Problem: Misslyckas med att installera DaVinci Resolve 15

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Droid55, 25 nov 2018.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Jag installerar sällan program men varje gång jag gör det (eller avinstallerar) så dyker det upp problem. Börjar bli tröttsamt. Vet inte vad jag gör för fel eller om jag bara är inkompatibel med Windows...

    I första försöket var Visual C förkryssat ihop med DaVinci Control Panels och DaVinci Resolce 15.x. Jag misstänkte redan då att jag skulle ha kryssat av Visual C men gjorde det inte av någon anledning. DaVinci Control Panels installerades framgångsrikt men inte DaVinci Resolve 15.x.

    Felmeddelande 1704
    error1704.PNG

    Jag försökte avinstallera Visual C (hade av okänd anledning både 2008, 2013, 2010 ochb 2017 i x64 och x86). Dessa gick inte att avinstallera i kontrollpanelen så jag laddade ner följande program för att göra det https://support.microsoft.com/en-us...lock-programs-from-being-installed-or-removed

    Med hjälp av programmet fick jag felsökt och avinstallerat totalt 8 versioner av Visual C. Avinstallerade även DaVinci Control Panels för att börja om från början.

    Försöker installera DaVinci Resolve på nytt men får nya fel, och nu installeras inte Control Panels alls...
    davinci1.PNG
    Tryckt "Ja" här och fortsatte installationen av DaVinci Resolve 15.x.
    davinci2.PNG
    davinci3.PNG
    Efter att ha tryckt "Ok" så avslutas installationen, för det finns ju inga fler komponenter.

    Oklart vilken annan installation som menas. Inga andra installationer görs, jag har provat att starta om datorn och sökt efter DaVinci på datorn för att se om det ligger något kvar (det gör det inte).

    Tips och råd på vad jag kan göra härnäst?
     
  2. Droid55

    Droid55 Guest

    Av någon anledning så listas fortfarande Visual C när jag ska installera DaVinci Resolve (DaVinci Resolve Installer). Den är visserligen inte förkryssad denna gång men vad är det där? Det står att det är installerat men det finns ju inte på min dator...

    visualc.PNG
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Måste uppdatera här lite. Jag vet inte om detta är svaret på min fråga men jag funderar.

    Skulle försöka att installera DaVinci Resolve 15 igen, men den här gången började jag med att kolla systemkrav. Där framgick det att det skulle vara åtminstone Quad core processor. Detta kan ju vara orsaken till att det inte gick att installera på pappas laptop, som alltså är en tvåkärnig processor (i3) + 4 GB RAM.

    Min tanke var aldrig att redigera något seriöst eller tungt, bara att utforska programmet. Det får helt enkelt vänta tills jag får min egen dator.