Samsung Galaxy Buds SM-R170 (2019)

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Swedroid, 23 feb 2019.

  1. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Har de brusreducering funktionalitet?
     
  2. Melldorwin

    Melldorwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Eller hur. Det är väldigt sant. Jag kan då iaf spela så jag skadar öronen om jag vill.. Men varför skulle man vilja ha så högt?
     
    BillyJoeBob gillar detta.
  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Läste nånstans att Galaxy Buds funkar bättre om man väljer själv Bluetooth Audio codecs under Developer mode. Är det nån som har provat det? Och i så fall vilka inställningar man ska välja där? Jag har inte fått mina buds än men tänkte om nån kan detta så får hen gärna dela med oss ..
     
  4. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Folk har olika smak, behov och referenser, det är inte korkat på något sätt att vilja spela upp högt då är kanske befinner sig i en bullrig miljö eller har sämre hörsel. Vi dömer inte ut folk för hur de vill använda sina produkter. Det mest viktiga att dessa buds funkar precis som alla andra BT hörlurar men inte sämre.
     
    jesper_w och thexps gillar detta.
  5. Melldorwin

    Melldorwin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det kan jag hålla med om. Men använder man dom med rätt gummi så dom sluter tätt så kan man lyssna på väldigt låg musik utan att bli störd av omgivningen. Jag jobbar själv på industri. Svetsar slipar osv och hör inget annat än musiken.
     
  6. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Hej är det någon som vet om man kan få hörlurarna att alltid aktivera "omgivningsljud"? Jag behöver kunna snappa upp saker runt omkring av olika anledningar och just nu deaktiveras det valet vid följande scenarion:

    * Du tar ut en utav "budsen" ur örat och låter den andra sitta i
    * Du svarar på ett samtal
    * Efter avslutat samtal deaktiveras funktionen

    Hörlurar likt dessa som täpper till örongången totalt gör att omgivningens ljud filtreras för hårt i mitt tycke, bland annat under samtal då vill jag kunna höra mig själv för att inte prata för högt.
     
  7. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Just nu går inte det. Har tänkt ta reda på om man kan maila förslag & sånt där till Samsung men har inte tagit tid till de ännu.

    Tänkte skriva ett längre mail med förslag på både s10+ & budsen... Om det är värt något :P
     
  8. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Extremt tveksam till om de ens läser sådant. Jag tror att lurarna drar väldigt mycket mer batteri när omgivningsljud är aktivt och att de därför vill förhindra att man har igång det av misstag... Har börjat ha lurarna lite utskruvade ur örat så att det inte sluter tätt men ändå låter bra när jag har ett samtal. På gymmet trycker jag in dem för då vill jag bara ha musiken. Så för mig funkar det nog...
     
  9. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 182
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    3 frågor:

    Går det att spela ljud ifrån enbart 1 hörlur?
    Kan man då också ambient sound med enbart 1 hörlur inne?
    Hur väl medveten om omgivningen är man med ambient mode och 2 hörlurar inne?
     
  10. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Läs min post ovan...
     
    Ascended gillar detta.
  11. Nikolodien

    Nikolodien Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 pro
  12. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Hade jättestort problem med andra buds än dom medföljande med mina Icon X (2018), men dom hade MYCKET sämre proppar än Galaxy Buds enligt mig, ingen av dom passade mina öron medan dom stora på Galaxy Buds sitter som en smäck!

    För att gå till mitt generella omdöme efter att ha använt hörlurarna i ungefär två dagar, så är mina erfarenheter faktiskt positiva i allmänhet.

    Har inte utforskat alla funktioner och använder inte så mycket av hörlurarnas kontroller för att styra dom, men ljudmässigt så är dom över förväntan. Dom är inget mirakel, men blev ändå överraskad att man ändå kan höra att dom blivit tuned av AKG, tyckte att det lät som ett bekant ljud, även om det inte kan mäta sig med deras trådade varianter på något sätt. Fodralet är otroligt mycket mindre och smidigare än jag förväntade mig, och ljudbilden överlag är väldigt... bekväm och lättlyssnad? Jag kör på basförstärkningsläget, då tycker jag att den drar ner dom frekvenserna som kan bli lite väl hårda om man kör på t.ex dynamiskt, och den lägger till en skön basrespons som inte är överdriven på något sätt. Kanske t.om fortfarande lite klent basmässigt, men det gör inget ändå, för tycker att passformen och komforten med hörlurarna var långt över förväntan, och jag gillar dom så mycket mer än Gear Icon X:en som jag också har, både ljudmässigt, passform, och fodral. Det enda negativa är att... jag älskar den vita färgen, men jag märker att fodralet kommer inte att hålla sig vackert så länge i den färgen, så hade jag fått välja hade jag nog tagit en annan färg även fast jag tycker att den svarta är supertråkig.

    Jag har ändå haft kanske 7-8 par True Wireless (Sony WF-1000x, Jabra Elite 65T, Samsung Gear IconX (2018), AirPods, Sennheiser Momentum True Wireless, Master & Dynamic MW07, Bose Soundsport Free, kanske några fler jag glömmer bort nu), och dessa faller ändå in i min topp 3, inte för att jag vill gråta över hur fantastiskt ljud det är, inte för att jag upptäckt nya delar av musiken jag inte kunde höra med andra lurar, inte för någon fantastisk batteritid, utan bara för att dom är så sjukt smidiga och sköna, tycker inte att dom överdriver någon frekvens och gör att resten går lidande, utan dom har ett väldigt neutralt ljud, även om dom kanske inte är "flat response" enligt riktiga audiofiler, så NEUTRALT enligt mina öron, fodralet är smidigt och har bra magneter som håller fast hörlurarna, och när jag använder dom slår det mig att det är såhär jag vill att ett par hörlurar ska kännas när jag använder dom.
    Vill inte bara lovorda dom så att folk här bygger upp förväntningar och blir besvikna, men så länge man har rimliga förväntningar så tror jag att man kommer gilla dom, hörlurar är ju en jävligt subjektiv pryl egentligen, visst finns det några någorlunda vedertagna "regler" för vad som låter bra och inte, men även en stor del är subjektivt, vad man förväntar sig, vad man gillar att höra i sin musik.
     
    candyraver, jesper_w, Bakgrund och 4 andra gillar detta.
  13. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Har haft mina vita buds sedan i fredags. Först var jag besviken på ljudet men efter att bytt till dom stora tipsen har jag inget att klaga på över ljudet, däremot var det inte lika bevämt i örat med dom stora, men jag håller på och vänjer mig. Kör ljudvolym på touchknapparna och tycker der funkar skitbra. Bryr mig inte så mycket om omgivningsljud. Det ändå som stör mig lite är det inte är så smidigt att switcha mellan klockan (Gear S3) och telefonen. Med mina Marshall Minor II kan man ha både klocka och telefon parade och anslutna samtidigt vilket gör att det är skit smidigt att skifta mellan dom. Om jag ska skifta från klockan till telefonen nu måste jag in i Galaxy Wearable appen och ansluta budsen igen.

    Att ladda via trådlöst eller via powershare är underbart :)

    Är tom lite sugen på att köpa ett par svarta buds.
     
  14. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Mina spontana reflektioner efter par timmar är lite besviken. Lite sugen att hellre använda mina gamla iconx istället för earbuds

    Fördel med earbuds
    Bluetooth 5
    Överraskade bra ljud
    Qi laddning tillsammans med s10
    Kommer slippa blanda ihop svarta iconx på kontoret med data musen

    Saknar funktionerna i hålla inne, ambivalent mode och mina iconx sitter som gjutet och lite osäker på earbuds. Iconx ambivalent mode känns som den släpper in ljudet bättre

    Wi'll see, om ett par dagar tycker jag kanske annorlunda
     
    Last edited: 6 apr 2019
  15. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Jag är riktigt nöjd över mina.. Inga problem alls hittills. Enda jag inte gillar är den vita färgen och att det kanske skulle vara lite snärtigare bas. Funderar starkt på att köpa ett par svarta
     
    bernard gillar detta.
  16. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Håller med. Att kunna stödladda med powershare är guld. Blir ett par svarta här också snart :)
     
    bernard gillar detta.
  17. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Undrar om medhörningen är defekt på mina. V äldigt högt brus i den högra medan den vänstra är knäpptyst. Då med 50% eller högre medhörning aktiverat. Någon annan som hör detta?
     
  18. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Väldigt nöjd också, när man fick till vridet så dom fastnade satt dom perfekt. Nu efter ett dygns aktiv lyssning är ljudet bättre än mina gamla jaybirds ändå, mindre grötigt.

    Folk som tycker att volymen är låg behöver nog en hörselapparat istället, har runt 30% volym och räcker gott och väl, hör inget runt mig på gymmet heller utan bara min musik.
     
    bernard gillar detta.
  19. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har budat hem ett par men har inte testat dem under samtal vid cykling. Det verkar bara vara en yttre mikrofon per hörlur till skillnad från Jabra. Vad har ni för erfarenhet?
     
  20. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Kom uppdatering när jag satte i mina idag

    Screenshot_20190424-105705_Galaxy Buds.jpg
     
    bernard gillar detta.