Problem med SMS konversationer efter senaste updateringen

Diskussion i 'Legend' startad av kungknas, 5 sept 2010.

  1. kungknas

    kungknas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjoho,

    Vart igår promtad om att det fans en ny software uppdatering, 2.06.708.2, så jag drog hem den och installerade....

    ...å nu har något väldigt irriterande inträffat. Varje gång jag ska läsa ett nytt sms och öppnar en sms konversation så visar den de första smsen i konversationen.....inte den sista, så det innebär att jag måste scrolla ner till slutet av konversationen för att läsa smset jag nyss fick....vilket i vissa fall är några hundra sms...väldigt tråkigt....

    ...är detta någon inställning som bara blivit nollad eller något liknande!?
     
  2. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Finns flera trådar om det redan..

    En lösning är att använda Handscent istället.
     
  3. kungknas

    kungknas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har sökt men inga hitta!

    ...å köpte en HTC för att jag inte gillar iPhone! ;)
     
  4. kungknas

    kungknas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...dvs inte hittat nån "lösning på buggen" endast uppmaningar om att ladda ner Handcent!
     
  5. Rydberg

    Rydberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick samma problem som du,och har inte hittat på lösning på det problemet.Jag gör som många andra,kör med Handcent ist.
    Det är nog allt du kan göra tills htc skickar ut en uppdatering där det är fixat...
     
  6. kungknas

    kungknas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ...mmm, har dragit hem Handcent nu, men blir så mycket pill med fonter och skit för att få det att se städat och snyggt ut!
     
  7. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC's SMS bugg och deras sätt att hålla tyst om detta och inte fixa problemet börjar reta mig till det yttersta. Dom bevisar en gång för alla att dom inte är kapabla av att ligga på samma nivå som tex Apple. Och nej, jag vill inte använda Handcent, ChompSMS eller annat skitfult SMS program.

    Det enda jag begär är att en sån grundläggande funktion som SMS ska fungera normalt i min telefon (Så som den gjorde innan dom släppte sin virtuos uppdatering i Juli).
     
  8. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var i kontakt med HTC supporten igår ang detta och uttryckte mitt totala missnöje i över hur HTC hanterar detta.

    Kort och gott fick jag till svar att dom jobbar på att lösa problemet och att dom rekommenderar mig att köra Handcent tills vidare.

    Just snyggt att dom rekommenderar att man ska köra tredjepartsprodukt. Och att dom jobbar på att lösa problemet låter ju som en överdrift. Vad har dom gjort dom 2 senaste månaderna då?!?
     
  9. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tror de bakar in lösningen i sms-programmet samt alla andra buggar med en android 2.2 (froyo) uppdatering. Istället för att släppa skilda uppdateringar så släpper de EN stor. Mindre arbete och mindre tid.

    Dock konstigt att de inte går ut och säger att 2.2 froyo kommer till legend snart. Då skulle antagligen fler köpa den. De har ju två val. Antingen-

    - Gå ut och säga "Köpt htc legend. Vi jobbar på android 2.2 till den" Och därmed tjänar de mer pengar. Budskap - android 2.2 kommer till legend.

    -Alternativt göra som de gör nu. "Android 2.2 kanske kommer till legend, vi har ingen jävla aning, sluta fråga". De får mindre kunder då = mindre pengar. Budskap - Vi skiter fullständigt i en av våra bästa telefoner och kommer inte släppa några uppdateringar till den, precis som htc hero.

    Om de nu jobbade på android 2.2 till legend så hade de sagt det, annars är de efterblivna. Och hade de jobbat på att lösa legends buggar så hade de gjort klart det för länge sedan. Det tar inte flera månader för en professionell programmerare att vända håll på inkorgen i en telefon...

    Förstår mig inte på htc. De har i 4 år försökt jämföra sig med apple och deras iphone. Det är först nu som de kommit på att man inte kan fuska med hårdvaran (resistiva skärmar och slö hårdvara), och därmed börjat använda liknande hårdvara som iphone. Dock fortfarande sämre touch och sämre grafik. Men något som de har missat är att de tappar kunder ifall de helt skiter i att ge uppdateringar till de som redan betalt
     
  10. dlimi

    dlimi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men när dom tabbade sig i Juli med sin buggiga uppdateringen så borde dom väl tänkt att FROYO kommer inte vara klart på ett bra tag. Kanske vi skulle skicka på en liten patch som fixar buggarna redan nu?!? Det hade varit en liten insats som genererat mindre missnöjda kunder.

    Och varför kan dom bara inte säga Ja, vi släpper 2.2 till Legend eller Nej, den kommer aldrig. Är dom helt osäkra på sin egna förmåga och vet inte om dom kommer att lyckas porta över den överhuvudtaget?!?

    Som sagt, deras sätt att hantera sånt här får mig att sälja telefonjäveln och aldrig köpa en HTC igen.
     
  11. Plasticangel

    Plasticangel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med föregående talare. Kommer tänka mig väldigt noga för innan jag väljer HTC igen....