Huawei p30 pro - Första intryck och Omdömen

Diskussion i 'P30-serien' startad av R3b0rn, 28 mar 2019.

  1. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Fick precis min och leker lite med den. Dela gärna med er av era intryck och omdömen här.
     
    flipp, bernard och 2crueal4u gillar detta.
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Efter att nu har ställt in den som min primära telefon så kommer jag köra en direkt jämförelse med s10+ och min personliga erfarenhet så här långt med Huawei P30 Pro.

    Absolut den snyggaste mobilen i marknaden just nu (Vita Gradient Modellen). Känns lättare och bättre i handen än s10+. Metall ramen runt mobilen är nästan hälften så tunn än s10+.

    Skärmen.
    Det är underligt hur liten skillnaden är i skärpa. Tycker inte den är enorm, ser faktiskt inte något enormt annorlunda. Däremot så har Huawei en absolut mycket bättre vitbalans. Samsung har alltid haft problem med det där iPhone xs max är i en egen liga. Just skärm är väldigt personligt hur man upplever den.

    Mjukvara.
    Mmmjaaaaa... Emui asså ... Bra flyt överallt och känner inte av något lagg bland menyer. Men jag har en sorts hat kärlek till det. Fina flashiga färger.

    Ljud.
    Högtalaren är ruskigt hög. Låter rätt bra. Inte lika bra som s10+ här eftersom Samsung kör med stereo och Dolby. Hörlurar så kan jag inte testa då det är helt beroende på vad för dongel man kör på den. Bluetooth med Galaxy Buds funkar fint. Med Sony m3 lurarna bättre pga LDAC. Hugget som stucket när man kör ljud över BT.

    Kameran.
    Vilken otroligt fantastiskt kul kamera! Så här borde Samsung ha tänkt för Huawei totalt krossar allt motstånd därute med kameran. Samsung har tappat i den marknaden för bilderna man får till med Huawei är verkligen verkligen bra! Naturliga dock något överdrivna ibland men inte lika som Samsung. Extremt nöjd!

    Batteri.
    Inte hunnit testa det så mycket så tänker jag lägger till hur det känns imorgon på samma inlägg.

    Slutsats.
    Denna är svår för båda är fantastiska telefoner men det som fick bägaren att rinna över för min del är den usla usla fingeravtrycksläsaren som s10+ fick för sig att skicka med och den värdelösa ansiktsupplåsningen.
    Jag tog en bild på mig och satte upp på en iPad och använde den för att låsa upp s10+, det funkade perfekt ... Tyvärr.
    Gjorde samma med P30 pro och den öppnade inte med en bild på iPad eller en utskriven bild.
    Och fingeravtrycksläsaren på p30 pro är ljusår bättre! Det är löjligt att ens jämföra tryffel med flugsvamp. Inget skapade mig mer frustration än när jag skulle öppna min s10+...
     
    Jocke_E, P.F, mr_tompe och 9 andra gillar detta.
  3. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Förvånad över att Samsung ej la ner mer energi på att uppgradera kameran i s10. Det är knappt så den vinner över p20 PRO. det låter som att p30 pro är mer prisvärd trots en sämre display
     
    bernard och R3b0rn gillar detta.
  4. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    552

    MINA ENHETER

    Håller med dig på alla punkter, hade en s10a i 2 dagar innan jag blev galen på den då fingeravtrycksläsaren var under all kritik. Tycker denna funkar klockrent!
     
    R3b0rn gillar detta.
  5. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 237
    Mottagna gillanden:
    1 206

    MINA ENHETER

    Måste ni vara så positiva. Mitt ha begär blir ju inte mindre precis.
     
    Juturna, P.F, mr_tompe och 8 andra gillar detta.
  6. KentJ

    KentJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2017
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P30
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Huawei M5 10.8
    Platta 2:
    Sony Xperia Z4
    Jag kan ju bara jämföra med min P10 och min S8 (arbetstelefon) och den vanliga P30'n.

    Den är rapp! Inte bara i navigeringen, den skjuter bilder så en darrhänt varelse som jag kan ta rätt schyssta bilder med 5x zoom.
     
    R3b0rn gillar detta.
  7. henk95aero

    henk95aero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2016
    Inlägg:
    537
    Mottagna gillanden:
    191
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 12
    Platta:
    Samsung Tab S7+ 5G
    Har en Samsung s9+, skall byta till en Samsung s10+ eller Huawei P30 pro.
    Kravet jag har är att batteriet skall vara helt outstanding o hålla mer en en dag vid normal användande.
    På S9+ är batteriet inte speciellt bra va.

    Rekommenderar ni P30 pro framför S10+?
     
  8. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Gjorde byttet från s9+till P30pro. Fick hem den idag en första respons
    Bättre kamera och zomma kan man göra på en annan nivå.
    Display :föredrar färgerna på huawei de känns inte lika skrikiga dvs mer neutralt .vilket är en smaksak . Upplösning är lite lägre ,men det är inte hela världen Samsung har dock bättre grafik i de spel jag har.
    Valde P30pro över s10 pga billigare pris bättre batteritid. Det ska vara bättre enligt typ alla tester men får återkomma med personlig åsikt sen .
    S9+ har bättre ljud, men man kan få relativt högt ljud på p30 pro men bara en högtalare P30 pro är nästan identiskt i storlek med s9+. Men p30 pro är mycket skönare i handen. Jag har även bättre täckning här i skogen :)
    Det är bara att fråga på om du har fler frågor.
     
    henk95aero gillar detta.
  9. henk95aero

    henk95aero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2016
    Inlägg:
    537
    Mottagna gillanden:
    191
    Telefon:
    Oneplus 12

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 12
    Platta:
    Samsung Tab S7+ 5G
    Hur upplever ni batteri tiden på p30 pro?

    Har Huawei p30 en egen inbyggd sms app som tex Samsung har?
    Läst att det finns message sms app annars inbyggd
     
  10. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Eller hur... Har intalat mig att nu fan ska jag behålla min S10+ men blir mer och mer sugen på en P30 Pro....
     
    Juturna och mr_tompe gillar detta.
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Äckligt äckligt bra batteritid![​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    2crueal4u och mr_tompe gillar detta.
  12. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    Önskar kunna få svar på om någon testat någon edge app som Samsung har i sina telefoner. Kanske redan installerat och testat? Skulle sakna det för mycket eftersom jag har det i min S8+ idag
     
  13. Doffe

    Doffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11
    Platta:
    iPad Pro 11"
    Hur upplever ni högtalaren? Känns det som en "nedgradering" ni som kommer från stereohögtalare.
     
  14. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Inte för att jag äger en P30 (pro) så är det tyvärr alltid en nedgradering att inte ha stereo i telefonen. Men man får ta till andra knep, använda en liten bt-högtalare t.ex när man är hemma och då vänjer man sig i regel rätt snabbt men kan bli påmind i vissa situationer där man känner att det hade behövt. Vad har du för telefon idag du tänkt gå ifrån isf?
     
  15. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    552

    MINA ENHETER

    Måste säga att det såklart är nedgradering utan stereo men högtalaren är faktiskt bra, mycket bättre än vad jag trodde :)
     
    chraist gillar detta.
  16. Moses666

    Moses666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Så nu har jag haft telefonen en liten stund och måste säga att den var över förväntan ändå. Jag har haft en Samsung S8 nu i 2 år och haft ögonen på Huawei sen P20.

    Kanske ska strunta i det positiva och gå direkt på det som jag känner lite negativt. Dels är det att man inte kan ändra storlek på ikonerna i startskärmen samt att man inte kan ha fler än 4 huvudikoner längst ner som jag har kunnat på S8:an. Om jag inte har missat något hur man gör detta då?

    Skulle vilja ha mer inställningsmöjligheter till låsskärmen också.

    Telefonen råkade glida ur fickan ut på golvet och fick direkt en liten mini repa som inte känns men som syns om man anstränger sig, men detta är ju vanligt för alla telefoner idag tråkigt nog.

    Kommer väl säkert mer framöver och ska testa kameran lite mer också här när jag kan framförallt när det blir mörkt.

    Men jag är sammantaget nöjd och känner att jag har uppgraderat mig. Högtalaren är inga problem för mig heller då jag i princip alltid lyssnar med hörlurar och de få gånger jag spelar upp ljud på telefonen bryr jag mig inte så mycket. Ljudet blir ju lite burkigare så klart och jag kan inte riktigt förstå att man inte kör stereo istället.

    Nu blir nästa steg att finna skärmskydd, så ses i skärmskyddstråden xD
     
  17. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Håll fingret på en tom yta på hemskärmen. Välj homescreen settings. Ändra layout till valfritt antal iconer i bredd och höjd :D[​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Moses666 och Ara gillar detta.
  18. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    》》》 Moses666

    Du kan testa att installera Nova Launcher eller Microsoft Launcher, då har du en massa möjligheter att göra din layout precis som du vill. Min ser ut såhär ...
     

    Bifogade filer:

    Moses666 gillar detta.
  19. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 270
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Stod å lekte lite med den på Mediamarkt idag. Kameran va helt jävla otrolig. Den får alla andra mobiler att framstå som rena dyngan.
     
    R3b0rn gillar detta.
  20. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Har Huawei fixat så man får sina notifieringar nu eller? Var stora problem med P20 Pro även fast man trixade med deras energispar-inställningar. Kan man svara på meddelanden samt expandera notifikationer från låsskärmen?