Google home och logitech hub

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av andreas_pson, 22 mar 2019.

  1. andreas_pson

    andreas_pson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2013
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hallå

    Antar att Google home på svenska inte komma lira med Logitech harmony companion. Harmony and Google Home

    Regional availability
    The Harmony Action on the Google Assistant is currently only available for the English language in Australia, Canada, the United Kingdom, and the United States.

    Någon som testat? Sålänge Google home tar emot kommandot så ska det ju kunna gå att utföra oavsett språk. Kanske funkar med IFTTT - vilket jag iofs inte fått att funka på svenska heller...


    Några idéer här?
     
    bernard gillar detta.
  2. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Har fungerat på svenska för mig, finns endel där det fortfarande fungerar så det är ingen omöjlighet.

    Har dock inte använt det på länge då det slutade funka, har inte satt mig in i varför än dock. Lika lätt att använda fjärren för min egen del
     
    bernard gillar detta.
  3. andreas_pson

    andreas_pson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2013
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för svaret. Men då tolkar jag det som att svenska kommandon via GH och Harmony inte är några konstigheter trots att Google assistant inte har stöd i sverige.
     
  4. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Nä, det som har varit är att det varit svajigt. Ibland fungerar svenska kommandon som att byta kanal osv men nästa dag fungerar inget. Jag la ner det tillsvidare iaf, får testa mer sen när jag ids

    Men jag vet folk det fungerar bra för även nu, finns lite inlägg i Google Home Sverige-gruppen på Facebook om man har det.
     
    andreas_pson gillar detta.
  5. andreas_pson

    andreas_pson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2013
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Köpte en Logitech harmony hub för 799 på ica. En del konfande särskilt när man har en gammal tv, men röststyrningen funkar såhär långt med IFTTT. Kul.
     
    aeqvist gillar detta.