Kan inte komma åt Galaxy Buds-erbjudandet

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av agita, 8 mar 2019.

  1. karhart

    karhart Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Visst är det en gång per enhet? Jag har köpt både en plus och en vanlig.
     
  2. Polomeros

    Polomeros Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    9
    Absolut, det är en gång per enhet. Är du säker på att du inte lyckats registrera enheten tidigare? I vissa fall har nämligen registreringsbreven inte skickats ut p.g.a. överbelastning men man är registrerad ändå. Är man osäker är det så klart säkrast att kontakta deras support, litar inte särskilt mycket på Samsungs kampanjerbjudande med tanke på alla problem som uppstått.
     
    karhart och Oshotta2 gillar detta.
  3. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    239
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    Fick precis andra mailet på engelska om att min registrering är godkänd. Gjorde registreringen den 18:e mars. :)
     
    Oshotta2 gillar detta.
  4. karhart

    karhart Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Satt i telefonkö i 98 minuter igår (!) utan framgång. Har mailat supporten nu, nån jävla måtta får det vara, jag har annat att göra än att höra på deras vidriga musik... :)
     
    Oshotta2 gillar detta.
  5. Polomeros

    Polomeros Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    9
    För många användare kan man enbart konkludera att antalet timmar spenderade på att nå deras support överstiger värdet på deras kampanj... jag kan bara hoppas ni blir kompenserade på något sätt, men det lär väl inte hända.
     
    Oshotta2 gillar detta.
  6. Aeson

    Aeson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Fick andra mailet på engelska idag. Registrerade för erbjudandet den 12:e mars.
     
    Oshotta2 och Polomeros gillar detta.
  7. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Inte för att vara sån men dessa användare har haft alldeles för mycket panik. Vi som satt lugnt i båten och bara testade registrera någon gång om dagen och fick igenom det har inte lagt ner någon nämnvärd tid. Vill man självmant sitta och ringa för att få samma information som stått på forumet sen den 12e eller något sånt så är det väl ens eget val men har svårt att se varför samsung ska kompensera någon för det.
     
    Oshotta2 gillar detta.
  8. blomman_90

    blomman_90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm
    Jag håller med Blomkungen här. Visst, Samsung har skött detta urdåligt när de inte har kapacitet på servrarna för att hantera alla användare, eller snabbt kan gå ut med information om att man upptäckt ett fel som man försöker åtgärda. Men Samsung torde ha sålt flera tiotals tusen enheter här i norden (bara på förbokningar). När det sedan blir massiva problem att registrera sin kampanj, få bekräftelsemail, etc. så räcker det med att några procent av de drabbade väljer att kontakta Samsung, så ger dig sig ganska snabbt att man inte har kapacitet att hantera tusentals mail/telefonsamtal per dag.

    Som sagt, i grund och botten är det Samsungs egna fel, men det blir ju knappast bättre av att användare ringer in och ställer samma frågor varje dag.
     
    Last edited: 26 mar 2019
    Oshotta2 gillar detta.
  9. Weewee

    Weewee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    38
    Uppenbarligen har det varit bra för mig att kontakta supporten flera gånger i veckan då det fortfarande inte fungerar efter 19 dagar via deras members app. Det är sista veckan man kan regga sig och de fick lösa det manuellt för mig.
     
  10. Polomeros

    Polomeros Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    9
    Du har inte fel, men jag bestämde mig idag för att kontakta supporten då jag på över 14 dagar inte fått något brev med information om att jag blivit nekad eller godkänd. Lite för ivrigt av mig, absolut men jag är en otålig person.

    Väntade på att chatten skulle lysa min tur i minst en timme, väl inne får jag information om att jag blivit nekad. Supporten berättade att jag behöver kontakta Tele2 för ytterligare dokumentation. Rimligt, tänkte jag, för mitt leveranskvitto visar faktiskt att jag beställde luren 2019-03-11 vilket faller utanför ramen för erbjudandet. Självklart hade jag bifogat förköpsdokumentationen men den skickar Tele2 ut utan några som helst datum.

    Sagt och gjort traverserar jag över till Tele2-chatten som jag vet är snabb på att svara. Där får jag information att han "Kommer att fritext skriva ett intyg och skicka det till din mejladress med korrekt information.". Låter nästan för bra för att vara sant, ett "fritext-intyg" påminner om skoltiden då man väldigt professionellt förfalskade intyg från sina föräldrar om att man minsann inte har möjlighet att infinna sig på orienteringen 5 mil bort på torsdag. Fungerade 0% av gångerna då, men jag är en optimist så jag provar allt åtminstone en gång. Snabbt ändrar han sig dock och säger att han helt plötsligt konverserat med alla på deras support, och det enda sättet för mig att lösa mina problem är om jag ringer Samsung-supporten. Jaharru, helt utan fritext-intyg och kalla fötter satte jag mig i telefonkön i c:a 80 minuter innan tjejen på Samsung-supporten sa att jag hade gjort allt rätt, och att personen som nekat mig troligtvis haft för bråttom.

    Tid spenderat
    60m vänta på chatt med Samsung, 20m i chatt
    1m vänta på tele2-chatt, 29m i chatt
    80m vänta på telefonsupport, 10m i telefonsupport

    Slutsats
    200 minuter i support för något som inte var mitt fel och där jag gjort allt rätt. Om jag lärt mig något genom mina år så finns det alltid någon (Weewee troligtvis) som har det värre. Jag tycker det är bra när folk ligger på supporten, även om det blir längre köer. Det visar ett missnöje som förhoppningsvis resulterar i att Samsung (i det här fallet) skärper sig till nästa gång.
     
    Oshotta2 gillar detta.
  11. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Självklart är det rätt att kontakta en gång och kolla men som vissa som ringt flera gånger per dag varje dag är bara överdrivet.

    Jag kontaktade supporten en gång på måndagen den 11e och fick svaret att dom noterat mitt IMEI och att jag varit i kontakt och om det inte fungerade i appen skulle det ändå inte vara någon fara. Tvekar på att jag fick något annat magiskt svar än de flesta här.

    Aja det verkar ju ha löst sig för de flesta här och hur man gått tillväga får man väl stå för själv. Inte relevant att diskutera.
     
    Oshotta2, Norsehawk och katho gillar detta.
  12. heglen

    heglen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Yay! Elegible! Registrerade samma dag jag fick telefonen, den 19:e.
     
    Isengrim gillar detta.
  13. Isengrim

    Isengrim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag fick också mail att min registrering är giltig idag! Mail på engelska från Samsung:

    "Your registration for S10 pre-order bundle promotion - SE is checked as eligible."
     
    bernard och Oshotta2 gillar detta.
  14. Luke - Lulle

    Luke - Lulle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    8
    Mina buds har nu skickats. Kan tillägga att jag hade problem med IMEI i början
     
    bernard, frpl och Oshotta2 gillar detta.
  15. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Då håller jag tummarna om att mina skickas snarast också.
    Fick du ett mail eller bara en notis i postnordappen?
     
    bernard gillar detta.
  16. Kurt45

    Kurt45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Fick mail idag att dom har skickat budsen.
     
    frpl gillar detta.
  17. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    What? Skämt? :P Printscreen på mailet tack! :D
     
  18. Kurt45

    Kurt45 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Namnlös.png
     
    FATALUS, Oshotta2 och Nikolodien gillar detta.
  19. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    frpl och Oshotta2 gillar detta.
  20. Madmaxzz

    Madmaxzz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fick också mail idag att budsen skickats.