Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. Rausner

    Rausner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Tilläggas bör att killen väger 65kg med packning så vi kan nog dra av en mil iaf om man är normalviktig Eruopé.
     
    bernard gillar detta.
  2. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Går det stänga av pipen vid aktiverad farthållare? Och går det justera utgångsläget för gasreglaget? provade släppa på skruven på gasreglaget, men den verkar vara fäst i "spåret" på styret.
     
  3. Jackiie

    Jackiie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Går det att boota m365 downg på Windows/Mac/Linux och flasha om scootern från datorn? Äger ingen android-enhet tyvärr. :(
     
  4. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hur stor roll spelar vikten egentligen avseende accelerationen, räckvidden och hur väl den klarar uppförsbackar?
     
  5. markuslarsson

    markuslarsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har kollat runt och inte hittat nåt annat sätt än Android. Med tanke på hur lätt det är kan du göra det med någon annans. Jag lånade en polares Android och flashade om till 1.38 CW. Testade inställningarna ett tag och sen gjorde om det med lite ändrade inställningar.
     
  6. markuslarsson

    markuslarsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Där finns rätt bra guider på youtube om du söker där. Men vilken version du har kan du se i den officiella appen. Uppdatera inte till den senaste (1.5.x), den går inte att flasha om än så länge.
     
  7. markuslarsson

    markuslarsson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har inte jämfört olika vikter men av vad jag har läst på nätet så kommer du som normalviktig svensk(80-90-isch) ha en lägre räckvidd än det som anges. Jag skulle säga mellan 15-25km beroende på vikt, temperatur och hur mycket du belastat motorn(hastighet, acceleration, backar etc).

    När det gäller uppförsbackar tycker jag den är klen, en liten backe halverar lätt hastigheten. En brant backe så får man sparka sig upp.
    Om du har lite motvind och kör på en cykelväg med lite lutning märker du en tydlig skillnad i hastighet och acceleration.

    Hade man fått köra på cykelvägar med en högre motoreffekt så hade jag lagt mer pengar. Inte för topphastigheten men för just backar.
     
  8. johsam

    johsam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER


    Att kunna stänga alt dämpa pipen som kommer när farthållaren "går in" skulle vara välkommet även för min del.
    Som det är nu så har de pipen misstolkats av medtraffikanter som att jag signalerar att dessa ska flytta på sig vilken kan bli lite pinsamt.
     
  9. japs

    japs Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2018
    Inlägg:
    400
    Mottagna gillanden:
    258

    MINA ENHETER

    Om det inte går att fixa med moddad firmware, så är det väl bara att lokalisera summern och löda loss ena benet?
     
  10. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Det är något med asiater och ljud... min Nissan piper och donar precis hela tiden, allt från dörröppning, laddluckeöppning, baklucka ja... lite varstans.
    Hoppas på att kunna döda ljudet framöver i FW eller dyl. Att behöva löda i enheten känns sådär.
     
  11. Jackiie

    Jackiie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Igår körde jag 13 kilometer i typ 3 grader. Hade 50% batteri kvar när jag kom hem, total vikt jag+packning 75 kilo. Det här kommer bli toppen!

    Idag lånade jag en surfplatta och flashade om enheten.
    Hur fungerar farthållaren, går den i automatiskt efter x antal sekunder?
     
  12. Delarium

    Delarium Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2010
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Aktiveras i appen, standard är 5 sek.
     
  13. Jackiie

    Jackiie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken app rekommenderas till iPhone och 1.3.8?
     
  14. Clandestine

    Clandestine Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2018
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Köpte min i september, pendlade till jobbet då, ca 8km enkel väg. Sedan kommer vintern och scootern fick gå i dvala. Tog ut den på säsongspremiär för några veckor sedan när vädret tillät, och har kört lite då och då. En sak som slog mig igår när jag åkte hem i solskenet var att det SLUTAR ALDRIG vara superhärligt att susa fram på den här maskinen. Ser så otroligt mycket fram emot vår/sommar när man kan glida genom stan i t-shirt och bara njuta. Ett av de bästa köp jag har gjort i mitt liv!
     
    sydeu gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är en rätt fin frihetskänsla att glida fram närmast ljudlöst och samtidigt inte vara så begränsad sett till var man kan åka någonstans utan att behöva svettas en droppe, eller behöva ta så stort utrymme i anspråk.
     
  16. Clandestine

    Clandestine Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2018
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone XS Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Japp! Och med flashad mjukvara så är det ju bra drag i den. Toppnoterat 32km/h, men det är precis i början när batteriet är fulladdat. Snittar annars på 28km/h vilket är fullt tillräckligt. Med mina 70 kg blir det dessutom en rätt märkbar acceleration när man startar. Den tröttnar jag aldrig på. :)
     
  17. Retsam1

    Retsam1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    7
    Frågan är om man kommer kunna flasha upp PRO till 45 km/h

    Hatar alla gubbar som skall anmärka på att den inte är laglig. Kommer bli kul att köra förbi dem i 45.
     
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det kommer vara omöjligt att nå den hastigheten med den hjuldiametern och motorn. Att bara väga upp för vindmotståndet kräver en långt kraftfullare motor, speciellt som man inte är så särskilt aerodynamisk när man glider fram ståendes.

    Att plöja fram i sådana hastigheter kommer dock snabbt framkalla förbud av olika slag i takt som folk skadar både sig själva och andra, vilket är lite trist för oss som glatt puttrar på i 25-30 km/h, då samtliga kommer begränsas till 20 km/h genom att hastigheten kommer kontrolleras regelbundet (vilket ju som bekant inte direkt sker idag, då det antagligen inte upplevs som ett tillräckligt stort problem för att man skall ägna tid åt det för tillfället).

    Just nu lutar det åt att lite högre hastigheter kan komma att bli tillåtna (25km/h), men det kommer givetvis läggas i papperskorgen om olyckorna blir fel, eller om det dyker upp många som trimmar upp dem i mycket höga hastigheter. Att ramla av en sparkis i 45km/h är nog inget man gärna vill uppleva för den delen.
     
    Last edited: 26 mar 2019
    Delarium, keyser och Rausner gillar detta.
  19. Retsam1

    Retsam1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    7
    Det finns inte en polis som skulle orka stoppa mig på 45 km/h med spark.

    Dessutom med hjälm blir fallet roligt.
     
  20. Rausner

    Rausner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Ytterst mogen inställning må jag säga.. Folk som dig är anledningen till att lagar och regler blir mer och mer strikta. Så länge man sköter saker snyggt och prydligt så finns det ingen anledning att regelverk ändras åt det "sämre".
     
    Clandestine och Delarium gillar detta.