att chatten ska öppna med normala tider igen. Men inte då! Förmiddagen går utan att chatten öppnar och så småningom nämns i en bisats i forumet att chatten kommer att fortsatt hålla stängt på förmiddagarna "tills vidare". Detta nämns naturligtvis inte i anslutning till det första meddelandet utan som sagt i en bisats i ett meddelande som handlar om augusti månads betalningar.

    Anledningen till att chatten fortfarande bara ska vara öppen fyra timmar per vardag sägs som vanligt vara högt tryck i supporten. Att det har varit högt tryck i supporten och att det för kunderna varit nästan omöjligt att komma fram till Vimlas support har vi sett av många rapporter i Vimlas forum och jag har fått flera PM till min signatur på Vimlas forum från folk som är i desperat behov av att komma fram till Vimla-supporten och inte vet vad de ska ta sig till.

    Vimlas lösning på problemet att kunderna inte kan komma fram till supporten trots timslånga väntetider i chatten blir alltså att fortsatt hålla halverade öppettider på chatten! Ursäkta mig men det lär ju inte hjälpa alla kunder som desperat behöver komma i kontakt med Vimla-supporten! Det mest absurda i sammanhanget är att Vimla säger sig göra det för att kunna ge kunderna "en så bra service som möjligt"...

    Vimlas definition av bra service är mycket märklig och tycks bara gälla för det lyckliga fåtal kunder som till slut lyckas besegra timslånga väntetider och ideliga bortkopplingar i kön till chatten. Alla andra med pressande ärenden som aldrig lyckas komma fram skiter tydligen Vimla högaktningsfullt i!

    Vimla är det enda företag jag vet som när trycket från kunderna är stort tycker det är en bra idé att minska produktionen!?! Andra företag som agerar lite intelligent försöker öka produktionen för att försöka möta kundernas behov men inte Vimla. Jaså, det är många som inte kommer fram till chatten, då minskar vi öppettiderna, är istället Vimlas logik.

    Det är dags för Vimla att inse att en vecka innehåller 168 timmar och att det duger inte att hålla supporten öppen i endast 40 av dem! Än mindre att hålla supporten öppen endast 20 timmar per vecka när behovet är skriande! Det är katastrof!
     
    Axan, Najtprowler, induktion och 2 andra gillar detta.