Problem: Instagram Stories laggar vid zoom

Diskussion i 'Applikationer' startad av Rick, 1 apr 2019.

Taggar:
  1. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har precis övertalat min dotter att byta från iPhone (8) och till Huawei P30 Pro.
    Det har gått någorlunda bra och hon älskar kameran.

    MEN hon har ett jätteproblem med Insta stories - när hon filmar och zoomar samtidigt (vilket hon verkar vilja göra hela tiden) så framträder att klart laggande om man jämför samma manöver på hennes gamla iPhone.

    Jag har Googlat en del och provat olika tips om att rensa cache och appdata bland annat - inget hjälper riktigt. Det är NÅGOT bättre än från början men fortsatt tydligt laggande jämför med iPhone.

    Några tips?
     
  2. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Har samma problem med min Mate 20 pro
     
  3. Rick

    Rick Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    410
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Kan det vara ett Huawei-problem? Jag har sett det som ett Android-problem...!
     
  4. Najze

    Najze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2019
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    20
    Jag har liknande problem. Huawei P20 PRO. Dock inte vid zoom utan på allt som är filmat, laggar som att det vore 5 fps. Ingen zoom används.

    Har provat att filma i olika upplösningar. Konverta filmerna innan i andra appar. Sparat storys och sedan ladda upp igen. Samma resultat.

    Har även problem med att inte kunna lägga till något annat än text. Allt annat försvinner på storys. Sticker, gif mm laddas upp utan att ligga med.

    Provat att installera om appen. Gått med i betan för att se om det är versionsproblem men ingen framgång.